Gå til innhold

Du har alt, du!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel hende hun mente det bare positivt? Folk tolker alt i verste mening, altså. 

Anonymous poster hash: 44cc7...9a3

Jeg er så enig. Man er forskjellige, og folk burde ta ting i beste mening uansett.

Dette er veldig off-topic... men når/hvordan fikk du vite at du ikke kunne få barn? Har hatt sf som ungdom, og er relativ sikker på jeg aldri kan få barn, har aldri fått mens fks. (Hvis det er for personlig å svare på, respekterer jeg SELVSAGT det!)

Anonymous poster hash: 80195...170

Synes det er helt greit at du spør. Jeg kunne få barn og ble gravid da jeg var ung. Jeg mistet det litt over midten av svangerskapet, og det ble mye dramatikk rundt det. Det ble en stor påkjenning og en traume for kroppen. Vi trodde vi ville bli gravid igjen, men ble aldri. Nå er jeg så gammel at det er utelukket.

At folk avsporer synes jeg er helt i orden. Det viser jo bare at det er noe de er opptatt av og engasjert i. Det ser jeg på som positivt. I hvertfall når det er på et forum som dette hvor alt ikke behøver å være formellt og opptatt av at alt skal være så stivt. Dt skal jo være et avslappende og hyggelig forum å være på. Og at vi skal føle oss trygge på å spørre om ting vi lurer på.

Anonymous poster hash: 16727...4e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom venninen er ellers hyggelig og omgjengelig, så hadde jeg ikke tolket dette negativt

Anonymous poster hash: fd3cc...227

Nei, og det har jeg skrevet at jeg ikke gjorde.

Det er jo ikke sånn at man skal legge frem alle sine personlige problemer når en gir deg et kompliment :P

Bare ta det og smil. Du trenger jo ikke bevise at du ikke har alt (som barn), for det skjønner hun nok egentlig. Det er bare sånn man sier.

Bare svar at du er fornøyd med hvordan du har fått det og smiiiiiiiiil :)

Ja, ikke sant :)

Ganske teit å kommentere folks heim på den måten også da. 

Jeg hadde vel heller ikke gjort det, men tenker at hun bare mente det positivt og mente å være hyggelig. 

Men derfor jeg laget denne tråden egentlig. For jeg synes det er litt rart å si. Velger likevel å se på det positivt og bare smile. 

Du har ikke alt ... ja, kanskje du har "alt" materielt sett, men hva med den følelsesmessige biten? Hva mer de nære og viktige tingene i livet som ikke kan kjøpes for penger?

Jeg tenker du kunne sagt "Ja, jeg har det veldig bra materielt sett.." med et smil.

Ja, det kunne man også si. At hun ikke bare tror at alt er "rosenrødt" her heller. For det virker som mange tror at hos andre er gresset grønnere, men det stemmer ikke.

Anonymous poster hash: 16727...4e4

Skrevet

Jeg hadde tolket det i beste mening, jeg. Trenger ikke å være noe verre enn at hun ble litt tankefull og fikk litt inspirasjon, eller ble imponert over hvor flink du er til å innrede, eller at hun rett og slett synes du har vært heldig materielt sett.

Synes det er så rart at folk sier at penger ikke alt. Det er sant at det ikke er alt, men å ha en trygg økonomi (ikke å være rik, nødvendigvis, men å ha det man trenger) legger grunnlaget for mye. Pengeproblemer er faktisk en av de tingene som kan gjøre alt annet i livet, inkludert barn, det sosiale, selvfølelse, osv. til et mareritt.

Når det er sagt så vil en barnløs misunne de som har barn, en med angst vil misunne de som tør å leve et normalt liv, en med dårlig fysisk helse misunne de som har helsa i behold. Sånn er nå en gang vi mennesker laget. Vi kan ha en viss forståelse for andre menneskers problemer, men det er kun når man har følt det på kroppen selv at man virkelig klarer å sette seg inn i det og skjønne alvoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...