Gå til innhold

Behandle underlivssopp?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke sikker på om jeg har det, har generelt vært plaget med kløe på kjønnsleppene i flere år, men det tror jeg kommer av at jeg konstant har måttet klø, så det gir seg liksom aldri. 

Bortsett fra det klør klitoris også endel, men har ikke noe spesielt med utflod. Det lukter ganske raskt fra meg, selv en dag etter dusj eller bare noen timer. Det er dog ikke en grusom lukt, men jeg er usikker på om jeg bare har sterk lukt, eller om det er sopp??

 

Isåfall, kan man behandle det selvom det kansje ikke er sopp? Er det ufarlig å behandle det med krem eller noe for sopp, selvom om jeg ikke har det? Og isåfall, hvilke produkt? 



Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen.



Anonymous poster hash: 6e926...a73
  • Liker 1
Skrevet

Skaff deg en legetime du. Sopp skal ikke selvbehandles i tide og utide, så det kan være greit å sjekke med legen først for å utelukke andre ting.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ufarlug å behandle seg med for eks Canesten krem. Husk også å bruke vagiatorie, for å knekke soppen helt. Om det hjelper, var det mest sannsynlig sopp. Legen kan også skrive ut en pille som heter Diflucan.

Sopp går ikke alltid over av seg selv. Kle og rødhet, eventuelt med sprekker er et tegn på sopp. Det kan komme med eller uten cottage cheese likende utflod.

Anonymous poster hash: 1fd68...f19

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan også være bakteriell vaginose. Gå til legen!



Anonymous poster hash: 003ab...325
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå til legen. Jeg trodde også i mange år jeg hadde sopp og

gikk på utallige canesten kurer, men den var altlid tilbakevendene. Så var jeg hos

en gynekolog på sykehuset som sa det ikke var sopp, men noe annet jeg aldri

husker navnet på, fikk en antibiotikakur over 3 dager, og har ikke hatt det siden :)



Anonymous poster hash: 8ac97...636
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

 

Jeg vil anbefale deg å gå til legen. Jeg trodde også i mange år jeg hadde sopp og

gikk på utallige canesten kurer, men den var altlid tilbakevendene. Så var jeg hos

en gynekolog på sykehuset som sa det ikke var sopp, men noe annet jeg aldri

husker navnet på, fikk en antibiotikakur over 3 dager, og har ikke hatt det siden :)

Anonymous poster hash: 8ac97...636

 

Vel, jeg har mye angst så er vanskelig å gå til legen :( Derfor jeg lurer på om det er farlig å behandle seg selv for å se om det er bare sopp isåfall.. 

Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d

AnonymBruker
Skrevet

 

Vel, jeg har mye angst så er vanskelig å gå til legen :( Derfor jeg lurer på om det er farlig å behandle seg selv for å se om det er bare sopp isåfall.. 

Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d

 

Nei, er ikke farlig og det selges reseptfritt på apoteket. Følg bruksanvisningen om antall ganger om dagen :) Det selges som fotsoppmiddel, men er ikke noe problem å smøre det i skrittet. Ikke stopp før det har gått 7 dager selv om du føler soppen er borte.

 

Om det ikke hjelper, må du kontakte lege. 

Anonymous poster hash: 8ef9f...560

AnonymBruker
Skrevet

 

Nei, er ikke farlig og det selges reseptfritt på apoteket. Følg bruksanvisningen om antall ganger om dagen :) Det selges som fotsoppmiddel, men er ikke noe problem å smøre det i skrittet. Ikke stopp før det har gått 7 dager selv om du føler soppen er borte.

 

Om det ikke hjelper, må du kontakte lege. 

Anonymous poster hash: 8ef9f...560

 

Tusen takk for svar :) Da skal jeg prøve det, og funker ikke det får jeg bare se hva jeg gjør. 

Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :) Da skal jeg prøve det, og funker ikke det får jeg bare se hva jeg gjør.  Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d

Husk å ta pakken som inneholder både krem og vagitorie. Ellers kommer det bare tilbake.

Anonymous poster hash: 1fd68...f19

Skrevet

Nei, er ikke farlig og det selges reseptfritt på apoteket. Følg bruksanvisningen om antall ganger om dagen :) Det selges som fotsoppmiddel, men er ikke noe problem å smøre det i skrittet. Ikke stopp før det har gått 7 dager selv om du føler soppen er borte.

Om det ikke hjelper, må du kontakte lege.

Anonymous poster hash: 8ef9f...560

Hun skal jo i så fall ikke kjøpe "fotsopp" kremen, men pakningen i hygienehylla som er ment for å behandle underlivssopp og inneholder en eller flere vagitorier.

Skrevet

Det er helt ufarlug å behandle seg med for eks Canesten krem. Husk også å bruke vagiatorie, for å knekke soppen helt. Om det hjelper, var det mest sannsynlig sopp. Legen kan også skrive ut en pille som heter Diflucan.

Sopp går ikke alltid over av seg selv. Kle og rødhet, eventuelt med sprekker er et tegn på sopp. Det kan komme med eller uten cottage cheese likende utflod.

Anonymous poster hash: 1fd68...f19

Jeg har fra flere gynekologer og fastlegen hørt at det ikke er bra å bruke medisiner som canesten for ofte, så nei, helt ufarlig er det ikke for det naturlige miljøet i underlivet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fra flere gynekologer og fastlegen hørt at det ikke er bra å bruke medisiner som canesten for ofte, så nei, helt ufarlig er det ikke for det naturlige miljøet i underlivet.

Jeg skal jo bare se om det er sopp jeg har da, og bedrer deg seg ikke får jeg se med lege eller noe.. Så farlig kan det vel ikke være? Det lukter faktisk ikke noe av utfloden (metallisk, altså normal etter hva jeg har lest) er bare utenpå + kløe.  

Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d

Skrevet

Jeg skal jo bare se om det er sopp jeg har da, og bedrer deg seg ikke får jeg se med lege eller noe.. Så farlig kan det vel ikke være? Det lukter faktisk ikke noe av utfloden (metallisk, altså normal etter hva jeg har lest) er bare utenpå + kløe.

Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d

Ja, du kan sjekke med en behandling. Bruk både stikkpiller og krem. Men virker ikke det må du til lege.

AnonymBruker
Skrevet

Hun skal jo i så fall ikke kjøpe "fotsopp" kremen, men pakningen i hygienehylla som er ment for å behandle underlivssopp og inneholder en eller flere vagitorier.

Jeg snakker om Canesten krem, den selges som fotsoppmiddel. Om hun ikke skal velge den, så finnes det ingen midler man kan bruke. 

Anonymous poster hash: 8ef9f...560

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan sjekke med en behandling. Bruk både stikkpiller og krem. Men virker ikke det må du til lege.

Er det nødvendig å bruke stikkpiller også? Om det ikke lukter noe av utfloden? Eller er sjansen stor jeg har det der og, bare uten symptomer? Men den er grei uansett, skal gjøre det jeg. 

Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d

Skrevet

Jeg snakker om Canesten krem, den selges som fotsoppmiddel. Om hun ikke skal velge den, så finnes det ingen midler man kan bruke.

Anonymous poster hash: 8ef9f...560

Canesten krem finnes på intimhygiene hylla på apoteket den, sammen med kombinasjonspakningen med samme medisin!

Skrevet

Er det nødvendig å bruke stikkpiller også? Om det ikke lukter noe av utfloden? Eller er sjansen stor jeg har det der og, bare uten symptomer? Men den er grei uansett, skal gjøre det jeg.

Anonymous poster hash: 4a9b5...f3d

Ja, det er nødvendig. Soppen sitter inne i skjelden også, ikke bare på utsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...