Gå til innhold

Kronisk suicidal - finnes det håp?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe "jeg skal ta selvmord tråd" med denne tråden er jeg ute etter positive svar. 

Jeg har nå vært suicidal i 4 måneder, føles ut som det aldri går over, har holdt meg stabil bortsett fra 1 innleggelse. 

Er det noen der ute som har vært i samme sko? Tenker ikke på akutt suicidalitet, men noen som har vært det over lang tid. Noen som har noen tips til hvordan det kan bli lettere? Jeg får masse hjelp, men det må være noe jeg kan gjøre på egenhånd? 

Det er bare å stenge tråden om dette ikke er greit.

Anonymous poster hash: e6b92...e13
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg fant en dag et sitat som gjorde meg litt paff. Jeg husker på det ofte, og jeg tenker at det kanskje kan hjelpe litt på en sånn ting. Det er veldig enkelt da, og kan hende jeg bommer helt her, men det går i alle fall sånn: "Det er aldri for sent å gi opp."

Okei, så vil du dø da. Så innmari, akkurat i dag, akkurat nå. Men hva med i morgen, du kan jo gjøre det i morgen. Det er ikke sånn at hvis du ikke gjør det i dag, så er sjansen over. For, det er aldri for sent å gi opp. Det er jo egentlig et tragisk sitat, men hvis man bruker det på supertragiske situasjoner så synes jeg det blir ganske lurt. 

Og det går over. Prøv å gjør noe du har lyst til hver dag. Det trenger ikke å være mye, eller store ting, eller noe andre ser på som positivt, bare noe du har lyst til. Som får deg til å føle at du fremdeles lever. 

Kanskje blir tråden slettet, men send meg en PM om du ønsker det ;-) 

AnonymBruker
Skrevet

Har vært kronisk suicidal i 8 år. Det blir enklere.

Anonymous poster hash: 2fd0f...d3d
Skrevet

Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Jeg oppfordrer deg heller til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Med vennlig hilsen,

Marr, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...