Gå til innhold

Farlig innhold gassballong?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er riktig forum å spørre i, men. Jeg kjøpte en gassballong til guttungen på 17.mai. Tenkte at det var helium i denne, har aldri tenkt tanken om at det kan være noe annet. Har hatt den siden da, på sønnen min sitt rom. Den har siden da selvfølgelig lekt, som ballonger gjør. Har vært borte i helgen, og da jeg kom hjem i dag oppdaget jeg en sterk lukt i hele leiligheten, minnet om neglelakkfjerner. Lukta var verst på sønnen min sitt rom. Jeg tok da gassballogen ut og stakk hull på den, da kjenner jeg en meget sterk lukt. Det vist seg altså at det er gassballogen som har laget denne lukten. Ved å lekke ut stadig mer gass. Noen som har peiling på hva slags type gass som brukes, som kan ha en slik sterk lukt? Blir jo bekymret for at det kan være helseskadelig. Vi har jo hatt den i hus i en måned :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både helium og propan og andre luktløse gasser tilsettes lukt for at man skal merke det om en lekkasje oppstår.

Anonymous poster hash: 4e691...55f

AnonymBruker
Skrevet

Helt ufarlig. Gassen er som nevnt tilsatt lukt så du merker den lekker

Anonymous poster hash: 979d7...f09
Skrevet

Hvorfor tilsetter man lukt til til helium? Er vel ikke skadelig om det lekker ut?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tilsetter man lukt til til helium? Er vel ikke skadelig om det lekker ut?

All gass tilsettes lukt.

Helium kan være farlig jo. Det bytter ut oksygenet og oksygen trenger du...

Anonymous poster hash: 979d7...f09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...