AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Hei jeg er en mor til en gutt på 11 år. Har et spørsmål er det normalt at en gutt på den alderen har en penis på størrelse på ca 1-2 cm. Lagt merke til at han aldri holder i den når han tisser. Jeg er nok bare en hysterisk og engstelig mor. PS. jeg skrev innlegget lenger ned her også. Anonymous poster hash: 45fad...003Anonymous poster hash: 91252...62a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Ja, penis begynner å vokse når man kommer i puberteten. Ikke før. Anonymous poster hash: df9c0...f3e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Jeg synes dette hørtes litt lite ut, om den er 1-2cm? Ikke vet jeg.. Lykke til ts, håper du får svar! Anonymous poster hash: 5a505...df6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 TS her. hørt med mine venninner som er også foreldre på samme alder og de mener da at deres gutter har noe lenger helt fra de var små. men takk for svar Anonymous poster hash: 91252...62a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Googlet litt, kom frem til at penis normalt skal være 2.3 cm hos en baby. Du har sikkert ikke målt gutten din og har vel bare et ca. inntrykk, men hvis du tenker at den kan være under 2 cm og ned mot 1, ville jeg bedt om henvisning til barnelege med en gang. Anonymous poster hash: ea5f0...9e0
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Du må være forsiktig med å påpeke at du synes den er liten så gutten merker det. Han er snart i den alderen da gutter begynner å sammenligne seg med andre, så om dette skulle være noe som bedrer seg når han kommer i puberteten bør du ikke plante tanken om at den er for liten nå. Du kan ta kontakt med legen uten gutten og høre hva som er normalt, og eventuelt om noe skal/kan gjøres om det ikke er det. Anonymous poster hash: 97248...652 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Du må være forsiktig med å påpeke at du synes den er liten så gutten merker det. Han er snart i den alderen da gutter begynner å sammenligne seg med andre, så om dette skulle være noe som bedrer seg når han kommer i puberteten bør du ikke plante tanken om at den er for liten nå. Du kan ta kontakt med legen uten gutten og høre hva som er normalt, og eventuelt om noe skal/kan gjøres om det ikke er det.Anonymous poster hash: 97248...652 Hvis penisen virkelig er ned mot 1 cm, skulle han ha blitt vurdert for hormonbehandling som helt liten. Om det kan gjøres noe nå, bør en barnelege svare på.Anonymous poster hash: ea5f0...9e0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå