Gå til innhold

Smaken på lamictal

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere enn meg som synes smaken på lamictal er helt jævelig? Jeg tar 150 mg om dagen, og jeg blir faktisk kvalm av å svelge dem. Det gikk greit da jeg gikk på 25 mg og 50 mg, men etter jeg økte blir det bare verre og verre, spesielt siden tabletten er så stor. Jeg svelger tablette med masse, masse vann, men kjenner smaken likevel. Noen tips?

Er helt uforståelig at de absolutt må smaksette tablettene..., de kunne i det minste hatt et alternativ uten smak.

Anonymous poster hash: 47c90...a95
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Server lenge siden jeg gikk på det, men når du sier det så husker jeg smaken, ja. Det jeg gjorde var å ta mindre tabletter, altså tre femti mg, for da var de ikke så store og lettere å bli kvitt.

Anonymous poster hash: b169a...2d4

Gjest Uhumskheter
Skrevet

Server lenge siden jeg gikk på det, men når du sier det så husker jeg smaken, ja. Det jeg gjorde var å ta mindre tabletter, altså tre femti mg, for da var de ikke så store og lettere å bli kvitt.

Anonymous poster hash: b169a...2d4

tok også 3 50mg.

De smaker solbær. Grusomt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt bedre til å svelge dem. Men det tok tid. Smaken er grusom, merker heldigvis lite nå.

Det er epilepsimedisiner som barn ofte bryker. Og da er det bedre å gi smak slik at de kan løses opp i vann eller ma.

Anonymous poster hash: a136c...094

AnonymBruker
Skrevet

De finnes uten smak! Jeg synes også de var helt jævlige, men fikk spesialbestilt uten smak. 

Anonymous poster hash: cbcda...b54
Gjest Limeprime
Skrevet

Smaken er forferdelig, når jeg gikk på denne brukte jeg å ta den i forbindelse med måltid. Skylte sjeldent ned med vann, skylte ned med for eksempel sjokolademelk, da kjente jeg ikke smaken av tabletten så godt. Om jeg spiste rett etter jeg tok medisinen fikk jeg ingen ettersmak.  

AnonymBruker
Skrevet

De finnes uten smak! Jeg synes også de var helt jævlige, men fikk spesialbestilt uten smak. 

Åh, gjør den? Hvordan fikk du tak i den uten smak, er det bare å spørre legen sin?

Anonymous poster hash: 47c90...a95

AnonymBruker
Skrevet

De uten smak kan bestilles på registreringsfritak. Hør med legen din.

Jeg syns heller ikke smaken er så god, eller konsistensen for den saks skyld, men enn så lenge går det greit.

Anonymous poster hash: 6b545...336
AnonymBruker
Skrevet

Som det står over, får man den på registreringsfritak. Jeg klarte ikke å ta de med smak, så det var ingen problem å få de uten. 

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Jeg tar en 200 mg-tablett og kjenner bare litt av ettersmaken i vannet. Jeg legger tablettene under tungen, fyller munnen med vann og skyller raskt ned med mer vann.

- Om det er noen trøst, smaker Olanzapin smeltetablett og Orfiril i flytende form myyye verre ;)

Skrevet

Lamictal smaker ille, maken til kunstig ekkel søtsmak.! :kvalm:

Å kalle smaken på Lamictal for solbærsmak, er en fornærmelse mot solbærene.

Jeg går på 600 mg daglig. Når jeg skal ta tablettene fyller jeg først munnen med vann, og videre svelger jeg tablettene straks de har kommet inn i munnen. Forhåpentligvis rekker jeg å svelge før jeg kjenner smaken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...