Gå til innhold

Hvem er hvem


Gjest Jamila

Anbefalte innlegg

Gjest Jamila

Siden familiene våre (onkler og tanter osv.) ikke kjenner hverandre fra før har vi lyst til å lage en "hvem er hvem" og legge på hver kuvert ved bordet. Hva pleier det å stå på en slik "hvem er hvem"? (hvordan "forklarer" man slektsskap) Bør vi lage det som et tre, eller tegne opp bordene og forklare hvor de sitter i lokalet også?

Prøvde å søke etter dette temaet her på KG, men fikk ingen treff.....

En annen ting, min tante var gift med min fars nå avdøde bror. Og har ny samboer som skal være med. Hvordan forklarer jeg dette i en "hvem er hvem"?

Håper noen kan hjelpe meg.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Engel, ikke pålogget

Tor Hansen og Mette Hansen -- Brudens onkel og tante

Kari Olsen og petter Aas --- Brudens tante og samboer

Mia Andersen og Tom sørensen -- Brudens venninne og hennes venn

Temaet har forresten vært oppe tidligere, du finner flere forslag hvis du prøver et søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråle

Eg har laga bordkart med fornavn og forbokstav på etternavn til dei gjestane som har likt fornavn. Og til forklaring har eg laga ei eiga liste slik:

Kari Nordmann- mor til bruda

Ola Nordmann - far til bruda

Per Hansen- Bror til Kari

Siri Hansen- Kona til Per

Petra Pettersen - Svigerrinne til Ola

Gunnar Pettersen- Mann til Petra

Kanskje litt uoversiktleg, veit ikkje heilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan få noen tips her??

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=9200

Ellers har jeg vært i bryllup der alle gjestene blir presentert av brudeparet og må reise seg, men jeg må innrømme at når det blir litt mange gjester er det vanskelig å huske. Tror nok absolutt det er greit å ha med en gjestepresentasjon sammen med sangene. Gjerne en der bordplasseringen er tegnet inn.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde en kolonne for brudens familie og en for brudgommens. Vi beskrev forholdet til den med slektskap, og skrev kun navn på den andre. Eks.:

Kusine Trine og Tom

Lillebror Lars

Mamma Liv og Per-Arne

etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ett bröllop jag var på förra sommaren hade brudparet lagt ner mycket möda på att skriva några extra ord om alla gästerna. Längst bak i sånghäftet fanns en presentation av alla gästerna. De var 100 gäster till middagen. Vi har visserligen bara 20 gäster, men har tagit efter idén.

Då här har vi presenterat våra föräldrar och resten av gästerna:

A A - brudens mor. Bor i S arbetar som kursadministratör på "företaget".

Gillar middag och vin i vänners sällskap. Engagerad och ansvarsfull kvinna som gärna styr och ställer.

B B - brudgummens mor. Bor i K, arbetar med försäkringar hos X.

Gillar Sport och korsord. Men gillar mest att sitta i solen och ta det lugnt.

C C - brudgummens far. Bor i K, arbetar som x på Y i M.

Gillar meka på bilar, motorcyklar, båtar m.m. Har inte sprungit en meter sen tidigt 70tal.

D D - brudens far. Bor i G och arbetar med utbildningar inom data.

Marlboro-man med hästsvans och datorer. Saknar motorcykel men är stolt ägare till en tunna whisky.

Det är både ett litet trevligare sätt att presentera alla och lättare att komma i håg vem som är vem. Dessutom kan det vara en hjälp på vägen till middagsprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jamila

Det var en flott ide, Furstina! Som du sier,

Det är både ett litet trevligare sätt att presentera alla och lättare att komma i håg vem som är vem. Dessutom kan det vara en hjälp på vägen till middagsprat.  

...og det tror jeg kan komme nyttig med! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...