Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg blir skikkelig frustrert. I det siste har jeg slitt med en ekstrem, intensiv kløe under føttene. Jeg må konstant gnikke føttene mine frem og tilbake på overflaten av teppegulvet på rommet mitt. Det verste er at det ikke blir bedre, jeg blir bare utrolig varm, rød og jeg gnikker dem så hardt og fort at det nesten lukter som om føttene mine skal ta fyr. Jeg ser ingen ytre tegn ytre tegn til fotsopp, føttene flasser ikkje eller lignende heller.

Har noen opplevd det samme? Vet dere hva det kan komme av? Eller kanskje noen har opplevd det samme bare inni håndflaten?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psoriasis? Skarlagensfeber?

Anonymous poster hash: c5192...8b1

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ta en kjølig fotbad eller legg på kalde omslag. Og gå til legen.

Anonymous poster hash: 8bb3d...850
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg blir skikkelig frustrert. I det siste har jeg slitt med en ekstrem, intensiv kløe under føttene. Jeg må konstant gnikke føttene mine frem og tilbake på overflaten av teppegulvet på rommet mitt. Det verste er at det ikke blir bedre, jeg blir bare utrolig varm, rød og jeg gnikker dem så hardt og fort at det nesten lukter som om føttene mine skal ta fyr. Jeg ser ingen ytre tegn ytre tegn til fotsopp, føttene flasser ikkje eller lignende heller.

Har noen opplevd det samme? Vet dere hva det kan komme av? Eller kanskje noen har opplevd det samme bare inni håndflaten?

Høres ut som allergi. Det kan være trykkutløst, varmeutløst eller noe i sokker, skotøy, kremer e.l du reagerer på. Kontakt hudlege for hjelp om det ikke roer seg. 

Anonymous poster hash: f528a...470

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også slik noen ganger. Vet jeg reagerer på noen typer medisiner, de ga meg den kløen. Men det er også noe annet jeg reagerer på, men som jeg ikke har funnet ut.

Jeg gikk til legen, fikk kortisonkrem, men det hjalp ingenting. Måtte over på kortisontabletter. Allergitabletter hjelper bare bittelitt en kort stund. Det er ingenting synlig på meg heller.

Jo mer jeg klør - jo verre blir det. Og jeg må klø hardt, gjerne på et hardt teppe. Blir bare sår og varm under føttene etterpå, men det er ikke så lett å ikke klø når det klør så man blir gal!

Kaldt vann hjelper en kort kort stund for min del.

Anonymous poster hash: 22dcb...b3f
Skrevet

smør deg!

masse krem,bruk gjerne en pose rundt beina + ullsokker en 30 minutters tid.Sitt i ro :)

AnonymBruker
Skrevet

smør deg!

masse krem,bruk gjerne en pose rundt beina + ullsokker en 30 minutters tid.Sitt i ro :)

For min del så er ikke tørr hud årsaken til kløen. Det hjelper ingenting uansett hva jeg smører på. Og det TS skriver minner veldig mye om min kløe.

Anonymous poster hash: 22dcb...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klødde veldig under fotsålene da jeg var gravid, og måtte til slutt settes i gang to uker før termin på grunn av det - det var et tegn på at jeg hadde altfor høye verdier av gallesyre i blodet, og fotsåler og håndflater er visstnok indikasjonsområder. 

Har ikke hørt om det i andre sammenhenger enn v/graviditet da, men som symptom er det kanskje relevant? 

Anonymous poster hash: 9f87b...d0c
AnonymBruker
Skrevet

Åååå jeg får også det iblant! Visste ikke at andre også kunne ha det. Jeg har det spesielt foran på foten, under stortåen og ned. Det er sykt intenst, holder på å klø meg ihjel når jeg får det! Men jeg har ikke merket noe som utløser det, det bare kommer liksom.

Anonymous poster hash: f196f...d71
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at hvis du klør under føttene, blir du fattig

Anonymous poster hash: 99195...2a3

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet
På 18.6.2015 den 0.51, IngeborgF skrev:

Her er kansje svaret:

https://nhi.no/sykdommer/magetarm/lever/kloe-ved-leverlidelse/

Anonymkode: baa14...2b1

Skrevet

Ja, lurt å sjekke leverprøver. 

Skrevet
På 19.6.2015 den 9.57, AnonymBruker skrev:

Har hørt at hvis du klør under føttene, blir du fattig

Anonymous poster hash: 99195...2a3

utsagnet er i alle fall ikke heeelt i overensstemmelse med min situasjon, i alle fall:)

Anonymkode: 61e56...078

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

utsagnet er i alle fall ikke heeelt i overensstemmelse med min situasjon, i alle fall:)

Anonymkode: 61e56...078

Kanskje du sakte og sikkert blir fattigere.. 😂

Anonymkode: 51315...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...