waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #21 Skrevet 4. september 2004 Kan vi ikke heller bare la være å bruke ordet hore i det hele tatt da? Jeg bruker hore ytterst sjeldent fordi jeg synes betegnelsen kan forklares som mange andre måter (f eks ekteskap), men det det er da ikke det vi diskuterer nå... Hva kommer det av at kvinner kaller andre kvinner for horer? Er vi ikke kommet til likestillingens tidsalder kanskje, -burde vi ikke snart fortelle hverandre at på jesus tid var hore et negativt ord, men i år 2004 hvor vi har landa på månen er ting litt annerledes? Hvorfor mener du at hore skal være et negativt ladet ord, - er du ikke enig i at kvinners seksualitet er likestillt mannens? Waco
Gjest Fighter Skrevet 4. september 2004 #22 Skrevet 4. september 2004 Jeg bruker ikke ordet hore. Ser ingen grunn til å kalle noen for hore uansett hvor mange de har sex med eller hva de gjør.
Gjest Eir Skrevet 4. september 2004 #23 Skrevet 4. september 2004 Jeg mener bare at det er galt å si at det er galt å være hore. Men det er nettopp den måten du bruker oret på som gjør at det for mange mennesker er negativt ladet... Jeg har hele tiden prøvd å forklare hva ordet hore betyr i dag, det er vel heller du som henger igjen i bibelsk terminolgi her? Og menn er akkurat like ille som kvinner til å kalle jenter for horer, det har som sagt mer med alder enn med kjønn å gjøre.
waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #24 Skrevet 4. september 2004 Jeg bruker ikke ordet hore. Ser ingen grunn til å kalle noen for hore uansett hvor mange de har sex med eller hva de gjør. Flink jente, men du er vel like så likeverdig at du tør innrømme at jenter er like horete som menn? Waco
Leo Skrevet 4. september 2004 #25 Skrevet 4. september 2004 Vi er vel i ferd med å havne der at er at det, uansett miljø, er verre å være '"waco" enn å være "hore"....
Gjest Fighter Skrevet 4. september 2004 #26 Skrevet 4. september 2004 Flink jente, men du er vel like så likeverdig at du tør innrømme at jenter er like horete som menn? Waco Jeg synes ikke vi skal kalle hverken menne eller kvinner for horete. Hvorfor skal vi det?
waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #27 Skrevet 4. september 2004 synes ikke vi skal kalle hverken menne eller kvinner for horete. Hvorfor skal vi det? - Fordi vi har kommet til år 2004 og kjønnene endelig er likestilte, derfor.
Rapitap Skrevet 4. september 2004 #28 Skrevet 4. september 2004 *å velge å ikke kalle noen for hore går på person - ikke kjønn!*
Gjest Fighter Skrevet 4. september 2004 #29 Skrevet 4. september 2004 Ordet hore har da ingenting med likestilling å gjøre! Jeg kaller ikke folk hore fordi det er et ord som ingen liker å høre om seg selv. På samme måte som jeg ikke kaller folk tyver, svindlere, dumme, mongo eller hva det måtte være av skjellord jeg måtte finne. Hvorfor bruke skjellsord for å omtale folk, waco?
Leo Skrevet 4. september 2004 #30 Skrevet 4. september 2004 En hore er i mine øyne noen som selger/bytter sitt liv mot seksuelle tjenester. Har fremdeles ikke møtt noen som har klart å gjennomføre noe slikt... Du har sikkert møtt mange prostituerte, Waco, men du har neppe møtt en ekte hore!
waco Skrevet 4. september 2004 Forfatter #31 Skrevet 4. september 2004 Ordet hore har da ingenting med likestilling å gjøre! Jeg kaller ikke folk hore fordi det er et ord som ingen liker å høre om seg selv. På samme måte som jeg ikke kaller folk tyver, svindlere, dumme, mongo eller hva det måtte være av skjellord jeg måtte finne. Hvorfor bruke skjellsord for å omtale folk, waco? Tydelig at du ikke forstår hva jeg mener. Selvfølgelig skal vi bruke hele språket vårt, det er jo det den er til. Vil du forby ord som tyver, svindlere, dumme eller mongo fordi det er skjellsord? Hva hvis jeg er litt mongo da, og kanskje jeg har har vært tyv, svindlet noen og gjort det av dumskap...skal det liksom bli forbudt å nevne det..? Jeg skjønner ikke at hvis jeg føler et jeg driver med hor ikke skal få lov til å si det med hevet blikk og oppreist rygg.... Waco Hvorfor være så nedverdig?
Gjest Fighter Skrevet 5. september 2004 #32 Skrevet 5. september 2004 Har ikke nektet deg å si at du driver hor, men du trenger ikke å si at andre gjør det når du vet de ikke liker det.
waco Skrevet 5. september 2004 Forfatter #33 Skrevet 5. september 2004 Har ikke nektet deg å si at du driver hor' date=' men du trenger ikke å si at andre gjør det når du vet de ikke liker det.[/quote'] Dersom man ikke liker sine egne handlinger er det det som er problemet og ikke det at vi snakker ut om det. Jeg har en drøm....eller mer en tanke....og det er at vi en dag er så likestilte at vi ikke bedømmer kvinner i negativ barometertermostat hvor vi diskuterer hvor mye horer kvinner er, i stedet for å avskaffe hele debatten, ved å snu negativiteten (selvbildet) til noe positivt. After all, det er jo bare et kompliment jenter har misforstått. Menn tar seg sjeldent nær over å være attraktiv og "bli kjent" med en del damer..... men jenter blir irriterte og grinetete dersom man nevner at de har likestor seksualdrift som gutter...... At jenter i det hele tatt gidder å anklage andre jenter for å være hore, eller forbinde det med noe negativt, (altså at kvinnelig sex er negativt) er utenfor min fatteevne.... Fighter, hvorfor mener du at det vil løse mange problemer å forby folk å si hore....? Jeg har snakket med en del homomenn og de synes det nesten det er litt skamfullt og å ikke være litt horete fordi det tyder på uattraktivitet. At jenter forbinder hore med noe negativt....uvisst av hvilket grunn, var det fordi det var negativt for 2000 år siden eller er det fordi dere mener at deres seksualitet ikke er sidestillt med mannens...? Waco Å tørre å innrømme alle deler ved en selv er en begynnelse til selvransakelse alle mennesker ønsker å oppnå...
Gjest Eir Skrevet 5. september 2004 #34 Skrevet 5. september 2004 - Fordi vi har kommet til år 2004 og kjønnene endelig er likestilte, derfor. Men ordet "hore" er en betegnelse på en kvinnelig prostituert. Selv om vi har likestilling har vi fotsatt kjønnsbestemte titler i språket vårt. Dersom det er ett problem for deg, kan du evt gå over til å bruke ordet "prostituert", som er kjønnsnøytralt. Jeg omtaler kvinner som selger seksuelle tjenester som horer, ingen andre.
waco Skrevet 5. september 2004 Forfatter #35 Skrevet 5. september 2004 Bare det at kvinner gidder definere at andre jenter er horer er utenfor min fatteevne..... Menn ler og ler av dere som febrilsk krangler om hvem som er mest hore, alle jenter har baksnakket andre jenter og alle jenter har kalt andre jenter for hore.... Ergo er det bevist, at jenter ødelegger for sitt kjønns vegne ved å diskutere et ulempe ved sin egen seksualitet, i stedet for å heve over dette, eller i det minste innrømme for seg selv at seksuell lyst er er den av menneskekroppen. Menn nekter ikke for at de er kåte og billige slik som jenter nekter for det. Det virker som om jenter mener det er negativt å ha mye sex eller ha sex i byttehandel med andre varer.... Men sex er jo egoisme og derfor er det ingen grunn til å hysje at både kvinner og menn bruker sex for gjensidig utnyttelse..... Men hvorfor kaller jenter andre jenter for horer? Waco Forstår de ikke at de gjør seg til latter for menn som har hevet seg over den slags betegnelser...?
kverulantine Skrevet 8. september 2004 #36 Skrevet 8. september 2004 Bare det at kvinner gidder definere at andre jenter er horer er utenfor min fatteevne..... Det er et skjellord Wacco, og brukes i den konteksten. Både av menn og kvinner. Menn ler og ler av dere som febrilsk krangler om hvem som er mest hore, alle jenter har baksnakket andre jenter og alle jenter har kalt andre jenter for hore.... Vel, om vi ser bort fra din fasinasjon av ordet "hore," så har du et poeng i at kvinner er kvinner verst. Men baksnakking og sånt henger nok mye sammen med at kvinner i lang tid (og til dels fremdeles) blir fortalt at det ikke er feminint å være direkte. At de aller helst hadde lyst å gi den de baksnakker en knyttneve på kjeften, er en annen sak. Det dreier seg i størst grad om de mønstrene vi er blitt opplært til å følge. Ergo er det bevist, at jenter ødelegger for sitt kjønns vegne ved å diskutere et ulempe ved sin egen seksualitet, i stedet for å heve over dette, eller i det minste innrømme for seg selv at seksuell lyst er er den av menneskekroppen. Nå er et en overdrivelse å påstå at alle kvinner fornekter sin seksualitet. Det er det heldigvis en forandring på fra tidligere tider, når kvinner skulle være ikke-seksuelle rugemaskiner. Men ting tar tid Wacco, og det vil nok sikkert ennå gå en tid før det er helt normalt at kvinner aksepterer seg selv fullt ut som et seksuelt vesen på linje med menn. Og jeg er enig med deg i at generelt sett har vi samme driften som menn (varierer fra person til person --> gjelder både kvinner og menn selvsagt) Menn nekter ikke for at de er kåte og billige slik som jenter nekter for det. Hva er det egentlig som er "billig" med sex? jeg ser ikke noe negativt eller billig i sex i det hele tatt... Du møter deg sjøl litt i døra...ved å skulle være frigjort i det ene øyeblikket, og for dernest å ty til gammelmodige rigide uttrykk som hører hjemme i en annen alder.. Men hvorfor kaller jenter andre jenter for horer? Si det.. hvorfor driver du og kaller alle for horer?? ~kverulantine~
Gjest Eir Skrevet 9. september 2004 #37 Skrevet 9. september 2004 Det er et skjellord Wacco, og brukes i den konteksten. Både av menn og kvinner. Nei, det er det ikke. Det er en betegnelse på en kvinne som selger seksuelle tjenester, og det brukes også som skjellsord, vanligvis av mindre intelligente mennesker.
waco Skrevet 9. september 2004 Forfatter #38 Skrevet 9. september 2004 Nei, det er det ikke. Det er en betegnelse på en kvinne som selger seksuelle tjenester, og det brukes også som skjellsord, vanligvis av mindre intelligente mennesker. Tja, hadde jeg hatt med meg en dame hjem fra byen og jeg hadde pult dama, sovna og dagen etter oppdaget at dama hadde stjælt 500 spenn fra stuebordet,....... sånne tøyter skal vel ikke behandler som tøser fordi det ikke finnes "horeri" i følge kvinnebegreper??? Det finnes grupper av befolkningen som bruker hore som et slags ironisk positiv sjekketriks "f eks homogrupper". Jeg er ikke særlig fan av homser, men jeg må si meg at det er litt besynderlig at til og med de nevrotiske homsene ikke tar seg nær over å bli kalt hore.... Dette er ikke bare enda et bevis over at bekymringene er kvinneskapte, og horerangordningen er oppfunnet av....ja du gjetta riktig, - kvinner! Egentlig er hore et udelt positivt ord som viser at man er attraktiv og anerkjent i andre menneskers øyne. Ikke bare vil man gi andre sex, man vil i tillegg gi dem gaver, bare fordi de er til! Men HVORFOR mener dere at hore skal være et negativt ladet ord...? Hvorfor mener dere at kvinnelig seksualitet er mer negativt enn mannlig....? Har ikke kvinner like mye rett på et seksualliv som gutter? Hvordan kan vi få til det hvis jenter skal forbinde kvinnelig seksualitet med noe negativt? Waco Og jeg som trodde jentene ønsket å bli likestilte....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå