blomst12 Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 (endret) Hei. Får barnehagebarn til høsten. Lurer på hva dere anbefaler av merking av tøyet? Vil helst slippe og sy noe på, da jeg føler det er stress. Endret 17. juni 2015 av blomst12
TrickyCicci Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 Vi bruker merkelapper fra askeladden og er godt fornøyd. Klistrer det bare på vaskelappen, og sa til de ansatte på avdelingen at vi gjorde det sånn, og det har aldri vært noe problem. 4
Papirfly Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 Vi bruker merkelapper fra askeladden og er godt fornøyd. Klistrer det bare på vaskelappen, og sa til de ansatte på avdelingen at vi gjorde det sånn, og det har aldri vært noe problem. Enig her. Askeladden (navnelapper.no) er skikkelig gode. Har brukt dem i flere år. Bruker lappene på alt barna eier - klær, matbokser, utstyr osv.
Japp Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Vi bruker merkelapper fra askeladden og er godt fornøyd. Klistrer det bare på vaskelappen, og sa til de ansatte på avdelingen at vi gjorde det sånn, og det har aldri vært noe problem. Samme her
teknosilje Skrevet 18. juni 2015 #6 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Vil ikke anbefale å klistre på vaskelappen da denne kan klippes av om noen skulle finne på å stjele. Dessverre forsvinner klær i bhg. Noen stjeler faktisk klærne til barna. Ikke opplevd det selv altså, men det skjer... Men ja, klistrelapper er gull ☺ Endret 18. juni 2015 av teknosilje
LindaM Skrevet 18. juni 2015 #7 Skrevet 18. juni 2015 Askeladden er supre! De må klistres på vaskelappen (evt lappen i nakken) ellers faller de av etter noen vask. Sitter ekstremt godt på matbokser o.l også!
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #8 Skrevet 18. juni 2015 Jeg bruker Dine merkelapper, el hva de heter. Veldig fornøyd! Kjøpte først strykemerker men selv om jeg stryker de godt på så detter de av etter noen vask, så var misfornøyd. Men kjøpte klistremerkene og de sitter på etter mange vask Noen anbefaler noen billige på Ebay, vurderer å prøve de. Anonymous poster hash: 21253...5bc
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #9 Skrevet 18. juni 2015 Vil ikke anbefale å klistre på vaskelappen da denne kan klippes av om noen skulle finne på å stjele. Dessverre forsvinner klær i bhg. Noen stjeler faktisk klærne til barna. Ikke opplevd det selv altså, men det skjer... Men ja, klistrelapper er gull ☺ Sant det, men de klærne som vi sender til barnehagen er ikke dyre så da får bare folk stjele om de syns at billigbodyene fra h&m er verd å stjele. Ungen vår bruker ikke ullklær pga allergi, men hadde ikke sendt dyre ullkær til barnehagen. Anonymous poster hash: 21253...5bc
Tante-Sofie Skrevet 18. juni 2015 #10 Skrevet 18. juni 2015 Vil ikke anbefale å klistre på vaskelappen da denne kan klippes av om noen skulle finne på å stjele. Dessverre forsvinner klær i bhg. Noen stjeler faktisk klærne til barna. Ikke opplevd det selv altså, men det skjer... Men ja, klistrelapper er gull ☺ Jeg har få klær som er så dyre at jeg er redd noen skal stjele dem i barnehagen, så merkingen er i all hovedsak for at de ansatte skal slippe å bruke masse mye tid på å lete etter eieren av ulike plagg. 3
Gjest Lalalala59 Skrevet 18. juni 2015 #11 Skrevet 18. juni 2015 Vil ikke anbefale å klistre på vaskelappen da denne kan klippes av om noen skulle finne på å stjele. Dessverre forsvinner klær i bhg. Noen stjeler faktisk klærne til barna. Ikke opplevd det selv altså, men det skjer... Men ja, klistrelapper er gull ☺ Hvis man skal begynne å mistro andre foreldre slik, så er løpet kjørt. Vi merker kun for de ansattes del, så det er lettere for de å ha oversikt over klær og utstyr.
teknosilje Skrevet 18. juni 2015 #12 Skrevet 18. juni 2015 Hvis man skal begynne å mistro andre foreldre slik, så er løpet kjørt. Vi merker kun for de ansattes del, så det er lettere for de å ha oversikt over klær og utstyr. Ikke snakk om å mistro. Som jeg sier, vi har aldri blitt frastjålet klær. Dette var ett RÅD til de som opplever det som ett problem! Spesielt uteklær. Man kan ikke kjøpe billige uteklær dessverre. Men jeg skulle vel ha presisert nærmere hva jeg mente. Hadde ingen dårlig hensikt med det jeg skrev. Beklager om du oppfattet det slik. Selvfølgelig merker vi klær for de ansatte sin del. Men man kommer likevel ikke unna at noen er så frekke og korttenkte at de stjeler vinterdresser for 1000 kr. Igjen, aldri opplevd det men flere har...
Gjest Lalalala59 Skrevet 18. juni 2015 #13 Skrevet 18. juni 2015 Ikke snakk om å mistro. Som jeg sier, vi har aldri blitt frastjålet klær. Dette var ett RÅD til de som opplever det som ett problem! Spesielt uteklær. Man kan ikke kjøpe billige uteklær dessverre. Men jeg skulle vel ha presisert nærmere hva jeg mente. Hadde ingen dårlig hensikt med det jeg skrev. Beklager om du oppfattet det slik. Selvfølgelig merker vi klær for de ansatte sin del. Men man kommer likevel ikke unna at noen er så frekke og korttenkte at de stjeler vinterdresser for 1000 kr. Igjen, aldri opplevd det men flere har... Hvor er det de bruker disse vinterdressene de stjeler da? De får jo ikke brukt dem i barnehagen hvis de har stjålet det fra et annet barn derfra. Og hvorfor får man ikke kjøpt utstyr billig? Her kjøper vi kun sko og vinterdress ny, ellers har vi kjøpt ullutstyr, softshelldress og annet på FINN som de minste kun har rukket å bruke noen måneder.
Britt Banditt Skrevet 18. juni 2015 #14 Skrevet 18. juni 2015 Bruker bare en slik penn som er til merking av tøy. Er fornøyd med det. Billig og, tror den kostet 19,- og den har vart i snart fire år.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #15 Skrevet 18. juni 2015 Enig her. Askeladden (navnelapper.no) er skikkelig gode. Har brukt dem i flere år. Bruker lappene på alt barna eier - klær, matbokser, utstyr osv. Takk foe nettside. Jeg er ikke TS, men bestilte nettopp til vår. At det kom i 《Frost》 motiv tror jeg hun vil like. Anonymous poster hash: 3a53b...84c
teknosilje Skrevet 18. juni 2015 #16 Skrevet 18. juni 2015 Hvor er det de bruker disse vinterdressene de stjeler da? De får jo ikke brukt dem i barnehagen hvis de har stjålet det fra et annet barn derfra. Og hvorfor får man ikke kjøpt utstyr billig? Her kjøper vi kun sko og vinterdress ny, ellers har vi kjøpt ullutstyr, softshelldress og annet på FINN som de minste kun har rukket å bruke noen måneder. Alt jeg vet er at klær blir stjelt. Skjønner ikke at jeg skal måtte forklare meg for deg når jeg kom med ett råd. Du får meg til å høres ut som ei skikkelig drittkjærring 😀 2
Gjest Lalalala59 Skrevet 18. juni 2015 #17 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Alt jeg vet er at klær blir stjelt. Skjønner ikke at jeg skal måtte forklare meg for deg når jeg kom med ett råd. Du får meg til å høres ut som ei skikkelig drittkjærring 😀Er vel greit å forklare hva som ligger bak påstandene en slenger ut? Synes ikke du virker som en drittkjerring, men hva hjelper det om hvor du har merket plagget hvis noen stjeler det? De er vel ikke så dumme at de bruker det i samme barnehage som de har stjålet det fra, så da er jo utstyret stjålet, samme om du hadde brukt navnelapp på vaskelappen eller merketusj et annet sted? Skjønner ikke helt logikken i at en merketusj skal forhindre stjeling så mye mer enn navnelapp? Endret 18. juni 2015 av Mahnaz
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #18 Skrevet 18. juni 2015 Jobber i barnehage og er så glad for at foreldre merker klærne til barna. Ikke lett å legge rett klær i rett kurv, når fem barn med like klær har lagt de på gulvet. Og merk arveklær vi vet ikke at barna har en kusine som heter Kari Av og til blir klær borte. Har opplevd at far har tatt med klær hjem og så er de ikke tatt med tilbake. Så blir vi beskylt for å ha rotet det bort. Har og fått den skyllebøtten for at den nye luen er borte. Ved spørsmål om den er merket med navn ble de litt stille. Smilet og sa at jeg skulle lete etter den. Og den lå i "glemte klær" kurven. Vi har og opplev at barn har kastet klær opp i luften, slik at de har falt ned i andre barn sine kurver. Og så har innesko havnet i søppelkassen. Anonymous poster hash: 12f2d...9f7
Tante-Sofie Skrevet 18. juni 2015 #19 Skrevet 18. juni 2015 Er vel greit å forklare hva som ligger bak påstandene en slenger ut? Synes ikke du virker som en drittkjerring, men hva hjelper det om hvor du har merket plagget hvis noen stjeler det? De er vel ikke så dumme at de bruker det i samme barnehage som de har stjålet det fra, så da er jo utstyret stjålet, samme om du hadde brukt navnelapp på vaskelappen eller merketusj et annet sted? Skjønner ikke helt logikken i at en merketusj skal forhindre stjeling så mye mer enn navnelapp? Ikke jeg heller. I barnehagen hadde det jo blitt oppdaget om Oskar sin dress forsvant og Petter kom med helt lik dress som ikke var ny litt senere. Og om dressen ikke skal brukes i barnehagen, spiller det jo ingen rolle, for da kan jo den gamle merkelappen sitte på uansett. Mange barn arver av andre barn, så at klær er merket med 3-4 forskjellige navn er ikke uvanlig.
Gjest Dorey Skrevet 18. juni 2015 #20 Skrevet 18. juni 2015 (endret) Vi har brukt Askeladden (navnelapper.no) i to år nå, og er kjempefornøyd Endret 18. juni 2015 av Dorey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå