Stiglitz Skrevet 18. juni 2015 #1 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har fått den store æren av å være toastmaster i min bestevenninnes bryllup. Og nå som dagen nærmer seg med stormskritt, skal det sies at jeg kjenner mer og mer på nervene. Jeg har aldri vært i et "skikkelig" bryllup. Eller for å formulere det bedre, jeg har ikke vært i et bryllup siden jeg var 10 år.. I utgangspunktet har jeg aldri hatt problemer med å snakke foran store forsamlinger, fremføre o.l. Da av typen sang/revy opptredener, russepresident tale, fremføringer via skolen osv. Jeg har snakket godt ut med brudeparet om dette, og hvordan de vil ha det. Så det å følge kjøreplanen, holde det lett og ledig, ikke noe på trengte/anstrengte forsøk på morsomheter er stikkordene mine for dagen. Jeg har laget en liten tale til brudeparet ala eventyr/dikt, i god Espen Askeladd, prinsessa og halve kongeriket-stil. Men det ser jeg på mer som et bidrag fra meg som venninne og ikke toastmaster. Planen min var å "ta det litt på sparket", med den tanke at jeg ikke skriver ned noe manus for å følge slavisk, ikke noen vitser eller klisjeer. Men når jeg har snakket med andre om oppgaven min får jeg stadig høre om jeg har planlagt å gjøre det slik eller slik. Noe som igjen har trigget til nervøsiteten min. Så det jeg lurer på da, kjære brukere av kvinneguiden, er om det finnes noen der ute som har gode råd til meg. Om det er noen "does and don'ts" som kan være greit å få med seg? Jeg blir overlykkelig for alle tips
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #2 Skrevet 19. juni 2015 Det verste jeg ser i bryllup er når toastmaster tror han/hun er en slags hovedperson, og snakker i vei før hver eneste taler. Så hold det kort og konsist er mitt beste tips☺️ Jeg syns også det er veldig fint når alle talerne blir kort presentert så de andre gjestene får vite hva slags relasjon de har til brudeparet, ikke alltid lett å vite om det var hans eller hennes tante, hvilken side av familien denne bestemoren tilhørte eller hvem som var kusina til hvem☺️ Syns det høres veldig koselig ut at du holder en egen "tale" til dem da, du er jo en nær venninne og det tror jeg de vil sette pris på - det hadde i alle fall jeg gjort☺️ Lykke til, det kommer til å gå fint - brudeparet har jo valgt akkurat deg av en grunn☺️Anonymous poster hash: 72aef...b43
Stiglitz Skrevet 23. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2015 Tusen takk for svaret! :-) Det gode tips som kom godt med! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå