AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #1 Skrevet 19. juni 2015 Jeg er ikke sikker på om jeg har det, har generelt vært plaget med kløe på kjønnsleppene i flere år, men det tror jeg kommer av at jeg konstant har måttet klø, så det gir seg liksom aldri. Bortsett fra det klør klitoris også endel, men har ikke noe spesielt med utflod. Det lukter ganske raskt fra meg, selv en dag etter dusj eller bare noen timer. Det er dog ikke en grusom lukt, men jeg er usikker på om jeg bare har sterk lukt, eller om det er sopp?? Isåfall, kan man behandle det selvom det kansje ikke er sopp? Er det ufarlig å behandle det med krem eller noe for sopp, selvom om jeg ikke har det? Og isåfall, hvilke produkt? Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Gå til legen. Anonymous poster hash: 6e926...a73 1
peppermyntete Skrevet 19. juni 2015 #3 Skrevet 19. juni 2015 Skaff deg en legetime du. Sopp skal ikke selvbehandles i tide og utide, så det kan være greit å sjekke med legen først for å utelukke andre ting. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #4 Skrevet 19. juni 2015 Det er helt ufarlug å behandle seg med for eks Canesten krem. Husk også å bruke vagiatorie, for å knekke soppen helt. Om det hjelper, var det mest sannsynlig sopp. Legen kan også skrive ut en pille som heter Diflucan. Sopp går ikke alltid over av seg selv. Kle og rødhet, eventuelt med sprekker er et tegn på sopp. Det kan komme med eller uten cottage cheese likende utflod.Anonymous poster hash: 1fd68...f19 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #5 Skrevet 19. juni 2015 Det kan også være bakteriell vaginose. Gå til legen! Anonymous poster hash: 003ab...325 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #6 Skrevet 19. juni 2015 Jeg vil anbefale deg å gå til legen. Jeg trodde også i mange år jeg hadde sopp og gikk på utallige canesten kurer, men den var altlid tilbakevendene. Så var jeg hos en gynekolog på sykehuset som sa det ikke var sopp, men noe annet jeg aldri husker navnet på, fikk en antibiotikakur over 3 dager, og har ikke hatt det siden Anonymous poster hash: 8ac97...636 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #7 Skrevet 20. juni 2015 Jeg vil anbefale deg å gå til legen. Jeg trodde også i mange år jeg hadde sopp og gikk på utallige canesten kurer, men den var altlid tilbakevendene. Så var jeg hos en gynekolog på sykehuset som sa det ikke var sopp, men noe annet jeg aldri husker navnet på, fikk en antibiotikakur over 3 dager, og har ikke hatt det siden Anonymous poster hash: 8ac97...636 Vel, jeg har mye angst så er vanskelig å gå til legen Derfor jeg lurer på om det er farlig å behandle seg selv for å se om det er bare sopp isåfall.. Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #8 Skrevet 20. juni 2015 Vel, jeg har mye angst så er vanskelig å gå til legen Derfor jeg lurer på om det er farlig å behandle seg selv for å se om det er bare sopp isåfall.. Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d Nei, er ikke farlig og det selges reseptfritt på apoteket. Følg bruksanvisningen om antall ganger om dagen Det selges som fotsoppmiddel, men er ikke noe problem å smøre det i skrittet. Ikke stopp før det har gått 7 dager selv om du føler soppen er borte. Om det ikke hjelper, må du kontakte lege. Anonymous poster hash: 8ef9f...560
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #9 Skrevet 20. juni 2015 Nei, er ikke farlig og det selges reseptfritt på apoteket. Følg bruksanvisningen om antall ganger om dagen Det selges som fotsoppmiddel, men er ikke noe problem å smøre det i skrittet. Ikke stopp før det har gått 7 dager selv om du føler soppen er borte. Om det ikke hjelper, må du kontakte lege. Anonymous poster hash: 8ef9f...560 Tusen takk for svar Da skal jeg prøve det, og funker ikke det får jeg bare se hva jeg gjør. Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #10 Skrevet 20. juni 2015 Tusen takk for svar Da skal jeg prøve det, og funker ikke det får jeg bare se hva jeg gjør. Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d Husk å ta pakken som inneholder både krem og vagitorie. Ellers kommer det bare tilbake.Anonymous poster hash: 1fd68...f19
peppermyntete Skrevet 20. juni 2015 #11 Skrevet 20. juni 2015 Nei, er ikke farlig og det selges reseptfritt på apoteket. Følg bruksanvisningen om antall ganger om dagen Det selges som fotsoppmiddel, men er ikke noe problem å smøre det i skrittet. Ikke stopp før det har gått 7 dager selv om du føler soppen er borte. Om det ikke hjelper, må du kontakte lege. Anonymous poster hash: 8ef9f...560 Hun skal jo i så fall ikke kjøpe "fotsopp" kremen, men pakningen i hygienehylla som er ment for å behandle underlivssopp og inneholder en eller flere vagitorier.
peppermyntete Skrevet 20. juni 2015 #12 Skrevet 20. juni 2015 Det er helt ufarlug å behandle seg med for eks Canesten krem. Husk også å bruke vagiatorie, for å knekke soppen helt. Om det hjelper, var det mest sannsynlig sopp. Legen kan også skrive ut en pille som heter Diflucan. Sopp går ikke alltid over av seg selv. Kle og rødhet, eventuelt med sprekker er et tegn på sopp. Det kan komme med eller uten cottage cheese likende utflod.Anonymous poster hash: 1fd68...f19 Jeg har fra flere gynekologer og fastlegen hørt at det ikke er bra å bruke medisiner som canesten for ofte, så nei, helt ufarlig er det ikke for det naturlige miljøet i underlivet.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #13 Skrevet 20. juni 2015 Jeg har fra flere gynekologer og fastlegen hørt at det ikke er bra å bruke medisiner som canesten for ofte, så nei, helt ufarlig er det ikke for det naturlige miljøet i underlivet. Jeg skal jo bare se om det er sopp jeg har da, og bedrer deg seg ikke får jeg se med lege eller noe.. Så farlig kan det vel ikke være? Det lukter faktisk ikke noe av utfloden (metallisk, altså normal etter hva jeg har lest) er bare utenpå + kløe. Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d
peppermyntete Skrevet 20. juni 2015 #14 Skrevet 20. juni 2015 Jeg skal jo bare se om det er sopp jeg har da, og bedrer deg seg ikke får jeg se med lege eller noe.. Så farlig kan det vel ikke være? Det lukter faktisk ikke noe av utfloden (metallisk, altså normal etter hva jeg har lest) er bare utenpå + kløe. Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d Ja, du kan sjekke med en behandling. Bruk både stikkpiller og krem. Men virker ikke det må du til lege.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #15 Skrevet 20. juni 2015 Hun skal jo i så fall ikke kjøpe "fotsopp" kremen, men pakningen i hygienehylla som er ment for å behandle underlivssopp og inneholder en eller flere vagitorier. Jeg snakker om Canesten krem, den selges som fotsoppmiddel. Om hun ikke skal velge den, så finnes det ingen midler man kan bruke. Anonymous poster hash: 8ef9f...560
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2015 #16 Skrevet 20. juni 2015 Ja, du kan sjekke med en behandling. Bruk både stikkpiller og krem. Men virker ikke det må du til lege. Er det nødvendig å bruke stikkpiller også? Om det ikke lukter noe av utfloden? Eller er sjansen stor jeg har det der og, bare uten symptomer? Men den er grei uansett, skal gjøre det jeg. Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d
peppermyntete Skrevet 20. juni 2015 #17 Skrevet 20. juni 2015 Jeg snakker om Canesten krem, den selges som fotsoppmiddel. Om hun ikke skal velge den, så finnes det ingen midler man kan bruke. Anonymous poster hash: 8ef9f...560 Canesten krem finnes på intimhygiene hylla på apoteket den, sammen med kombinasjonspakningen med samme medisin!
peppermyntete Skrevet 20. juni 2015 #18 Skrevet 20. juni 2015 Er det nødvendig å bruke stikkpiller også? Om det ikke lukter noe av utfloden? Eller er sjansen stor jeg har det der og, bare uten symptomer? Men den er grei uansett, skal gjøre det jeg. Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d Ja, det er nødvendig. Soppen sitter inne i skjelden også, ikke bare på utsiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå