AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #1 Skrevet 17. juni 2015 hei noen som har fått satt inn p staven? mister man mensen og menssmerter? hva slags prevansjon bør man evt bruke hvis man vil miste mensen? Skal på folkehøgskole til høsten og da hadde det vært greit å slippe det. Anonymous poster hash: 0f869...087
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #2 Skrevet 17. juni 2015 hormonspiral Anonymous poster hash: cc940...982
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #3 Skrevet 17. juni 2015 hormonspiral Anonymous poster hash: cc940...982 Kan man få satt inn det da uten å ha vært gravid? Anonymous poster hash: 0f869...087
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #4 Skrevet 18. juni 2015 Kan man få satt inn det da uten å ha vært gravid?Anonymous poster hash: 0f869...087 Ja. Hva med p-piller? De første 6 mnd bør man ikke utsette bortfallsblødningene, men ellers er det bare å begynne rett på nytt brett. Eller mini-pillen Cerazette er kjent for å miste mensen helt etter noen måneder. Anonymous poster hash: aca40...0d8
Ellen_35 Skrevet 18. juni 2015 #5 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har hatt p-stav siden april 2013. Helt frem til juni hadde jeg sinnsykt uregelmessige blødninger og vurderte å fjerne den pga dette. Fikk mensen i noen dager, så pause noen dager før det var på'an igjen. Jeg bestemte meg for å gi den litt tid og nå har jeg ikke hatt mensen siden! Altså 2 år uten en dråpe blod. Herlig! =D MEN (dette er et stort men!) etter noen måneder fikk jeg kviser. Jeg har aldri slitt med kviser og har alltid fått beskjed om at jeg hadde fin og ren hud. Kvisene spredte seg sakte, men sikkert og før jeg visste ordet av det var hele ansiktet mitt fullt i EKSTREMT smertefulle kviser. Det hendte at jeg måtte ligge hjemme og ise ned ansiktet mitt for det var så betent. Dette slet jeg med lenge før jeg gikk til legen. Jeg gikk til lege i november i fjor og fikk først en gel som het Differin. Den tørket ut hele ansiktet mitt og huden flasset av. Jeg følte meg stiv og tørr i huden hele tiden og fortsatt ville ikke kvisene dø. Jeg gikk til legen igjen og fikk tetracyclin actavis 250mg som jeg skulle prøve i 3 mnd der jeg tok 2 piller om morgenen og 2 om kvelden. slitsomt, men verdt det! (Pillene virket ikke skikkelig før det hadde gått ca 4 mnd) Jeg har som jeg kan bruke frem til november i år, men jeg har tatt meg selv av kuren og kvisene er fortsatt borte. Jeg burde gått til lege før for nå har jeg arr i ansiktet, men men. Jeg er bare glad de er borte =) SELV OM jeg fikk bivirkninger som det holdt (!), så var det å miste mensen fantastisk deilig og lurer nå på om jeg skal sette inn en til. De varer i 3 år og sjansen for å bli gravid er nærmest lik 0 =) Om du velger dette må du være obs på dette jeg skriver som f.eks kvisene. Bare kom deg til lege MED EN GANG om kvisene kommer som en bivirkning hos deg. Ikke lid unødig. Det kan også hende at du får mensen som vanlig hver mnd, 1 gang i året, aldri eller har det hele tiden. Dette avhenger av hvordan kroppen din reagerer på hormonene. Lykke til =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå