AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #21 Skrevet 17. juni 2015 Dette betyr garantert mer for deg enn for ham...de fleste ofrer ikke barnehagen en tanke når de er ferdige. Nå har han i tillegg skolen foran seg som er langt viktigere og mer interessant. Ikke la denne "sårheten" smitte over på ham, eller nevn det i det hele tatt. Anonymous poster hash: c7bd5...574 2
Gjest Mythic Skrevet 17. juni 2015 #22 Skrevet 17. juni 2015 Har ikke dere hatt noe pedagogisk opplegg med forming utover året da?? Her er de svært pedagogiske året rundt. Anonymous poster hash: 063ad...972 Jo, selvfølgelig har vi det. Hvordan kunne du trekke den konklusjonen ut fra innlegget mitt? Vi har pedagogiske opplegg hver eneste dag, men det betyr for det første ikke at vi produserer noe til permen hver dag, eller at alle er like interessert i å holde på med bordaktiviteter. Vi tvinger ingen til å tegne/male/forme, men oppfordrer så klart.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #23 Skrevet 17. juni 2015 Så har vel de ansatte prioritert tid med barna da, skal det også klages på. Det er utrolig tidkrevende å drive med bilderedigering og sortere alt i forskjellige mapper osv. Vi har dårlig printer og blir stående i evigheter for å få ut bildene. Kamera har vi heller ikke men deler med andre avdelinger. Når vi har aktiviteter går det i ett med forberedelser, hjelp og støtte underveis og organisering/aktivisering av de som er ferdige, samt rydding. Ofte er man opptatt og glemmer dokumentasjon. Hele barnehagehverdagen er stress, bortsett fra utetida. Den er forholdsvis rolig, men vi er knapt med folk siden det er pausetid og møtetid så da er det heller ikke tid til annet enn observasjon av barn. De fleste foreldre tenker ikke på at vi faktisk bare er tre voksne sammen med atten barn 3,5 t om dagen pga kurs, møter, pauseavvikling. Og det er dersom det ikke er sykdom! Vær så vennlig å ikke klag til de stakkars menneskene som steller så godt de kan med ditt barn hver dag på grunn av en slik filleting. Klag heller til politikerne. Hilsen en som er veldig glad i barnehagejobben men alltid føler at tiden ikke strekker til. Uansett hvor mye vi står på for barna deres opplever vi å få klager på små detaljer som dette. Anonymous poster hash: c32a4...bd0 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #24 Skrevet 17. juni 2015 Jobber selv i bhg. Og sitter nå og jobber med dette med bilder og ting som er lagt. Hos oss har noen stappfulle permer og andre har lite. Noen er ikkje like ivrige for enkelte. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 7567e...dd1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #25 Skrevet 17. juni 2015 Kanskje han rett og slett ikke er så sosial og forsvinner litt i mengden. Det er alltid noen som stikker seg mer frem enn andre. Det er ingen unnskyldning. Tvert imot. De "usynlige" barna bør det være fokus på å se! Jeg ville nok nevnt det for en den ansatte som har mest med barnet å gjøre. Bare si litt spørrende at du synes permen var veldig tynn..? uten å anklage.. Anonymous poster hash: 0fb81...db1
Jade Skrevet 17. juni 2015 #26 Skrevet 17. juni 2015 Jeg fikk inntrykk av at TS mente at de hadde gjort mer utav de andres permer. At problemet var forskjellsbehandling, ikke latskap.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #27 Skrevet 17. juni 2015 Med så lite ressurser som fins i barnehagene i dag så syns jeg det er rart at det skal brukes så mye tid på disse "minnepermene" som bare blir liggende i et kott eller i en kjeller og støve ned.Anonymous poster hash: 8f103...010
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2015 #28 Skrevet 17. juni 2015 Med så lite ressurser som fins i barnehagene i dag så syns jeg det er rart at det skal brukes så mye tid på disse "minnepermene" som bare blir liggende i et kott eller i en kjeller og støve ned.Anonymous poster hash: 8f103...010 Mine barn syns disse permene er stor stas å se i. Flere år etter. Barnehagen deres har heldigvis passet på at alle har fått bilder og tegninger fra hele barnehagetiden med seg . Noen mer enn andre, selvfølgelig, siden noen liker tegning bedre enn andre. Bilder derimot er ca. likt fordelt. Og fra alle åra. Anonymous poster hash: 07ef2...6bc
Heiheisann Skrevet 17. juni 2015 #29 Skrevet 17. juni 2015 Du har ikke vurdert muligheten for at noen andre har bildet av barnet ditt sammen med barnet sitt i permen sin. Snakk med de andre foreldrene i barnehagen og spør om de finner noe av barnet ditt i permen sin. Så lager du kopi av bildene deres. Jeg ville blitt ganske såret tror jeg. Utrolig sløvt!
Heiheisann Skrevet 17. juni 2015 #30 Skrevet 17. juni 2015 Du kan jo også spørre de i barnehagen om de har noen flere bilder av barnet ditt som de har liggende et sted. Umulig at de bare kan ha tatt 4 bilder når han har gått der så lenge...
Uno09 Skrevet 18. juni 2015 #31 Skrevet 18. juni 2015 Jeg har nå tatt dette opp med bhg at jeg synes det var sårt at permen var så lite ift andre sine permer. Å til dere så driver å tror at jeg sitter å forteller barnet over mine skuffelser over permen, så gjør jeg selvsagt ikke det! Viser heller at jeg er stolt over hva som var laget og bildene som var dær! Men i alle fall, barnet var med på maaaange bilder viser det seg nå. Å alle foreldrene skulle få en cd plate med rundt 300 bilder i tillegg til at vi kunne få tilgang på rundt 3000 bilder vi kunne plukke selv av. Så jeg ble kjempe positivt overrasket selv om permen var lagt lite i, kan jeg i ettertid sette inn egene bilder fra cd platen f.eks fra bhg tiden. Det mangler fortsatt tegninger og bilder fra tidligere år enn 2014/2015. Men jeg fikk forståelse at dem skulle se etter noe jeg kunne få fra årene før også. Men er utrolig takknemmlig for at det var mye mer enn permen. Synes bare det vle en sår situasjon etter et avsluttende kapittel i bhg å skulle sitte igjen med så lite, når jeg som sikkert mange andre foreldrer føler at vi går jo "glipp" av mye når barna er i bhg slik at vi kan jobbe å forsørge barna våre. Da er det fint å ha noe å se tilbake på, å se hvor fint barna hadde det i tiden dem hadde i bhg. Takk for gode svar fra mange av dere. Hilsen TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå