Gå til innhold

Begrave katten i hagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør du når katten din dør? Naboen begravde den i hagen, jeg syntes det var litt creepy. 



Anonymous poster hash: 1cc9f...f97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke i hagen hjemme, for man er ikke 110% sikker på at man forblir på samme sted hele livet.

Vi har begravd dyr, hund, katt og en haug med hamstere på hytta. For den er vår, og om vi ikke kan ha den pga økonomi og tid, så forblir huset i familien. 

Huset ble bygd av pappa's bestefar's far.. eller faren til oldefaren min (??) aldri tenkt over hva det heter så langt bak i slekten  :fnise: Men poenget er, huset har vært i familien i mange år, og kommer til å forbli i familien. Mens vårt hjem kan alltids endres, foreldrene mine flyttet ut fra barndomshjemmet mitt for to år siden, glad vi ikke begravde dyrene der. 



Anonymous poster hash: 33c73...8a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel greit? Den råtner og blir til jord i etter at den har lagt i jorden en stund.

Endret av Berit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ulovlig.

Skal kremeres enten i felles eller alene



Anonymous poster hash: f5fa6...25f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Faktisk ulovlig.

Skal kremeres enten i felles eller alene

Anonymous poster hash: f5fa6...25f

 

Er det ikke lov å begrave hamstere eller kaniner heller, eller en liten fugl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den råtner og blir til jord i etter at den har lagt i jorden en stund.

 

Trist å tenke på :(

Anonymous poster hash: 1cc9f...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trist å tenke på :(

Anonymous poster hash: 1cc9f...f97

 

Det er veldig trist å miste sitt kjæledyr. 

 

Men at den døde kroppen forsvinner og blir til jord er helt naturlig. Jeg synes ikke akkurat det er trist, men jeg er veldig trist over tapet av mitt kjæledyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dyrene jeg har hatt har blitt begravet i hagen der vi har bodd (hovedsakelig rotter og mus).

Her jeg bor nå, ligger det en gårdspus og mine to siste rotter litt bortenfor hagen (bor landlig, med stor tomt).

Usikker på hva jeg gjør den dagen hunden min ikke lever lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan grave ned dyrene hvor du vil. Det er ikke ulovlig. Når dyr dør hos dyrlegen feks så spør de jo om du vil ha privat eller felles kremering eller ta med deg dyret hjem for begrave det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan grave ned dyrene hvor du vil. Det er ikke ulovlig. Når dyr dør hos dyrlegen feks så spør de jo om du vil ha privat eller felles kremering eller ta med deg dyret hjem for begrave det.

 

Jeg tror ikke lenger det er lov å ta med dyr som er avlivet hos dyrlege hjem for å begrave de. Dette er fordi de da inneholder gift og burde av miljøhensyn kremeres. 

Anonymous poster hash: 54bee...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror ikke lenger det er lov å ta med dyr som er avlivet hos dyrlege hjem for å begrave de. Dette er fordi de da inneholder gift og burde av miljøhensyn kremeres. 

Anonymous poster hash: 54bee...7da

 

Det må i så fall være en ganske ny regel, vi fikk med oss marsvinet hjem da det måtte avlives for 6 år siden.

Anonymous poster hash: b421c...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nødt til å høre med kommunen, det er forskjellige regler angående begravelse av dyr. Men det er i flere tilfeller ulovlig på grunn av smittefare. Andre steder er det lov så fremst en sikrer graven fra at andre dyr skal kunne grave dem opp, ikke begraver nær drikkevann eller ved dyrket jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke lenger det er lov å ta med dyr som er avlivet hos dyrlege hjem for å begrave de. Dette er fordi de da inneholder gift og burde av miljøhensyn kremeres.

Anonymous poster hash: 54bee...7da

Katten min døde for litt over 1 år siden. Jeg fikk spm om jeg ville begrave han selv noe jeg ikke gjorde da jeg valgte privat kremmering. Men det dyrlegen sa ang å begrave katten selv var at vi måtte grave katten så så langt ned så ikke andre dyr gravde det opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør man egentlig om kjæledyret dør? Skal man ta med det døde dyret til dyrlegen da? For at det skal være lovlig?

Anonymous poster hash: 6438a...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er lov ja, så lenge man passer på å grave dypt nok så ikke andre dyr får tak i det. Og så må det ikke gjøres i nærheten av drikkevannkilder eller der hvor det dyrkes mat. Hadde jeg hatt hage hadde jeg definitivt valgt å begrave kjæledyrene mine der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...