Gå til innhold

Det er grusomt..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei  :hjerte:

Jeg er en jente på 21 år, og har noen plager jeg syns er grusomme..

Jeg går på p ring, men har kraftige ordentlige vonde mensensmerter omtrent hver eneste dag, til alle døgnets tider. Jeg har tenkt tanken endometriose, men ikke kommet så langt og fått det sjekket opp. Aldri vært gravid før, og aldri blitt gravid, de gangene jeg har bommet på prevensjon, glemt ppiller osv. Men mensensmertene plager meg så veldig så jeg har bestilt time hos legen for dette, og håper lege/gyn kan finne ut av det her  :bond:

Er det noen der ute som har endometriose og kan fortelle litt?

Eller noen som sliter med smerter selv og har funnet ut av det? 

Setter stor pris på all hjelp, da dette plager meg ekstreemt i hverdagen  :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på endometriose.no, les og diskuter der.

Der har folk masse erfaring.

Anonymous poster hash: e1b9b...f31

• Liker 1
Skrevet

Gå inn på endometriose.no, les og diskuter der.

Der har folk masse erfaring.

Anonymous poster hash: e1b9b...f31

Okei, tusen takk!
Skrevet

Ingen flere?

Skrevet

Hei,

i begynnelsen hadde jeg bare litt ekstra vondt under mensen, men fikk som deg til slutt vondt hver dag. Det kunne bli vondt hvis jeg strekte meg etter noe f.eks.

En tur til legen, en liten operasjon to mnd senere og vips, så er jeg så heldig at enn så lenge er problemet borte.

Angrer på at jeg ventet så lenge som jeg gjorde så bare kom deg til legen så det kan ordnes på :)

Skrevet

Hei,

i begynnelsen hadde jeg bare litt ekstra vondt under mensen, men fikk som deg til slutt vondt hver dag. Det kunne bli vondt hvis jeg strekte meg etter noe f.eks.

En tur til legen, en liten operasjon to mnd senere og vips, så er jeg så heldig at enn så lenge er problemet borte.

Angrer på at jeg ventet så lenge som jeg gjorde så bare kom deg til legen så det kan ordnes på :)

Tusen takk for svar. Og så bra du fikk funnet ut av hva det var :-) jeg er spent på hva legen kommer til å si. I fjor fant gynekologen min væske i buken, vet ikke om det kan ha noen sammenheng. Og jeg har veldig ofte mye vondt, samme som du sier, så stikker det til når jeg strekker meg og lignende. Jeg har merka mye vondt i magen under navlen og mye i ryggen, løs og hard avføring om hverandre og generelt sliten. Mye stikninger i magen rundt venstre eggstokk vil jeg tro(?) Jeg går på p ring, og merker mensensmerter hver eneste dag, og jeg kan jo ikke knaske smertestillende hele tiden heller..

Håper jeg finner ut av det her :)

AnonymBruker
Skrevet

P-ring er vel ikke det beste om det er Endometriose. Av smertelindring fungerer nsaids, type ibux best mot inflammasjonssmertene, fungerer med ibuxgel også, så sparer man magesekken litt. 

Jeg fikk også smerter hele tiden etter hvert, men før det skjedde merket jeg først utmattelsen.

Endometriose utvikler seg, om det er det.

Endometrioseforeningens forum er jo rimelig dødt, og lite svar og få der, men man kan jo stille spørsmål til spesialistene gjennom det, som er en god tjeneste. Utenom det så finnes det mye mer aktive Endometriosegrupper på Facebook. 

Anonymous poster hash: 99f8c...743
Skrevet

P-ring er vel ikke det beste om det er Endometriose. Av smertelindring fungerer nsaids, type ibux best mot inflammasjonssmertene, fungerer med ibuxgel også, så sparer man magesekken litt.

Jeg fikk også smerter hele tiden etter hvert, men før det skjedde merket jeg først utmattelsen.

Endometriose utvikler seg, om det er det.

Endometrioseforeningens forum er jo rimelig dødt, og lite svar og få der, men man kan jo stille spørsmål til spesialistene gjennom det, som er en god tjeneste. Utenom det så finnes det mye mer aktive Endometriosegrupper på Facebook.

Anonymous poster hash: 99f8c...743

Jeg har gått på ppiller før, og merker ikke forskjell fra piller og ring.. Jeg hadde også hormon spiral før som jeg tok ut for ca et år siden. Har tittet på endometriose forum men fant ingenting jeg følte "hjalp" men heldigvis skal jeg til legen og håper på å finne ut av dette. For jeg orker ikke sånn her hele tiden lenger 😳 jeg er også veldig sliten ja, men bruker lang tid på å sovne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...