Gå til innhold

Ikke relevant jobb i forhold til utdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 26 år. Er ferdig med master i ledelse og organisasjonspsykologi til neste år. Jobber for tiden som assisterende butikksjef i en stor kjede (klesbutikk) og har jobbet her i to år. Jeg har alltid jobbet fulltid gjennom utdanningen min, før jeg begynte som ass. butikksjef jobbet jeg fulltid i resepsjon for et anerkjent firma. Jeg skal begynne å søke relevante jobber til høsten/vinteren, men kjenner jeg gruer meg veldig til dette. Tror dere det vil være en ulempe for meg at jeg ikke har noe særlig relevant jobberfaring i forhold til studier? Jeg er 27 når jeg blir ferdig med masteren og skulle gjerne ha hatt en relevant jobb innen HR/rådgivning innen neste sommer.. Jeg ligger mellom B og C i snitt, men skal gjøre alt for å ende opp med B.

Noen som tror det vil være vanskelig for meg å få en slik jobb? Ut ifra annonser på finn ser jeg at de krever ekstremt mye innen HR stillinger..

Anonymous poster hash: 8fff2...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en kvinne på 26 år. Er ferdig med master i ledelse og organisasjonspsykologi til neste år. Jobber for tiden som assisterende butikksjef i en stor kjede (klesbutikk) og har jobbet her i to år. Jeg har alltid jobbet fulltid gjennom utdanningen min, før jeg begynte som ass. butikksjef jobbet jeg fulltid i resepsjon for et anerkjent firma. Jeg skal begynne å søke relevante jobber til høsten/vinteren, men kjenner jeg gruer meg veldig til dette. Tror dere det vil være en ulempe for meg at jeg ikke har noe særlig relevant jobberfaring i forhold til studier? Jeg er 27 når jeg blir ferdig med masteren og skulle gjerne ha hatt en relevant jobb innen HR/rådgivning innen neste sommer.. Jeg ligger mellom B og C i snitt, men skal gjøre alt for å ende opp med B.

Noen som tror det vil være vanskelig for meg å få en slik jobb? Ut ifra annonser på finn ser jeg at de krever ekstremt mye innen HR stillinger.. Anonymous poster hash: 8fff2...315

HR er jo et ganske vidt arbeidsområde. På finn så finner man stillinger som hr-rådgiver/direktør,men også butikksjef stillinger. Det at du er assisterende butikksjef ER jo erfaringsmessig noe som hører til HR..såklart,skal du ha HR stilling på feks sykehus,så kreves det vel en eller annen form for utdannelse innen helse, og skal du bli direktør er det gjerne krav om å ha vært leder før, MEN det finnes HR stillinger som er mer "løse"slik som butikksjef eller å jobbe i admin på en skole.

Jeg synes du skal søke selvom du ikke føler deg kvalifisert nok. Er mange som har fått stillinger de egentlig ikke er kvalifisert for(i.f.t søknadsstillingen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...