Gå til innhold

Kanin ute, hvordan gjerde de inne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan gjerder man inne en kanin? Jeg burde jo ha gjerder i bunn også, så de ikke graver seg ut, har noen forslag til hvilke gjerder som er bra?

Vi har et stort uteområde og vil gjerde inn mesteparten av det så de kan bevege seg så mye som mulig, samt et hus de kan gå inn i. Om vinteren flytter vi de inn i garasjen. Tenker to kaniner, enten to hunnkaniner eller to kastrerte hanner.

Anonymous poster hash: 119aa...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anbefaler deg å lese "Den store kaninboka"

Anonymous poster hash: 6c852...7c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese "Den store kaninboka"

Anonymous poster hash: 6c852...7c1

Wow, for et utrolig bra og utfyllende svar. 

Hvis  du vil ha de ute, vil jeg anbefale deg å bygge en så stor innhegning som mulig. Dess mer plass de har, dess lykkeligere vil de være. Kaniner elsker å være aktive, og hvis du har en tilstrekkelig stor innhegning kan du innrede denne med huler, bokser, tunneller og lignende. Ser du skriver at du har et stort område tilgjengelig, det er jo fantastisk! :D

Innhegningen må være trygg i alle kanter, slik at du har skikkelig tak og vegger mot rovdyr (gjerne i netting), men også gulv. Det jeg ser mange gjør, er å grave netting ned i bakken (gjerne et godt stykke ned, slik at kaninene kan grave og kose seg uten å treffe netting med en gang) for så å legge jord og gress over. Du trenger ikke nødvendigvis å ha netting i hele bunnen, men ihvertfall rundt kantene. Det holder heller ikke med hønsenetting, men du må ha kraftigere saker som for eksempel revenetting.

Her er jo et fint eksempel: c581c74c381a1d0044fcf2beaa360ec1.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hvordan gjerder man inne en kanin? Jeg burde jo ha gjerder i bunn også, så de ikke graver seg ut, har noen forslag til hvilke gjerder som er bra?

Vi har et stort uteområde og vil gjerde inn mesteparten av det så de kan bevege seg så mye som mulig, samt et hus de kan gå inn i. Om vinteren flytter vi de inn i garasjen. Tenker to kaniner, enten to hunnkaniner eller to kastrerte hanner.Anonymous poster hash: 119aa...906

Du må ha revenetting, ikke hønsenetting, og det er helt korrekt at du må grave netting ned i bakken også :) gjerdestolper med revenetting rundt er fint.

Men må kommentere at du gjerne kan ha en hann og en hunnkanin, begge kastrerte såklart, de går ofte godt overens. To hunner er dårligst kombinasjon ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Anbefaler deg å lese "Den store kaninboka" Anonymous poster hash: 6c852...7c1

Hvorfor det når enkelte forumbrukere her besitter nøyaktig den samme kunnskapen? Kan jo bare spørre oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, for et utrolig bra og utfyllende svar.

Hvis du vil ha de ute, vil jeg anbefale deg å bygge en så stor innhegning som mulig. Dess mer plass de har, dess lykkeligere vil de være. Kaniner elsker å være aktive, og hvis du har en tilstrekkelig stor innhegning kan du innrede denne med huler, bokser, tunneller og lignende. Ser du skriver at du har et stort område tilgjengelig, det er jo fantastisk! :D

Innhegningen må være trygg i alle kanter, slik at du har skikkelig tak og vegger mot rovdyr (gjerne i netting), men også gulv. Det jeg ser mange gjør, er å grave netting ned i bakken (gjerne et godt stykke ned, slik at kaninene kan grave og kose seg uten å treffe netting med en gang) for så å legge jord og gress over. Du trenger ikke nødvendigvis å ha netting i hele bunnen, men ihvertfall rundt kantene. Det holder heller ikke med hønsenetting, men du må ha kraftigere saker som for eksempel revenetting.

Her er jo et fint eksempel: c581c74c381a1d0044fcf2beaa360ec1.jpg

Tusen takk for utfyllende svar!

Vi har mye plass til rådighet, så de skal ha nok å boltre seg på.

Det var et godt tips med å grave ned gjerdet, det tenkte jeg ikke på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må ha revenetting, ikke hønsenetting, og det er helt korrekt at du må grave netting ned i bakken også :) gjerdestolper med revenetting rundt er fint.

Men må kommentere at du gjerne kan ha en hann og en hunnkanin, begge kastrerte såklart, de går ofte godt overens. To hunner er dårligst kombinasjon ofte.

Åja, det visste jeg ikke! Da styrer jeg unna to hunnkaniner, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...