Gå til innhold

Trafikkbildet i Bergen ... Just so weird


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greien i Bergen, egentlig?

 

Bussen funker ikke og biltrafikken fungerer ikke. Det er humper og hull i veiene overalt, og jeg har måttet fikse hjulstillingen sånn 2 ganger. Hva er egentlig vitsen med å skulle sette disse humpene overalt? Det er jo dødsfornærmende ("du klarer ikke å tilpasse farten selv, så så, la oss hjelpe til med noen deilige humper") og ødelegger all flyt ... Jeg må gire opp og gire ned, jeg nekter å kjøre som en senil gammel dame med null pust i kroppen ... Det ødelegger all vitalitet og livsutfolding!

 

Jaja, humpene kan jeg egentlig leve med så lenge det er ordentlige humper, men humpene er jo rævva? Mange er så kantete og jeg må kjøre 1 km i timen for å unngå å skade bilen.

 

Har begynt å ta bussen nå. bompenger, bensin, parkering, vente i kø, stresse i bilen. selve kjøringen er ikke stort problem, verre med manglende parkeringsmuligheter og fleksibilitet her i bergen, føler politikerne har funnet ut at de kan ta privatbilistne under dekke av "miljøet" ... Så lenge saken er god, kan de dra den så langt de vil. Skjønner ikke hvorfor de utnytter poster som er veldig viktig for folk, områder som krever en viss forutsigbarhet ...?

 

Norge er jo et av de landene man er veldig avhengig av privatbilisme ... :-S men myndighetene ser på det som luksusgode i mye større grad enn i andre land? Små tanker ...? Lite logisk?

Og nå leste jeg nylig et innlegg i BT og BA om at Henning Warloe har lansert et nytt og spennende alternativ; hva med å bare tllate elbilene, og følgende ekskludere bensin- og dieselbiler i byen. :-D Lurer på hva slags biler politikerne kjører ... HERREGUD, hva gjør de med Bergen! Sentrum er blitt gørrkjedelig. Ikke noe puls eller liv, bare staffasje og sånne "koselige" markeringer som er blottet for innhold. Liker bondens marked, dat is something :-)

Hvem kjører rundt med Nissan Leafsene btw? Har ikke sett maken til usjarmerende kjørestil før ... Bilen er jo veldig usjarmerende i seg selv så ... Det kreler av dem rundt Danmarks plass, ughhh. (usaklig, i know)

 

Vurderer å komme meg vekk her i fra, jeg blir rett og slett sliten av å observere den merkelige tankegangen bak diverse ting i Bergen.

 

Sukk ... Jeg sliter med å ta samfunnet rundt meg på alvor.

 



Anonymous poster hash: 3cc0b...30a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får passempå å stemme "riktig" ved kommunevalget til høsten, da!

Anonymous poster hash: 65411...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De der fartsdumpene er helt merkelig. Her jeg bor har de laget, tatt bort, laget flere og nå skal de lage enda flere. Totalt poengløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Administrasjonen på rådhuset liker å strø fartshumper overalt. Det er ille nok, men sprer seg til nabokommunene nå også.

Har du bodd lenge nok i Bergen vet du vel svaret på grunnspørsmålet ditt - Hva er galt med Bergen? - allerede. Byen er ikke hovedstaden!

Snart kommer man ingen vei uten bom lenger. Det blir bom mot Os og Sotra, senere mot Vaksdal, det er bom i Nordhordland og mot Voss, samt mot Hardanger. Osterøy har akkurat blitt bomfri, mange år på etterskudd - men tør politikerne å la være å røre honningkrukken?

Anonymous poster hash: 3a46b...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussen funker ikke?

Anonymous poster hash: 1498e...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Bergen er en enkel by å kjøre i :)



Anonymous poster hash: 0c7e6...ed0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...