Gå til innhold

Hjelp!smertefull blære syndrom.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått diagnosen smertefull blære syndrom,noen andre her inne som har det?greit å snakke med andre:-)

Anonymous poster hash: 02355...7f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen??

Anonymous poster hash: 7fc6f...0da

Skrevet

Jeg fikk interstitiell cystitt etter å ha hatt en veldig hissig urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse. Antihistaminer har vist seg å ha veldig god effekt på meg og jeg har lite smerter nå sammenlignet med da jeg fikk diagnosen.  Årsaken til min interstitielle cystitt er histaminproduserende mastceller som egentlig ikke skal være i blæren.   

AnonymBruker
Skrevet

Hei:-) jeg hadde i fjor sommer to urinveisinfeksjoner,første i begynnelsen av august,tisset da blod,ble fort bra med medisiner.nr to fikk jeg i november den var ille,tisset helt rød,og det kom ut biter av blæren slimhinne når jeg tisset,den verste urinveisinfeksjon jeg har hatt.tok cystocopi i desember,hadde ingen sår, men blæren slimhinner var fortykket.får ubehag /smerter i blæren innimellom,men føler jeg kjenner d mest i urinrøret,selv om urinrøret så fint ut med cystocopi. Holder du deg borte fra diverse mat og drikke?jeg føler det spiller ingen rolle hva jeg putter i munnen :-)

Skrevet

Jeg kjenner det også mest i urinrøret.  Det er bare i de verste periodene at jeg også får vondt i blæra.  Jeg må holde meg unna juice, sure frukter og sterkt krydret mat fordi sur urin irriterer.  Ellers spiser og drikker jeg som normalt.  Et råd mot bakteriell urinveisinfeksjon er jo å drikke mye appelsinjuice og ta tranebærtabletter slik at urinen skal bli sur.  Jeg gjorde derfor dette da jeg hadde urinveisinfeksjon og fikk bare vondere og vondere i blæra og urinrøret selv om antibiotikakuren hadde tatt knekken på urinveisinfeksjonen.  Gikk i mange måneder og skjønte ingenting fordi jeg hadde masse symptomer på urinveisinfeksjon uten å få utslag på urinstix eller dyrkning.  Da det ble funnet celleforandringer ved cystoskopi, fikk jeg diagnosen interstitiell cystitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Som å høre min historie,men celleforandringer i blæren snakker du om kreft da?

Skrevet (endret)

Jeg har interstitiell cystitt.. og det eneste som faktisk hjelper for min del når det er som verst er samarin/natron blandet med et lite glass vann..

Altså noe som er syrenøytraliserende.

Vin, alkohol,kaffe, svart te, tomat, sukker og ikke MINST gluten er det det som trigger mest for min del..

Jeg er veldig lett trigget så jeg får raskt vondt etter jeg har spist/drukket noe som ikke er okey. .

Endret av Senepsgul
Skrevet

Som å høre min historie,men celleforandringer i blæren snakker du om kreft da?

Neida, ikke kreft :)  Bare betennelsesceller som egentlig ikke skal være der. 

Skrevet

Glemte å nevne at jeg også har kuttet ut alt av alkoholholdige drikker fordi alkohol trigger betennelsesreaksjonen. 

Skrevet

Har noen av dere andre problemer som f.eks chrons eller IBS eller lignende plager?

Eller som har fått tilbudt medisiner for IC?

Jeg startet nettopp på medisiner (som vanligvis har et helt annet bruksområde) for min IBS og der sto det nevnt at det også kunne hjelpe på pasienter med IC. .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke rørt alkohol på et år,og skal prøve for første gang i morgen,er spent på hvordan jeg reagerer:-)

Skrevet

Har noen av dere andre problemer som f.eks chrons eller IBS eller lignende plager?

Eller som har fått tilbudt medisiner for IC?

Jeg startet nettopp på medisiner (som vanligvis har et helt annet bruksområde) for min IBS og der sto det nevnt at det også kunne hjelpe på pasienter med IC. .

Jeg har reaktiv hypoglykemi, men det er ingen grunn til å tro at det har noen sammenheng med IC. 

Tar antihistaminer (Aerius) mot IC.  Har ikke vært aktuelt å prøve noe annet siden antihistaminer foreløpig har hatt god effekt.  Det virker jo logisk at medisiner for IBS også kan hjelpe mot IC siden det jo er betennelsestilstander begge deler.  Håper de nye medisinene dine hjelper både mot IBS og IC :)    

Skrevet

Jeg har reaktiv hypoglykemi, men det er ingen grunn til å tro at det har noen sammenheng med IC.

Tar antihistaminer (Aerius) mot IC. Har ikke vært aktuelt å prøve noe annet siden antihistaminer foreløpig har hatt god effekt. Det virker jo logisk at medisiner for IBS også kan hjelpe mot IC siden det jo er betennelsestilstander begge deler. Håper de nye medisinene dine hjelper både mot IBS og IC :)

Virker Aerius mot ic?

Skrevet

Virker Aerius mot ic?

Det kommer helt an på hva som er årsaken til IC.  Årsaken til min IC er at jeg har betennelsesceller (mastceller) i urinveiene som produserer histamin.  Da hjelper det å ta Aerius.  Hvis man ikke har histaminproduserende betennelsesceller i urinveiene, vil det heller ikke hjelpe å ta Aerius.  Noen finner jo dessverre aldri årsaken til sin IC.    

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...