AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #1 Skrevet 20. juni 2015 Tenkte å opprette denne tråden for de som brenner med ting inne i seg, som de ikke kan si fordi det enten er politisk ukorrekt, fordi det kan være veldig slemt å si, fordi vi ønsker å være diplomatiske og ikke ønsker å øke spenninger etc, fordi vi vet at å si slemme ting (det vi egentlig tenker innerst i oss) vil såre våre medmennesker, eller fordi man ønsker å unngå økt konflikt eller å skape en konflikt etc etc. Grunnene er mange til at vi ikke sier det vi egentlig tenker eller egentlig har lyst til å si i de ulike situasjoner, i møte med vanskelige kunder eller kollegaer etc. Jeg har et par situasjoner der jeg er av åpenbare grunner nødt til å være diplomatisk. Men det som foregår i tankene er ikke så veldig diplomatiske. Situasjon 1: Ei venninne som stadig har et eller annet som tynger henne, hver gang jeg kommer med forslag eller løsninger for hvordan hun kan løse de situasjonene som tynger henne, så avfeier hun. Alltid med et "det er mulig"-type-svar. Og hun er veldig negativ. Jeg blir frustrert, kjenner jeg, men fordi jeg vet hun er i en sårbar situasjon, sier jeg ikke hva jeg egentlig tenker. Men altså her er hva jeg egentlig tenker om henne og hele situasjonen: "Slutt å være en j*** energivampyr! Du tapper meg helt, begynn å gjøre noe med situasjonene dine, ikke vær så h***** negati. Verden dreier seg ikke om deg!!!" Situasjon 2: Ei vanskelig kollega som har en hang til å snakke mer om folk enn med folk, og hun er i lederposisjon. Av og til har jeg lyst til å brøle ut det jeg egentlig tenker om henne: "Du er faktisk en leder, det innebærer ansvar! Fatter og begriper du det ikke? En del av ditt fordømte ansvar er å bidra til at miljøet på arbeidsplassen er godt, trygt og positivt. Du bidrar til det motsatte. Du er en komplett gjennomført udugelig leder uten tanke for andre enn deg selv og dine behov. Hold kjeft, di j*** sladrekjerring og skaff deg et liv!" Har lyst til å høre andres brutale og ærlige tanker, men som kommer ikke på tale å si høyt av åpenbare grunner! Anonymous poster hash: 02092...b8a 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #2 Skrevet 20. juni 2015 Tenkte å opprette denne tråden for de som brenner med ting inne i seg, som de ikke kan si fordi det enten er politisk ukorrekt, fordi det kan være veldig slemt å si, fordi vi ønsker å være diplomatiske og ikke ønsker å øke spenninger etc, fordi vi vet at å si slemme ting (det vi egentlig tenker innerst i oss) vil såre våre medmennesker, eller fordi man ønsker å unngå økt konflikt eller å skape en konflikt etc etc. Grunnene er mange til at vi ikke sier det vi egentlig tenker eller egentlig har lyst til å si i de ulike situasjoner, i møte med vanskelige kunder eller kollegaer etc. Jeg har et par situasjoner der jeg er av åpenbare grunner nødt til å være diplomatisk. Men det som foregår i tankene er ikke så veldig diplomatiske. Situasjon 1: Ei venninne som stadig har et eller annet som tynger henne, hver gang jeg kommer med forslag eller løsninger for hvordan hun kan løse de situasjonene som tynger henne, så avfeier hun. Alltid med et "det er mulig"-type-svar. Og hun er veldig negativ. Jeg blir frustrert, kjenner jeg, men fordi jeg vet hun er i en sårbar situasjon, sier jeg ikke hva jeg egentlig tenker. Men altså her er hva jeg egentlig tenker om henne og hele situasjonen: "Slutt å være en j*** energivampyr! Du tapper meg helt, begynn å gjøre noe med situasjonene dine, ikke vær så h***** negati. Verden dreier seg ikke om deg!!!" Situasjon 2: Ei vanskelig kollega som har en hang til å snakke mer om folk enn med folk, og hun er i lederposisjon. Av og til har jeg lyst til å brøle ut det jeg egentlig tenker om henne: "Du er faktisk en leder, det innebærer ansvar! Fatter og begriper du det ikke? En del av ditt fordømte ansvar er å bidra til at miljøet på arbeidsplassen er godt, trygt og positivt. Du bidrar til det motsatte. Du er en komplett gjennomført udugelig leder uten tanke for andre enn deg selv og dine behov. Hold kjeft, di j*** sladrekjerring og skaff deg et liv!" Har lyst til å høre andres brutale og ærlige tanker, men som kommer ikke på tale å si høyt av åpenbare grunner! Anonymous poster hash: 02092...b8a Obs, skrivefeil, det skulle stå umulig i stedenfor mulig. Altså dette sitatet var feil: Alltid med et "det er mulig"-type-svar. Det skulle selfølgelig være: Alltid med et "det er Umulig"-type-svar. Anonymous poster hash: 02092...b8a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #3 Skrevet 20. juni 2015 Høyst sannsynlig skinner det gjennom at du har et kunstig vesen. Det bidrar nok i høyeste grad til denne dårlige dynamikk. Dvs at de egentlige er negative men blir det straks du entrer scenen. For dem er nok du prototypen på en slitsom ultimate energivampyr. Heksa som alltid forestiller seg vet ikke alltid best.Anonymous poster hash: 27912...7da
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #4 Skrevet 20. juni 2015 de egentlig IKKE er negative skulle det selvsagt stå Anonymous poster hash: 27912...7da
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #5 Skrevet 20. juni 2015 Kan melde meg i denne, etter å ha vært utsatt for en sjef som staret med å si at jeg var en av dem han definitivt ville satse på, men som endte med å lære det han kunne av meg og siden holde meg tilbake i jobbmessig utvikling - til dels av grunner som var direkte feil. "Du er leder for pokker. Det betyr at du skal stille krav, men også ta rimelige hensyn til mennesker. Det betyr ikke at du skal forespeile dem en framtid for så å "dumpe" dem når du har lært det DU trenger for å gå videre i systemet og det betyr aldeles ikke at du skal skjelle ut medarbeidere på grunn av det du mener de er og ikke på grunn av det de gjør. Du vet utmerket godt at jeg gjorde en god jobb under temmelig pressede forhold, og likevel skjelte du meg ut for å ha ubrukelige personlige egenskaper. Sistnevnte er for øvrig behørig avkreftet av dem du mente jeg var i konflikt med. Jeg har og hadde et utmerket forhold til dem og får mer reell støtte av dem i hverdagen enn jeg noensinne fikk av deg - som faktisk hadde som en del av din stilliing å bygge opp mennesker, ikke bryte dem ned." Anonymous poster hash: 51db1...c64
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #6 Skrevet 20. juni 2015 Høyst sannsynlig skinner det gjennom at du har et kunstig vesen. Det bidrar nok i høyeste grad til denne dårlige dynamikk. Dvs at de egentlige er negative men blir det straks du entrer scenen. For dem er nok du prototypen på en slitsom ultimate energivampyr. Heksa som alltid forestiller seg vet ikke alltid best.Anonymous poster hash: 27912...7da Dette er folk som har vært slik over tid, som til slutt har påvirket meg i negativ grad. Jeg er positiv innstilt til alle mennesker jeg treffer, og det er naturlig for meg som jobber i servicebransjen, men det er sånn at man nå og da treffer på mennesker som konstant påvirker en negativ, som i mitt tilfelle gjelder de to eksemplene. Har måttet holde ut med disse to i henholdsvis 9 og 4 år. Det sier seg selv at selv det mest positive mennesket må tilslutt bli lei og negativ innstilt til sine medmennesker. Jeg tror nok du også selv har blitt lei om du hadde måttet tåle konstant negativitet og baksnakking over lengre tid. Resten av innlegget ditt der du tillegger meg både det ene og det andre, får stå for din regning. Anonymous poster hash: 02092...b8a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Kan melde meg i denne, etter å ha vært utsatt for en sjef som staret med å si at jeg var en av dem han definitivt ville satse på, men som endte med å lære det han kunne av meg og siden holde meg tilbake i jobbmessig utvikling - til dels av grunner som var direkte feil. "Du er leder for pokker. Det betyr at du skal stille krav, men også ta rimelige hensyn til mennesker. Det betyr ikke at du skal forespeile dem en framtid for så å "dumpe" dem når du har lært det DU trenger for å gå videre i systemet og det betyr aldeles ikke at du skal skjelle ut medarbeidere på grunn av det du mener de er og ikke på grunn av det de gjør. Du vet utmerket godt at jeg gjorde en god jobb under temmelig pressede forhold, og likevel skjelte du meg ut for å ha ubrukelige personlige egenskaper. Sistnevnte er for øvrig behørig avkreftet av dem du mente jeg var i konflikt med. Jeg har og hadde et utmerket forhold til dem og får mer reell støtte av dem i hverdagen enn jeg noensinne fikk av deg - som faktisk hadde som en del av din stilliing å bygge opp mennesker, ikke bryte dem ned." Anonymous poster hash: 51db1...c64 Takk for ditt bidrag. Jeg tenker det er veldig mange der ute som skulle ønske de kunne si høyt hva de egentlig tenker om sine ledere. Mange som ikke skulle vært i lederposisjoner i det hele tatt. Forøvrig kan jeg tenke meg å si til nevnte leder: "Neste gang du skal snakke negativt om folk, så kan du si det mens vedkommende er til stede. Ellers er du en feiging" Anonymous poster hash: 02092...b8a
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Slutt å syt, du gjør ikke noe med forholdene. Vi har gitt deg råd opp og nedmen du følger dem ikke. Du blir utnyttet av sønnen din, men kaster ham ikke ut tiltross for at du har snakket om det i flere år. Gjør noe med det for f@**. Dette var til ei venninne jeg nå har minimal kontakt med, det ble for slitsomt. Anonymous poster hash: 1a29b...b87 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Kjære venninne som jeg har mindre og mindre kontakt med - du blir ikke flinkere/penere/mer suksessfull av å snakke dritt om mennesker som er det, og det oser sjalusi lang vei av deg. Skjønner at det føles kjipt å miste venner, men det er faktisk ikke alle andre det er noe galt med - det er ikke rart at folk ikke ønsker kontakt med deg når det eneste du prater om er hvor forferdelige menneskene rundt deg er, og intime detaljer fra ditt eget sexliv. Og ærlig talt, eksen din har kommet seg videre for lenge siden, og du får han i hert fall ikke tilbake så lenge du finner en ny mann annenhver uke som du umiddelbart deler alt om deg selv med. Anonymous poster hash: 5d054...896
Christiania_Oslo Skrevet 20. juni 2015 #10 Skrevet 20. juni 2015 Kjære kollega 1: Jeg forstår at du er ung og at drama er gøy(for deg), men forstå at jeg ikke vil ha drama. Vi er begge ledere, men jeg ønsker ikke å bli dratt inn i dine "problemer",ryktespredning og drama. Ikke tro at jeg er som deg bare fordi vi har samme jobb. Du bryter taushetsplikt og er mer opptatt av å ha noe juicy å fortelle om enn å gjøre jobben din. Og ikke vær så forutbestemt. Du har bestemt deg for at enkelte ikke liker deg, og baksnakker dem, uten å egentlig være sikker i din sak, og din oppførsel forbereder ingenting. Kjære kollega 2: Slutt å klag! Alltid skal du ha noe å klage på, og når det blir ordnet opp i, så finner du noe annet å klage på. Ja, du kan til og med klage på været om du ikke finner noe annet å sutre over. De fleste har nevnt at de blir slitne av deg og at de ikke orker klaginga di. Og ikke driv å unngå å gjøre jobben din hele tiden. Kjære vennine: du er ikke så tøff som du tror. Å drikke seg snydens hver helg, kle seg spesielt og høre på rar musikk får deg ikke til å virke tøff,kul og annerledes, men bare teit. Det er ingen vits i å si at alle er så mainstream og du er så unik når du prøver så utrolig hardt. Å sitte å for eksempel si at du hater dyr,barn og det som verre er for å "sjokkere"er bare patetisk. Ja, jeg vet din far stakk da du var liten, men ikke la daddy issuene dine gå utover andre. Det er IKKE kult å være over 25 å drikke seg sanseløs hele tiden. Kjære katt: Ja,jeg skjønner at du plutselig må opp midt på natta for å løpe i 120 km/t og lage bråk, men vær så snill å ikke vekk meg. Løp rundt om du ønsker det, men du trenger ikke "slåss"med tærne mine eller angripe alle kroppsdeler som rører seg under dyna. Du behøver heller ikke å ta smykker i munnen,kaste dem i gulvet 100 ganger og leke "jakt musa"med dem. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #11 Skrevet 20. juni 2015 Sånn generelt om livet: F*** F*** F***! (Egentlig bare masse banneord, jeg er så sint på verden og livet mitt akkurat nå!) Situasjon med venninne: Jeg for faen meg ikke interessert i å bli blandet inn i alle problemene dine! Siste eks: Hva faen er det du driver med! Ja som dere skjønner så er alt bare dritt!Anonymous poster hash: f7002...e37
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #12 Skrevet 20. juni 2015 Skulle ønske jeg kunne si til sjefen min at h*n kan slutte å gjøre så inni helvete forskjell på folk! Et par medarbeidere kunne like gjerne fått sitt eget alter på kontore til sjefen, så h*n kunne tilbe dem til en hver tid Resten av oss er det visst fritt frem å skjelle ut, drive rovdrift på, eller bare vise med all tydelighet at vi ikke er likt, uansett hvor bra jobb vi gjør. Skulle aldri vært sjef det mennesket der. Anonymous poster hash: 17982...170
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #13 Skrevet 20. juni 2015 Kjære kollega: Jeg er så drittlei av at du tror du er sjef, det er ikke du som bestemmer! Du må slutte å tro at du kan best og at alt du gjør er mye bedre enn hva vi andre kan. Du blir sur når vi tar bestemmelser uten deg, men du kan ta en haug bestemmelser uten å ha spurt noen av oss andre. Og slutt å slikk sjefen oppover ryggen! Jeg har kommet så langt at jeg snart hater deg, og det er ille for sånt gjør ikke jeg, Tror jeg må bytte arbeidsplass pga deg, for dette er slitsomt. Anonymous poster hash: bb1ca...13f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #14 Skrevet 20. juni 2015 Og jo, kjære menn jeg har møtt de siste månedene - slutt å virke så jævla interessert, og ikke inviter meg til å være hos deg hele helgen for å kose hvis du ikke vil se meg igjen senere. Anonymous poster hash: 5d054...896
Gjest Raggy Skrevet 21. juni 2015 #15 Skrevet 21. juni 2015 Til dere menn jeg har møtt som er i forhold og prøver dere på meg fordi jeg har blitt singel, rull inn kølla å dra til helvete! Slutt å ødelegg mitt syn på menn og min tro på det gode i mennesket! Slutt å tenk med pikken å bry dere om de dere faktisk har.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #16 Skrevet 21. juni 2015 Til alle studentene jeg kjenner som klager over hvor mye det krever av dere og hvor lite penger dere har: Dere har mer fri, reiser oftere på ferie, fester mer og shopper mer enn meg. JA jeg er i full jobb og JA jeg tjener til livets opphold og har ikke noe å klage på sånn sett. Men siden dere tydeligvis føler behov for å poengtere hvor innmari heldig jeg er som har råd til bil, grei leilighet (leier) og egne møbler og en god middag de få gangene jeg spiser ute, har jeg behov for å forsvare meg litt!! Jeg PRIORITERER nemlig, og SPARER! Og hadde dere innsett at livet faktisk ikke er en fest, så hadde kanskje dere også hatt litt til overs.. Jeg er møkk lei av å høre om at dere ikke har råd til p kjøpe en fin gave til bursdagen i år fordi dere studerer og har lite penger. Dere har RÅD! -Dere har bare valgt å bruke pengene på noe annet! Jeg er har yrkesfaglig utdannelse og tjenee deretter, og er inneforstått med at det må være slik, og dere burde også være inneforstått med den økonomiske situasjonen deres som student! Dere vil sannsynligvis tjene det dobbelte av hva jeg tjener når dere er ferdig..Anonymous poster hash: 892fd...3f2 2
Nuttery Skrevet 21. juni 2015 #17 Skrevet 21. juni 2015 Kunde: DA HANDLER JEG ET ANNET STED I STEDEN Meg: Ja vær så god, gå og vær frekk mot noen andre isteden. FOR ALL FUCKINGS DEL. SE JEG BRYR MEG. JEG FÅR BETALT UANSETT.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #18 Skrevet 21. juni 2015 Slutt å klag over at du er stygg for så å legge ut haugevis av selfies! Du legger ikke ut masse selfies om du faktisk synes du er stygg! Og ikke send meg snaps av hvor pen du er, snapchat er for å sende stygge bilder, ikke fjongete bilder! Og om du sender meg en snap av du er sur eller har en dårlig dag så ikke stå der oppstilt med et smil om munnen og lat som du er deilig. Om du virkelig er sur eller har en dårlig dag sender du en snap hvor det faktisk ser ut som du har en dårlig dag eller at du ser jævlig ut! Anonymous poster hash: f7732...e5a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #19 Skrevet 22. juni 2015 Til alle som noen gang har solgt meg en mobil: Når jeg sier at jeg vil ha en helt grei, rimelig mobil så trenger du ikke prøve å overtale meg til å bytte abonnement eller kjøpe en telefon til tusenvis fordi den har så mye lagringsplass! Fem tusen er ikke BILLIG!!!Anonymous poster hash: 892fd...3f2
Gjest Belle âme Skrevet 22. juni 2015 #20 Skrevet 22. juni 2015 Vel...Eg seier alltid det eg meiner om det er politisk ukorrekt eller slemt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå