AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #1 Skrevet 16. juni 2015 Er det flere enn meg ? Noen ganger får jeg det over meg at jeg må ta på den og den tingen. Hvis jeg ikke gjør det så kommer det til å skje noe ille. Eksempel. La meg i sengen i stad og så spikeren på veggen og tenkte at jeg MÅ ta på den ... Og jeg klarer ikke stå i mot for da tror jeg at noe galt skal skje. Må jo være en form for tvangstanke. Kan ikke være normalt ! Anonymous poster hash: 17523...dd0
Persephone Skrevet 16. juni 2015 #2 Skrevet 16. juni 2015 Ja, jeg har en form for det, og det er en form for tvangstanke. For meg er det at jeg må ta på ting et partall antall ganger, og tar jeg på det med venstre hånd/side av kroppen må jeg så ta på det med høyre og repetere. Det er utrolig slitsomt og vanskelig å slutte med.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Det kan det godt være, men tvangstanker er faktisk ganske vanlig. Jeg hadde dem da jeg var lita, men var ikke inne til behandling eller noe, det var noe jeg bare oppdaget i ettertid:P Men hos de fleste så går disse tvangstankene enten over etter en stund, eller så forblir de på samme nivå og er ikke så plagsomme at de påvirker livskvaliteten. Om de går over i å påvirke deg i det daglige derimot kan det være greit å snakke med fastlegen. Anonymous poster hash: bd3ec...186 1
Lillah Skrevet 16. juni 2015 #4 Skrevet 16. juni 2015 Så lenge det ikke er tvangshandlinger som tapper deg for energi, går utover livskvaliteten din og stjeler mye av tiden din så er det ikke noe "unormalt" ved deg. Tvangshandler er noe de aller fleste har i større eller mindre grad, kanskje til og med uten å være klar over det selv. Har et par stykker selv: - Håndkledene må brettes på samme måte, slik at det blir "tellekant". - Må alltid ha på meg sokker som har lik farge som genseren min, dersom jeg ikke har det, velger jeg svarte sokker, men det MÅ være mønster på de! - Når jeg vasker meg, så må jeg bruke 2,4 osv (altså partall) dæsjer med såpe. Det er jo helt tuppete, men det er ikke noe som opptar tiden min, så jeg er ikke særlig bekymret. Man husker jo gjerne fra man var barn også, at det ikke var "lov" å tråkke på stripene på fliser på kjøpesentrer eller på brostein i gata.. Eller når man "måtte" telle hvor mange skritt det var fra a til b...
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #5 Skrevet 16. juni 2015 Har en del tvangshandlinger, men ingen som hindrer meg i noe i hverdagen. Jeg tenker ikke at "om jeg ikke gjør sånn, så dør familien min", jeg blir bare urolig/angstfylt dersom ting ikke blir gjort på min måte. Anonymous poster hash: ef20f...4f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå