Anette.. Skrevet 18. juni 2015 #21 Skrevet 18. juni 2015 Jeg driver med oppdrett av hund, og parrer ikke hunder som er så tett i slekt - det bør si sitt 😊 2
Biloba Skrevet 18. juni 2015 #22 Skrevet 18. juni 2015 Jeg driver med oppdrett av hund, og parrer ikke hunder som er så tett i slekt - det bør si sitt 😊 Men TS er ikke i slekt med mannen sin, og det er risikoen for barnet som diskuteres. 1
Skumdum Skrevet 18. juni 2015 #23 Skrevet 18. juni 2015 Det er ikke noe farlig det. Så lenge han er "innenfor normalen". For et par generasjoner tilbake var det ganske vanlig at fetter og kusine giftet seg. Så det finnes drøssevis med folk som er resultat av det den dag i dag. Det blir likevel mindre av det da, så lenge det er flere å velge mellom i disse dager.
ViljaH Skrevet 18. juni 2015 #24 Skrevet 18. juni 2015 Jeg kjenner bare 1 familie hvor foreldrene er fetter og kusine. Ikke at de nødvendigvis er representative, men der er 2 av 3 barn utviklingshemmet. Såvidt jeg vet er det ikke noe innavl bakover i slektene. Hvis slektene er bærere av noen spesielt uheldige gener, så er det jo mye høyere sjans at barna får det, ikke la det hope seg opp. 2
Kosemose Skrevet 18. juni 2015 #25 Skrevet 18. juni 2015 tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner Kosemose, mod
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #26 Skrevet 19. juni 2015 Hvis du kan litt om biologi så bør du skjønne at når to søskenbarn får barn så har det barnet større sjanse for å arve arvelige sykdommer siden foreldrene er i nær slekt, og deres barn igjen bærer den videre. Anonymous poster hash: 724e3...76b Nei, den gjør ikke det. Du kan i hvert fall ikke enkel genlære. Hovedrisikoen kommer av dobling av recessive gener, men denne forsvinner med en gang man får barn med en utenfor familien, fordi man da får en normal fordeling av dominante og recessive gener, hvor man skal ha en del uflaks for at TS og mannen har de samme svake genene. Anonymous poster hash: e5431...057 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #27 Skrevet 19. juni 2015 http://www.dagbladet.no/2010/02/16/magasinet/helse/barn/innvandring/forskning/10300157/ Står litt om det her, men kort fortalt: det er dobbelt så høy risiko å få barn med misdannelser eller sykdommer dersom man f.eks. er søskenbarn som ønsker barn, men jeg vil tro at dersom han du vil ha barn med er frisk vil det gå bra. Anonymous poster hash: 4554f...441 Så...hvorfor er SÅ nært slektskap og sex tillatt da?Anonymous poster hash: e5731...f5c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #28 Skrevet 19. juni 2015 Kongefamilien i Sverige og Norge oversvømmes av dysleksi og annet (se bare på Astrid og Ragnhild og tendenser hos Emma Tallulah (hun yngste?). Dette fordi genene deres har vært i nær slekt. Nå blir det Sven O.s gener og Østfoldske Ari som overtar. Dvs alkoholisme, spillegalskap og tykk "l". Anonymous poster hash: e5731...f5c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #29 Skrevet 19. juni 2015 Søskenbarnekteskap burde definitivt bli forbudt. Jeg var nabo med en storfamilie fra en kultur hvor søskenbarngiftemål er vanlig. Besteforeldrene var søskenbarn og tilsynelatende "normale". To av dems fire barn var det helt tydelig noe "rart" med, og den ene av disse var igjen gift med sin kusine og hadde to skjønne små barn med betydelige forsinkelser i forhold til normal utvikling. Stakkars små, så unødvendig :-( Og jommen synes jeg veldig synd på disse barnas mor. Ei vakker, ung jente fornuftektet med sin (unnskyld ordvalget) tomsete fetter og med to bedårende barn som neppe kommer til å bli selvstendige voksne noen gang. Veldig trist.Anonymous poster hash: 89850...8a5 1
Gjest Snuppi Skrevet 19. juni 2015 #30 Skrevet 19. juni 2015 Så...hvorfor er SÅ nært slektskap og sex tillatt da?Anonymous poster hash: e5731...f5c Godt spørsmål egentlig, da det egentlig ikke burde vært lov.
Fireflies Skrevet 19. juni 2015 #31 Skrevet 19. juni 2015 Er det noen risiko å barn med ham? Han og jeg er ikke i slekt i det hele tatt.Anonymous poster hash: e1a7a...3f9 Å få barn er ALLTID en risiko.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #32 Skrevet 19. juni 2015 Det som er virkelig kjipt ved kulturer der søskenbarnekteskap er vanlig er jo at det er jo ikke snakk om ETT søskenbarnpar i ETT ledd som gjør dette, men at man om og om igjen i ledd etter ledd gifter seg med søskenbarn. DETTE er ikke bra for genenes utvikling.... Kjenner jeg blir helt oppgitt over hvor dumme noen mennesker kan være, så lenge det er godtatt innenfor en kultur. Anonymous poster hash: 6494a...0c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå