AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Kan man få PTSD av en voldtekt? Jeg ble voldtatt i vinter av en bekjent som jeg stolte veldig på. Han var full. I ettertid har jeg hatt angstlignende anfall, der jeg blant annet er livredd for at kjæresten min skal forlate meg fordi jeg sier min egen mening, eller hver gang vi er uenige om en filleting. Jeg får helt panikk og kan kaste opp eller krampegråte i timesvis. I tillegg takler jeg ikke at kjæresten drikker uten meg, for jeg klarer ikke å stole på folk som har alkohol innabords. Jeg har ikke vært hos psykolog etter voldtekten, så har ikke fått noen slags diagnose. Men disse fryktene har jeg aldri hatt før, og angstanfall er helt nytt for meg. Kan det har vært det som har utløst det? Er det PTSD "symptomer"? Anonymous poster hash: 1f3f8...1ae
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Ja, ptsd er dessverre vanlig etter voldtekt.Anonymous poster hash: ba32d...2cc 2
akkuratnå Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Ville tatt kontakt med lege. Det er tydelig at du har fått mentale lidelser som følge av voldtekten, men kun lege/psykolog kan stille diagnose og behandle. Søk hjelp, det vil hjelpe! 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #4 Skrevet 21. juni 2015 Kan man få PTSD av en voldtekt? Jeg ble voldtatt i vinter av en bekjent som jeg stolte veldig på. Han var full. I ettertid har jeg hatt angstlignende anfall, der jeg blant annet er livredd for at kjæresten min skal forlate meg fordi jeg sier min egen mening, eller hver gang vi er uenige om en filleting. Jeg får helt panikk og kan kaste opp eller krampegråte i timesvis. I tillegg takler jeg ikke at kjæresten drikker uten meg, for jeg klarer ikke å stole på folk som har alkohol innabords. Jeg har ikke vært hos psykolog etter voldtekten, så har ikke fått noen slags diagnose. Men disse fryktene har jeg aldri hatt før, og angstanfall er helt nytt for meg. Kan det har vært det som har utløst det? Er det PTSD "symptomer"? Anonymous poster hash: 1f3f8...1ae Høres ut som klassisk PTSD. Anonymous poster hash: 498bf...f66
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #5 Skrevet 21. juni 2015 Noen kan få PTSD av voldtekt ja. Men symptomene er mere at man får flashbacks, og ikke "bare" angst. Syns uansett du skal snakke med legen, og evn en psykolog om alt sammen. Anonymous poster hash: 20105...0dd
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #6 Skrevet 21. juni 2015 PTSD er en vanlig reaksjon på voldtekt, men det du beskriver ligner ikke spesielt mye på PTSD-symptomer. Anonymous poster hash: 0820d...e68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå