Gå til innhold

Foreldre der begge jobber turnus

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk ned i stilling og jobber dagtid i barnehage. Kunne sikkert fått jobb i bhg, barn med spesielle behov?

Anonymous poster hash: 7d846...132
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skaffe seg au-pair, hvis dere har plass til det?

Anonymous poster hash: 22ea5...0c7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om en ikke er gira på barnevakt, så kan en jo faktisk ikke jobbe når barnet er ferdig i barnehagen. Barnet kan jo ikke passe seg selv. Da må en enten finne seg en dagjobb (utdanne deg som noe annet, evt.), eller finne en barnehage for turnusjobbere, eller revurdere barnevakt.

Anonymous poster hash: 1478e...fef
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Om en ikke er gira på barnevakt, så kan en jo faktisk ikke jobbe når barnet er ferdig i barnehagen. Barnet kan jo ikke passe seg selv. Da må en enten finne seg en dagjobb (utdanne deg som noe annet, evt.), eller finne en barnehage for turnusjobbere, eller revurdere barnevakt.

Anonymous poster hash: 1478e...fef

Finnes det barnehager for turnusarbeidere i Norge?

Anonymous poster hash: bbdc8...254

AnonymBruker
Skrevet

Vil vel uansett ikke fungere for dere, siden mannen jobber frem til 12 i perioder.

Bortsett fra det, så vet jeg flere sykepleiere som velger nattevakt mens barna er forholdsvis små. De jobber ikke fulle stillinger, da ubekvemstilleggene gjør at de ikke trenger kjempehøy stillingsprosent for å få utbetalt det samme som ved vanlig turnus. Mange syns også at ren nattevaktstilling er mindre slitsomt enn turnusstilling, da de ikke trenger å snu døgnet flere ganger i måneden. Når de kommer hjem fra jobb spiser de frokost med barna og følger de til skole/SFO, før de drar hjem og sover noen timer. Spiser middag med familien og er litt med ungene før de sover litt igjen før de skal på nattevakt. De har jo også mye fri - en 60% stilling som ren nattevakt tilsvarer lønnsmessig omlag det samme som en vanlig 100%-jobb. Nattevaktene er i tillegg ofte 10 timer, så det er da ikke uvanlig at man jobber 3 netter, har en uke fri, jobber 4 netter, har en uke fri, etc. Så man har mye tid til å restituere seg mellom nattevaktsperiodene.

Har jobbet som nattevakt før, har bare dårlig erfaring med det dessverre.

-TS

Anonymous poster hash: 2f64a...ee0

AnonymBruker
Skrevet

OK? fordi..?

Selvfølgelig kan du ikke bare spille på en barnevakt, dersom dette skjer ofte hos dere - man kan f.eks spille på flere barnevakter, er også foretak som driver med barnevakt-ordninger.

Hvis ingen av dere vil bytte jobb, ingen venner/familie er i nærheten, dere valgte å få barn - så er jo ikke mulighetene så mange.. Men som du selv nevner, så er du villig til å finne en annen jobb, og da er jo det også en løsning.

Anonymous poster hash: 3e3a8...a32

Fordi hvis barnet skal ha så mye barnevakt som vi vil komme til å trenge, i tillegg til å gå i barnehage, så blir det lite tid sammen med oss foreldre. Og ja - Jeg skjønner vi ikke kan få både i pose og sekk, og jeg er som sagt villig til å bytte jobb. Vil bare høre hvordan andre gjør der, og forstår at barnevakt er den beste løsningen for mange.

-TS

Anonymous poster hash: 2f64a...ee0

Skrevet

Hvis dere skal ha pass på ettermiddag/kveld, så er jo løsningen å holde barnet hjemme på dagtid. Dette vil selvsagt ikke fungere når barnet begynner på skole. Skal dere ha tid med barnet, så må dere ha jobber som gir dere tid til det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede, vi har sykepleiere og vernepleiere som jobber en kveld i uken og hver 6 helg. Ellers dag. Det finnes sikkert noen dagjobber du kan få. :)

Har en kollega der mannen også jobber turnus. De får det til å gå, men hender hun må bytte vakt. Det pleier ikke å være noe problem :) det er mange kollegaer å bytte med, og hvis ingen vil, så kan hun avspasere, eller ta med ungen på jobb til mannen henter den i 18-19 tiden, når han er ferdig på jobb.

Kjenner også en sykepleier som jobber på dagsenter for funksjonshemmede. Og jeg kjenner ei som jobber innen brann og redning. Kun dagtid på disse to.

Anonymous poster hash: 69dec...4ef

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det barnehager for turnusarbeidere i Norge?

ja, hvertfall her i Jessheim.

Anonymous poster hash: 67065...f96

AnonymBruker
Skrevet

Holdt på å si "om du bor i østfold kan jeg sikkert stille opp  :fnise: " men så så jeg du ikke var gira på barnevakt.. haha

Anonymous poster hash: 30805...cc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...