Gå til innhold

Virus i kroppen/krystallsyke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sist søndag var jeg på fjellet med sterk sol og ble nærmest solbrent. Mandag hadde jeg fått hovne lepper og de var vonde. Antok det var herpes simplex og gikk til innkjøp av prolip og zovirax. Ble ikke bedre. Fikk så utslett over det hele og ser nå ikke ut. Aldri hatt så kraftig utbrudd som dette, og føler meg helt for j*****!

Samtidig har jeg gått og vært svimmel ei uke nå. Kjennes ut som jeg befinner meg på en båt når jeg ligger, og når jeg går. Føler meg til tider også kvalm, og har hovne lymfekjertler på halsen.

Har tenkt på om det kan være krystallsyke eller vestibularisnevritt (virus på balansenerven), men har null erfaring med dette..

Forsøkte ringe legen min, men vanskelig å komme gjennom på telefonen.

Jeg reagere også på en annen person som ble sendt til sykehus sist helg fordi han var ustødig. Han virket full, men de som var med han avkreftet noe som helst med alkohol og personen var veldig ung. Ble ikke at jeg tenkte mere over det før jeg nå husket det etter å ha vært svimmel selv i ei uke snart... Noen som vet hva det kan være? Eller har erfaringer?

Takk :)

Anonymous poster hash: 150b2...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg har forstått så er krystallsyken en voldsom karusell du ikke kommer deg av. Har du vært så svimmel?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er svimmel, ja. Men kan ikke sammenligne det med en karusell. Mer som at jeg nærmest sjangler når jeg går :/

Anonymous poster hash: 150b2...e0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt krystallsyken, det var både forferdelig og merkelig. Føltes ut som når man går av en karusell, og vingler kun mot ene siden. Som oftest har man det kun på en side, ikke begge. Det går ikke over samme om man sitter eller ligger, men blir verre hvis man snur seg i sengen. Det kan du teste ut. 

Fikk beskjed om at man burde sjekkes første gangen man får det, siden mange av symptomene kan minne om drypp eller andre alvorlige sykdommer. Får man det på nytt så kjenner man igjen det lett, men første gang er det greit å sjekke ut. 

Jeg fikk en øvelse jeg skulle gjøre av legen, veldig enkel og veldig effektiv! Søk etter krystallsyken og øvelse, så finner du nok en film eller to av den. Den er enkel å gjøre selv, og hvis du raskt blir bedre så vet du jo at det var grunnen. Merket stor bedring samme kveld eller tre ganger med øvelsen, og dagen etter var det nesten helt borte. 

Anonymous poster hash: 29471...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...