Gå til innhold

Du har alt, du!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En perifer venninne var innom meg. Hun synes jeg bodde så fint, og at stedet var så fint. Hun utbrøt stadig hvor flott det var da hun fikk se møbler og ting i huset.

"Du har alt, du!", sa hun faktisk flere ganger. Hun så på meg mange ganger da hun sa det.

Hva hadde du svart til det?

Vi bor fint. Jeg har det stort sett fint. Men har jo ikke alt. Jeg har en samboer, men vi har ikke barn. Kan ikke få barn. Har det veldig vanskelig med foreldrene innimellom, men likevel god kontakt. 

Jeg svarte at ja, jeg er heldig. Ja, jeg har det fint. Takk skal du ha. Hyggelig å høre.

Anonymous poster hash: 16727...4e4
Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg hadde sagt ingen har alt. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun ble litt blendet av at du hadde så mye ting som koster penger, hvis hun selv har dårlig råd. Bor hun alene selv, kanskje?

Det er ikke lett å si om hun mente de kommentarene som at "jeg er misunnelig", eller om hun ærlig og redelig mente at hun var imponert over deg og det du har greid å skaffe deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt ingen har alt. 

Ja, det er veldig greit å si. For det er helt sant.

Har alt, ja, ja.

Ja, i ironisk tonefall, tenker du. 

Kanskje hun ble litt blendet av at du hadde så mye ting som koster penger, hvis hun selv har dårlig råd. Bor hun alene selv, kanskje?

Det er ikke lett å si om hun mente de kommentarene som at "jeg er misunnelig", eller om hun ærlig og redelig mente at hun var imponert over deg og det du har greid å skaffe deg.

Hun er vant til å ha det enklere materielt sett. Men hun har god og fin familie. Har det helt fint, hun og. Tror egentlig jeg sliter litt mer på innsiden enn det hun gjør, men det kan ingen se. Hun tror hun har større problemer enn meg, helt sikkert.

Men hun er veldig hyggelig, mener alt i beste mening. Jeg tror hun tror jeg har det så mye bedre enn henne. Men hun uttrykker bare glede og begeistring for meg. Hun er smilende og hyggelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun er sjalu.

En bekjent av meg oppførte seg helt likt mot meg like etter at jeg kjøpte meg et hus for oppsparte penger. Ikke så lenge etter begynte anklagelser om at hadde blitt så høy på pæra at jeg måtte jekke meg ned. Ingen av våre felles venner skjønte hvor vedkommende tok alt dette fra, inntil personen en dag vedgikk sjalusien.

Det er så ukomfortabelt med mennesker som blir så sjalu på deg til tross for at de vet at også du har dine problemer. For meg ble det til at jeg gradvis kuttet kontakten og idag har vi svært lite kontakt.

Anonymous poster hash: a947f...e73

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun er sjalu.

En bekjent av meg oppførte seg helt likt mot meg like etter at jeg kjøpte meg et hus for oppsparte penger. Ikke så lenge etter begynte anklagelser om at hadde blitt så høy på pæra at jeg måtte jekke meg ned. Ingen av våre felles venner skjønte hvor vedkommende tok alt dette fra, inntil personen en dag vedgikk sjalusien.

Det er så ukomfortabelt med mennesker som blir så sjalu på deg til tross for at de vet at også du har dine problemer. For meg ble det til at jeg gradvis kuttet kontakten og idag har vi svært lite kontakt.

Det kan godt tenkes at hun er sjalu. Men i denne situasjonen handler det ikke om at jeg tar det ille opp på den måten at det er stygt av henne. Det er jo ikke min feil på noen måte, og det tenker jeg at hun vet. Så det er hun som har problem hvis hun føler det.

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Jeg tror hun er sjalu.

Ja, dette var din erfaring. TS sin situasjon kan være en helt annen. Ingen her vet hva den andre kan ha ment.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette var din erfaring. TS sin situasjon kan være en helt annen. Ingen her vet hva den andre kan ha ment.

Det er sant. Synes det ofte er best å ta ting i beste mening, eller heve seg over det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er vant til å ha det enklere materielt sett. Men hun har god og fin familie. Har det helt fint, hun og. Tror egentlig jeg sliter litt mer på innsiden enn det hun gjør, men det kan ingen se. Hun tror hun har større problemer enn meg, helt sikkert.

Hvordan kan du da vite at hun ikke sliter? Det er ikke sikkert at noen ser det heller....

Anonymous poster hash: d3b77...82f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lukk ørene for denne type kommentarer.

De som sier det forstår ikke hva som er viktig i livet, det er nemlig ikke materielle ting og fin adresse som gir deg lykke i hjertet.

Anonymous poster hash: 750eb...1c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du da vite at hun ikke sliter? Det er ikke sikkert at noen ser det heller....

Anonymous poster hash: d3b77...82f

Nei, det kan jeg ikke vite. Jeg skrev at jeg trodde det, men kan ikke vite det. Tar også det med i betraktning at jeg ikke vet. Det gjør jeg alltid. Man kan aldri vite hva og hvor mye folk sliter med og har av problemer.

Lukk ørene for denne type kommentarer.

De som sier det forstår ikke hva som er viktig i livet, det er nemlig ikke materielle ting og fin adresse som gir deg lykke i hjertet.

Anonymous poster hash: 750eb...1c3

Så sant. 

Men jeg tror mange som sier sånne kommentarer, ikke sier det for å være slem, tror du? Jeg tok det i hvertfall ikke opp på den måten, og kan aldri tro hun mente det slik heller. Jeg ville selv aldri ha saft det til noen, men vi er jo så forskjellige. Tror bare at noen tenker det er helt greit å si og mener faktisk å være hyggelig.

Men egentlig, skal vi lukke ørene for sånne kommentarer? Hvis det er slik at de ikke skjønner at det ikke er de materielle tingene som betyr lykke, er det ikke da viktig å si til dem at alt er nå ikke bare lykke for det, eller noe annet som har med at ingen har alt, slik Balian de Ibelin sa i sitt innlegg?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan vel hende hun mente det bare positivt? Folk tolker alt i verste mening, altså. 

Anonymous poster hash: 44cc7...9a3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En perifer venninne var innom meg. Hun synes jeg bodde så fint, og at stedet var så fint. Hun utbrøt stadig hvor flott det var da hun fikk se møbler og ting i huset.

"Du har alt, du!", sa hun faktisk flere ganger. Hun så på meg mange ganger da hun sa det.

Vi bor fint. Jeg har det stort sett fint. Men har jo ikke alt. Jeg har en samboer, men vi har ikke barn. Kan ikke få barn. Har det veldig vanskelig med foreldrene innimellom, men likevel god kontakt. 

Jeg svarte at ja, jeg er heldig. Ja, jeg har det fint. Takk skal du ha. Hyggelig å høre.

Dette er veldig off-topic... men når/hvordan fikk du vite at du ikke kunne få barn? Har hatt sf som ungdom, og er relativ sikker på jeg aldri kan få barn, har aldri fått mens fks. (Hvis det er for personlig å svare på, respekterer jeg SELVSAGT det!)

Anonymous poster hash: 80195...170

AnonymBruker
Skrevet

Dersom venninen er ellers hyggelig og omgjengelig, så hadde jeg ikke tolket dette negativt

Anonymous poster hash: fd3cc...227
Skrevet

Det er jo ikke sånn at man skal legge frem alle sine personlige problemer når en gir deg et kompliment :P

Bare ta det og smil. Du trenger jo ikke bevise at du ikke har alt (som barn), for det skjønner hun nok egentlig. Det er bare sånn man sier.

Bare svar at du er fornøyd med hvordan du har fått det og smiiiiiiiiil :)

Skrevet

Ganske teit å kommentere folks heim på den måten også da. 

Skrevet (endret)

Du har ikke alt ... ja, kanskje du har "alt" materielt sett, men hva med den følelsesmessige biten? Hva mer de nære og viktige tingene i livet som ikke kan kjøpes for penger?

Jeg tenker du kunne sagt "Ja, jeg har det veldig bra materielt sett.." med et smil.

Endret av Bølle
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig off-topic... men når/hvordan fikk du vite at du ikke kunne få barn? Har hatt sf som ungdom, og er relativ sikker på jeg aldri kan få barn, har aldri fått mens fks. (Hvis det er for personlig å svare på, respekterer jeg SELVSAGT det!)

Herregud, for en avsporing.

Anonymous poster hash: 4cb9a...3a6

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for en avsporing.

Anonymous poster hash: 4cb9a...3a6

Jøss, takk for opplysningen. Skrev jo ikke det i innlegget mitt ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...