Gå til innhold

Blande vin og vikingfjord

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men prøver her. Dersom man blander vin som er 13% og vikingfjord som er 20%, vil det man da drikker ha en alkoholprosent på 33?

Anonymous poster hash: 1de92...a1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hvor jeg skulle poste dette, men prøver her. Dersom man blander vin som er 13% og vikingfjord som er 20%, vil det man da drikker ha en alkoholprosent på 33?

He,he, nei!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

He,he, nei!!

Hvorfor ikke? 

Skrevet (endret)

For det første - æsj.

For det andre - nei, blander du 50:50 vil du få en ny alkoholprosent på 16,5% ((20% + 13%) / 2 = 16,5%).

Edit;du blander ut sterk sprit med en svakere sprit, ergo vil den sterke bli svakere enn hva du opprinnelig hadde. Tilsetter du sterkere alkohol i vinen, vil alkoholprosenten til den nye gå opp i forhold til hva vinen opprinnelig hadde. Tilsetter du noe med lavere alkoholprosent til noe med høy alkoholprosent, vil samlet alkoholprosent bli lavere enn hva den høye opprinnelig var.

Endret av Duckie
Skrevet

Hvorfor ikke? 

Man kan ikke plusse på prosenter på denne måten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så når du blander vikingfjord og brus, så får det en alkoholprosent på 10? 

AnonymBruker
Skrevet

Du kødder nå? Tror du også at du drikker over 120 % alkohol om du heller opp et glass med en tredjedel vodka, en tredjedel gin og en tredjedel whiskey (æsj igjen, forøvrig)? Og knyter du dine egne skolisser?

Anonymous poster hash: 8f514...e8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, naturligvis. Dersom du heller opp like deler av de to, altså. Er det tre ganger så mye brus som Vikingfjord får du derimot en alkoholprosent på 5. Er det tre ganger så mye Vikingfjord som brus får du en alkoholprosent på 15.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du blander 50:50, ja.

Skrevet

Er ikke Vikingfjord en vodka som holder 40 prosent?

AnonymBruker
Skrevet

Finnes flere typer, hvor en har 20.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kødder nå? Tror du også at du drikker over 120 % alkohol om du heller opp et glass med en tredjedel vodka, en tredjedel gin og en tredjedel whiskey (æsj igjen, forøvrig)? Og knyter du dine egne skolisser?

Nei, jeg kødder ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes også varianter med 20 %, som dermed kan kjøpes av 18-åringer. Du skal nok ikke se helt bort fra at TS ikke har fylt 20, for å si det sånn.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du har ett glass med 40% vikingfjord og deler det i to får du to 20% glass med Vikingfjord. Det er da elementært :fnise:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kødder ikke.

Da tror jeg kanskje ikke du skal drikke.

Jeg høres sikkert ut som et rasshøl av dimensjoner nå, men jeg er egentlig ganske hyggelig. Jeg skjønner bare oppriktig ikke hvordan det går an å gå feil på dette. Hvis du heller opp 2 dl kaffe (en ganske vanlig kopp) fra to forskjellige kaffekanner blir det jo ikke dobbelt så mye koffein i kaffen du drikker. Eller dobbelt så virksom Paracet om du deler to tabletter i to og spiser en halv av hver tablett. Akkurat samme prinsippet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis du har ett glass med 40% vikingfjord og deler det i to får du to 20% glass med Vikingfjord. Det er da elementært :fnise:

:ler:

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig jeg ikke har helt peiling på verken alkohol eller matte og stiller et sinnsykt teit spørsmål, men jeg synest det er litt teit av dere å gjøre narr av meg bare fordi jeg spør om dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Da tror jeg kanskje ikke du skal drikke.

Jeg høres sikkert ut som et rasshøl av dimensjoner nå, men jeg er egentlig ganske hyggelig. Jeg skjønner bare oppriktig ikke hvordan det går an å gå feil på dette. Hvis du heller opp 2 dl kaffe (en ganske vanlig kopp) fra to forskjellige kaffekanner blir det jo ikke dobbelt så mye koffein i kaffen du drikker. Eller dobbelt så virksom Paracet om du deler to tabletter i to og spiser en halv av hver tablett. Akkurat samme prinsippet.

Skjønner jo nå at det var en gangske dum tanke, men jeg kom på det i natt da jeg lå og ikke fikk sove, også klarte jeg av en eller annen grunn ikke å slå den fra meg i dag når jeg våknet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...