AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Kan man bli direkte henvist til MR hvis man oppsøker legevakt med mistanke om brudd? Røntgen viste ikke brudd, men etter fire uker er ikke skaden bedre, og jeg vurderer ny tur på legevakta i håp om å få MR samme dag. Hvis jeg går via fastlege tar det fort en stund før man får time til MR. Noen som har erfaring med dette?Anonymous poster hash: 2d9d9...c2a
GirlWithOneEye Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 (endret) dobbelpost Endret 19. juni 2015 av GirlWithOneEye
Anglofil Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Tråden er ryddet for svar fra helsepersonell. Yvonn (mod)
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Kort sagt; nei Frakturer sees best på skjelettrøntgen. Har ikke radiologen oppdaget fraktur første gangen og du fortsatt har smerter 7-10 dager etter er det vanlig å bli røntget igjen til sammenligning. Dette gjelder spesielt frakturer i båtbeinet i hånda f.eks. Anonymous poster hash: d826c...adb
Gjest ulvepopcorn Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Jeg ble nå sendt rett på MR fra legevakten, men det var noe ganske akutt da. Kanskje annerledes når du har gått med skaden er stund.. Ring legen din med en gang, og så kan du ringe de som skal ta MR etterpå, og høre om de har fått avsbestilling e.l.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Jeg ble nå sendt rett på MR fra legevakten, men det var noe ganske akutt da. Kanskje annerledes når du har gått med skaden er stund.. Ring legen din med en gang, og så kan du ringe de som skal ta MR etterpå, og høre om de har fått avsbestilling e.l. MR er ikke førstevalg, eller egnet til å se frakturer, så enkelt er det. Anonymous poster hash: d826c...adb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå