AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #1 Skrevet 21. juni 2015 Jeg har et brukt stuebord i lys eik. Jeg er usikker på om det er oljet inn, det er ikke så skinnende som for eks en tripptrapp stol, men heller ikke helt matt. Jeg kan virkelig lite om dette som dere sikkert har skjønt nå Men jeg har lyst til å få dette bordet lysere. Fargen kalk fra Jotunn lady syns jeg er helt nydelig. Men jeg synes også at det er fint med tremøbler som er gjennomsiktig hvite hvis det gir mening? Lurer på om noen har erfaring med dette og om det bare vil se uferdig ut? Jeg har jo en hvit primer som jeg vel må bruke under malingen uansett (?) så hvis jeg liker uttrykket bordet har etter primeren, men før malingen så kan jeg bare la det stå slik. Eller egner primer/grunning seg dårlig som "finish"? Tenker på vasking, sollys ol. Lurer også på om jeg må bruke slipemaskin eller om det er nok å skrubbe skikkelig med salmiakk? evt litt sandpapir.. Erfaringer? På forhånd takk fra ei som er litt på bærtur Anonymous poster hash: b624f...a96
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Ingen som har noen tips rundt dette? Anonymous poster hash: b624f...a96
Tilim Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Grunning egner seg dårlig som finish. Du kan bruke hvit panellakk, også fra Jotun, og dermed bestemme hvor mye eller lite gjennomsiktig du vil ha det ved å påføre flere strøk. Nå har jeg bare brukt dette på paneltak og -lister, så vet ikke hvor slitesterkt det er på et bord som blir mye brukt, men det er mye bedre enn grunningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå