Gå til innhold

Master på kortere tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Lurer på om det er mulig å fullføre både bachelor/master på kortere tid? Hvis noen har gjort det: hvordan gjorde dere det? Og hvor mange år? Var det et vanskelig studie?

Anonymous poster hash: c6c73...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uchiha Madbrah

Hei du! :)

 

Det kommer egentlig an på hva du studerer. Hvis du studerer f.eks psykologi, eller medisin så må du forholde deg til normert tid, men i de fleste studieretninger skal det godt være mulig å fullføre før normert tid. Det du kan gjøre da er f.eks. å ta 10 studiepoeng mer hver semester (du kan velge fag som dere har i neste år og ta dem tidligere). Etter 1.5 år (3 semestre) vil du ligge et halvt år foran dine medstudenter.

 

Det jeg vil anbefale deg er å gå på hjemmesiden til universitetet/høyskole du studerer, også finner du hva du studerer (f.eks. sosiologi), deretter må du finne oppbygning (fag som inngår i gradet). Der vil du få mye bedre oversikt. Er usikker når det kommer til master, da jeg ikke begynner før etter sommerferien. Avslutningsvis vil jeg anbefale deg å ta kontakt med studieveileder/fagansvarlig, der vil du få konkret informasjon som vi på forumet her ikke kan gi deg.

 

Håper innlegget var til hjelp, og hvis det er noe du lurer på så er det bare å kommentere tilbake.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...