Gå til innhold

Bakteriell vaginose/sopp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var til gyn her for noen uker siden. Fikk Dalacin krem som skulle brukes i 7 dager mot bakteriell vaginose og stikkpille 500 mg canesten mot sopp.

Fikk reseptene uten gyn undersøkelse. Men jeg kjente igjen symptomene fra tidligere.

Tok dalacinene først i 7 dager og stikkpillen dagen etterpå. Plagene forsvant fort. Alt av lukt, kløe osv.

Men nå har det kommet tilbake. Mye sterkere lukt. Nå lukter det skikkelig stramt av utfloden (beklager detaljer). Men mye verre enn før. 

Har noen anelse om hva dette kommer av? Har bestilt ny time, så jeg får tatt prøver før jeg setter igang med noen som helst kur.

Er litt fortvila, ble så glad når alle plagene forsvant. Nå har det bare kommet dobbelt tilbake.

Er det noen andre infeksjoner enn bakteriell vaginose som kan gi lukt?

Anonymous poster hash: 3b75a...272
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg vil tro at den første kuren ikke tok helt knekken på infeksjonen. Dette kan skje. 

Anonymous poster hash: 6d08e...2e8
  • Liker 1
Skrevet

Det er vel ganske vanlig at BV kan vende tilbake ganske fort? Mener å huske at legen gjerne skriver ut 2 kurer i tilfelle...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo bare noen dager siden jeg slutta. Føler det er en helt annen lukt nå.

Hadde skjønt det om det var en mnd.

Møkk.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta Canestenkur (både stikkpille og krem) to ganger - før og etter mensen, for å få knekk på det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har fått flere kurer på Canesten. Er ikke så redd for soppen, mer den andre som ikke forsvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Svært merkelig at du ble satt på kur for både bakteriell vaginose og soppinfeksjon da det ikke kan forekomme samtidig. Tok ikke gynekologen prøve? 

Lukten skyldes antakeligvis bakteriell vaginose. Det lukter litt fiskeaktig. Dette er også temmelig vanskelig å bli kvitt, men kjør på med en kur til du. Så lenge du ikke klør, er tørr/sår eller har hvit, tykk utflod er det nok ikke soppen. 

Anonymous poster hash: 9badc...a34
AnonymBruker
Skrevet

Svært merkelig at du ble satt på kur for både bakteriell vaginose og soppinfeksjon da det ikke kan forekomme samtidig. Tok ikke gynekologen prøve? 

Lukten skyldes antakeligvis bakteriell vaginose. Det lukter litt fiskeaktig. Dette er også temmelig vanskelig å bli kvitt, men kjør på med en kur til du. Så lenge du ikke klør, er tørr/sår eller har hvit, tykk utflod er det nok ikke soppen. 

Jeg ser at innlegget mitt kan misforstås litt. Bakteriell vaginose er ikke nødvendigvis vanskelig å bli kvitt, men det har lett for å komme tilbake. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...