AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Hei, jeg ble dopet ned på byen i helga og ble fraktet til sykehuset. Jeg har heldigvis ikke blitt voldtatt (men våknet opp med blodige knoknler så kan ha slått til noen). Men jeg går rundt er er trist og redd hele tiden, jeg vet ikke hva jeg skal tenke og jeg kommer på små ting som skjedde hele tiden som gjør at jeg får vondt i magen. Jeg har sovet veldig mye, og prøvd å spist litt. Men jeg er bare så lei meg, også føler det tåpelig å være så lei seg fordi det gikk jo relativt greit. Jeg har også veldig lyst å prate med noen, men samtidig låse meg inne og ikke snakke med noen igjen. Alt føles bare vondt. Noen andre som har opplevd noe lignende som vil fortelle litt? Hva følte du etterpå? Kan dere gi meg noen tips til hvordan jeg skal takle dette? Stoler dere på menn? Anonymous poster hash: 35009...876
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #2 Skrevet 21. juni 2015 Har du fått svar på blodprøver? Anonymous poster hash: 53147...374
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #3 Skrevet 21. juni 2015 Har du fått svar på blodprøver? Anonymous poster hash: 53147...374 Ja, var voldtektsdopet (GHB) Anonymous poster hash: 35009...876
WubWub Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Har opplevd det samme, var på et utested hvor jeg traff ei jente jeg kjente tidligere. Jeg fikk med meg at hu fikla med ølen min men tenkte ikke noe over det. På veien hjem merka jeg at jeg ble trøttere og trøttere, så ble alt svart. Våknet på gulvet mitt dagen etterpå. Tipper hu putta rohypnol i ølen min. Følte ikke noe særlig, bare litt fyllesjuke. Det jeg syntes du burde gjøre er å prate med fastlegen din om det her er noe som plager deg. Kanskje han ordner deg en terapaut for et par samtaler. Ikke en god følelse å gå rundt i redsel! Syntes du skal snu litt på flisa og heller være glad for at det ikke gikk verre, for det kunne det absolutt ha gjort. Så tenk positivt
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Hei, jeg ble dopet ned på byen i helga og ble fraktet til sykehuset. Jeg har heldigvis ikke blitt voldtatt (men våknet opp med blodige knoknler så kan ha slått til noen). Men jeg går rundt er er trist og redd hele tiden, jeg vet ikke hva jeg skal tenke og jeg kommer på små ting som skjedde hele tiden som gjør at jeg får vondt i magen. Jeg har sovet veldig mye, og prøvd å spist litt. Men jeg er bare så lei meg, også føler det tåpelig å være så lei seg fordi det gikk jo relativt greit. Jeg har også veldig lyst å prate med noen, men samtidig låse meg inne og ikke snakke med noen igjen. Alt føles bare vondt. Noen andre som har opplevd noe lignende som vil fortelle litt? Hva følte du etterpå? Kan dere gi meg noen tips til hvordan jeg skal takle dette? Stoler dere på menn? Anonymous poster hash: 35009...876 Hvordan vet du at du ikke ble voldtatt? Anonymous poster hash: 53fa9...d6b
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 Hvordan vet du at du ikke ble voldtatt?Anonymous poster hash: 53fa9...d6b Legene sa at det var ingenting som tydet på det i underlivet. Anonymous poster hash: 35009...876
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #7 Skrevet 21. juni 2015 Noen andre som har opplevd noe lignende som vil fortelle litt? Hva følte du etterpå? Kan dere gi meg noen tips til hvordan jeg skal takle dette? Stoler dere på menn? Anonymous poster hash: 35009...876 Aldri vært i din situasjon, men får man ikke noe informasjon om slikt når man har vært på sykehuset? Anonymous poster hash: 2e313...681 1
himmeloghav Skrevet 21. juni 2015 #8 Skrevet 21. juni 2015 Legene sa at det var ingenting som tydet på det i underlivet. Anonymous poster hash: 35009...876 Legene burde jo spørre om du har behov for å snakke med noen. Bestill time hos fastlegen og ta det derfra.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Sannsynligvis har du ikke blitt dopet ned, men vært dritings. Det er mange kvinner som hver eneste helg påstår at de har blitt dopet og mener det er ghb, men det er promille som er årsaken. Klart det er kjipt å våkne på sykehus uten å huske noe som helst, men ikke skyld på andre, drikk mindre neste gang. Og hvorfor jeg er så frekk å si dette? Fordi ghb ikke testes i en vanlig blodprøve på et hvert sykehus slik som alkohol. At legen har sagt det kan være ghb er ikke ensbetydende med at det er det. Trenger du noen å snakke med er for øvrig fastlegen stedet å henvende seg.Anonymous poster hash: 9e62d...a64 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Sannsynligvis har du ikke blitt dopet ned, men vært dritings. Det er mange kvinner som hver eneste helg påstår at de har blitt dopet og mener det er ghb, men det er promille som er årsaken. Klart det er kjipt å våkne på sykehus uten å huske noe som helst, men ikke skyld på andre, drikk mindre neste gang. Og hvorfor jeg er så frekk å si dette? Fordi ghb ikke testes i en vanlig blodprøve på et hvert sykehus slik som alkohol. At legen har sagt det kan være ghb er ikke ensbetydende med at det er det. Trenger du noen å snakke med er for øvrig fastlegen stedet å henvende seg.Anonymous poster hash: 9e62d...a64 Les på nytt du, det ble tatt blodprøve som viste ghb. TS, jeg ble dopet ned for noen år siden, jeg tok det ganske greit, men jeg husker en god del fra kvelden. En kompis hadde alene-hjemme-fest og jeg forlot glasset mitt med brus for å gå på do (drakk ikke alkohol den kvelden) uten å tenke over det og det var to fremmede fyrer der som glodde veldig på meg. Og plutselig var jeg "dritings", vennene mine bare lo fordi jeg skulle jo ikke drikke og de trudde at jeg hadde drukket alkohol allikevel. Jeg ble liggende på gulvet, klarte ikke bevege meg noe særlig og kunne ikke prate, lå sånn i kanskje 3-4 timer. Hadde vært null problem å voldta meg, men det var jo folk rundt meg hele tiden. Det var veldig ekkelt der og da, men jeg fikk med meg alt, fikk ikke blackout. Kanskje det er fordi jeg ikke hadde drukket alkohol, alkohol kan jo forsterke effekten av div dop. I ettertid er jeg lettet fordi det ikke skjedde noe mer, som f.eks at jeg ikke ble voldtatt. Men angrer på at jeg ikke ringte legevakten når jeg "våknet" etter noen timer, og fått anmeldt idiotene. Han ene sa til meg etterpå at han så kompisen ha noe i glasset mitt. Jeg var 17 år og så beskjeden at jeg ikke gjorde noe, var også redd mine foreldre sin reaksjon. Snakk med legen din om dette, kanskje en psykolog hadde vært til hjelp. Lykke til!Anonymous poster hash: 3e68a...1ab
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Sannsynligvis har du ikke blitt dopet ned, men vært dritings. Det er mange kvinner som hver eneste helg påstår at de har blitt dopet og mener det er ghb, men det er promille som er årsaken. Klart det er kjipt å våkne på sykehus uten å huske noe som helst, men ikke skyld på andre, drikk mindre neste gang. Og hvorfor jeg er så frekk å si dette? Fordi ghb ikke testes i en vanlig blodprøve på et hvert sykehus slik som alkohol. At legen har sagt det kan være ghb er ikke ensbetydende med at det er det. Trenger du noen å snakke med er for øvrig fastlegen stedet å henvende seg.Anonymous poster hash: 9e62d...a64 Er du helt idiot!? Les på nytt du, det ble tatt blodprøve som viste ghb. TS, jeg ble dopet ned for noen år siden, jeg tok det ganske greit, men jeg husker en god del fra kvelden. En kompis hadde alene-hjemme-fest og jeg forlot glasset mitt med brus for å gå på do (drakk ikke alkohol den kvelden) uten å tenke over det og det var to fremmede fyrer der som glodde veldig på meg. Og plutselig var jeg "dritings", vennene mine bare lo fordi jeg skulle jo ikke drikke og de trudde at jeg hadde drukket alkohol allikevel. Jeg ble liggende på gulvet, klarte ikke bevege meg noe særlig og kunne ikke prate, lå sånn i kanskje 3-4 timer. Hadde vært null problem å voldta meg, men det var jo folk rundt meg hele tiden. Det var veldig ekkelt der og da, men jeg fikk med meg alt, fikk ikke blackout. Kanskje det er fordi jeg ikke hadde drukket alkohol, alkohol kan jo forsterke effekten av div dop. I ettertid er jeg lettet fordi det ikke skjedde noe mer, som f.eks at jeg ikke ble voldtatt. Men angrer på at jeg ikke ringte legevakten når jeg "våknet" etter noen timer, og fått anmeldt idiotene. Han ene sa til meg etterpå at han så kompisen ha noe i glasset mitt. Jeg var 17 år og så beskjeden at jeg ikke gjorde noe, var også redd mine foreldre sin reaksjon. Snakk med legen din om dette, kanskje en psykolog hadde vært til hjelp. Lykke til!Anonymous poster hash: 3e68a...1ab Takk for at du delte! Så bra at det gikk fint med deg og! (: Anonymous poster hash: 35009...876
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Er du helt idiot!? Anonymous poster hash: 35009...876 Nei, jeg informerer deg om fakta. Drikk mindre neste gang.Anonymous poster hash: 9e62d...a64 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Nei, jeg informerer deg om fakta. Drikk mindre neste gang.Anonymous poster hash: 9e62d...a64 Herregud 😂 DustAnonymous poster hash: d93a6...1d2 1
Florence Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Kontakt fastlegen din og få henvisning til psykolog. Du har nok godt av å snakke med profesjonelle. Hvis du er student skal også studentsamskipnaden ha psykologer tilgjengelig til samtale
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 Nei, jeg informerer deg om fakta. Drikk mindre neste gang.Anonymous poster hash: 9e62d...a64 Du informerer trådstarter om at blodprøveresultatene hennes er feil? Du må virkelig prøve deg på å få belønningen som er utlovd for å bevise at synskhet eksisterer, siden du mener at du presenterer fakta når du sier dette. Anonymous poster hash: d1293...895 1
Gjest me2u Skrevet 22. juni 2015 #16 Skrevet 22. juni 2015 Selv om du ikke ble voldtatt så er det et overgrep. Du ble dopet mot din vilje, du hadde blackout og du vet ikke hva som skjedde. Du mistet tryggheten du hadde før du ble dopet. Dette skal du ta alvorlig så du ikke utvikler angst og depresjon. Synes du skal kontakte fastlegen din og fortelle hva du føler og tenker og ta det derifra. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 GHB tas raskt opp fra mage-tarm-kanalen og passerer hurtig over blod-hjerne-barrieren. Virkningen kommer omtrent 15 minutter etter inntak og varer 2 – 4 timer. Den terminale halveringstiden (T1/2) er omtrent en halv time. Denne korte halveringstiden gjør at det sjelden påvises GHB i blodprøver. Det metaboliseres til stoffer som ikke lar seg spore, men ca. 5 % utskilles uomdannet i urinen, noe som gjør at det kan oppdages ved kromatografiske metoder i 3 – 10 timer etter inntak. Derfor er urinprøver noe man bør ta ved mistanke om GHB. Anonymous poster hash: c2319...eec 1
Biloba Skrevet 22. juni 2015 #18 Skrevet 22. juni 2015 GHB tas raskt opp fra mage-tarm-kanalen og passerer hurtig over blod-hjerne-barrieren. Virkningen kommer omtrent 15 minutter etter inntak og varer 2 – 4 timer. Den terminale halveringstiden (T1/2) er omtrent en halv time. Denne korte halveringstiden gjør at det sjelden påvises GHB i blodprøver. Det metaboliseres til stoffer som ikke lar seg spore, men ca. 5 % utskilles uomdannet i urinen, noe som gjør at det kan oppdages ved kromatografiske metoder i 3 – 10 timer etter inntak. Derfor er urinprøver noe man bør ta ved mistanke om GHB.Anonymous poster hash: c2319...eec Ikke noe stort poeng om TS da hun var dopet og senere fikk svar, ikke fikk med seg hvilke analyser som ble gjort i blod og hvilke som ble gjort i urin. Her du har anmeldt, TS. Det er et grovt overgrep selv om det ikke ble en voldtekt, og man kan bli så koma av GHB at det kan bli farlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå