Gå til innhold

MR på legevakt?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bli direkte henvist til MR hvis man oppsøker legevakt med mistanke om brudd? Røntgen viste ikke brudd, men etter fire uker er ikke skaden bedre, og jeg vurderer ny tur på legevakta i håp om å få MR samme dag. Hvis jeg går via fastlege tar det fort en stund før man får time til MR. Noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 2d9d9...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

dobbelpost

Endret av GirlWithOneEye
Skrevet

Tråden er ryddet for svar fra helsepersonell.

Yvonn (mod)

AnonymBruker
Skrevet

Kort sagt; nei

Frakturer sees best på skjelettrøntgen. Har ikke radiologen oppdaget fraktur første gangen og du fortsatt har smerter 7-10 dager etter er det vanlig å bli røntget igjen til sammenligning. Dette gjelder spesielt frakturer i båtbeinet i hånda f.eks.



Anonymous poster hash: d826c...adb
Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Jeg ble nå sendt rett på MR fra legevakten, men det var noe ganske akutt da. Kanskje annerledes når du har gått med skaden er stund.. Ring legen din med en gang, og så kan du ringe de som skal ta MR etterpå, og høre om de har fått avsbestilling e.l.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble nå sendt rett på MR fra legevakten, men det var noe ganske akutt da. Kanskje annerledes når du har gått med skaden er stund.. Ring legen din med en gang, og så kan du ringe de som skal ta MR etterpå, og høre om de har fått avsbestilling e.l.

MR er ikke førstevalg, eller egnet til å se frakturer, så enkelt er det.

Anonymous poster hash: d826c...adb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...