Gå til innhold

Overreagerer jeg? Bhg avsluttning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en 6 åring som skal begynne på skolen til høsten. Det har nylig vært avsluttning på førsteklassebarna i bhg. Barna fikk tildelt perm fra "tiden i barnehagen". H*n fikk totalt 6 bilder fra dette siste halvåret og 6 bilder som han hadde tegnet/malt selv fra 4 år i bhg! Mens andre permer var stappfulle av minner fra barna deres.... Føler meg så skuffet... Ikke et eneste bilde fra tidligere år... Hva ville dere gjort?

Er det jeg som forlanger for mye? Det er liksom minnene fra 4 år som skal følge barnet så h*n kan se tilbake på... Syns det ble en sårbar opplevelse.

Anonymous poster hash: ff7dc...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart hvis de andre var stappfulle, men kan jo være at ditt barn ikke liker å male/tegne eller bli tatt bilde av da? Barna oppfører seg som regel litt annerledes i bhg.

• Liker 17
Skrevet

Har du spurt de ansatte hvorfor?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du overreagerer ikke! Dette høres sløvt ut av barnehagen!

Anonymous poster hash: 07ef2...6bc

Skrevet

Mitt barn er kjempe sosial i bhg, leker godt m alle, å er aktiv. H*n er ikke sjenert eller sjyr unna ting, heller rake motsettningen.

Men det virker som at h*n kun har gått i bhg et halvt år ift permen.. Forventet å sitte igjen med litt mer da etter mange år.. Føler meg bare så fortvilt å lei meg egentlig... Det er ingen god følelse å si fra at man er missfornøyd heller...

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke akkurat sånn at disse fire årene av livet hans er utslettet. Dere har vel også tatt masse bilder av han og tatt vare på tegninger han har laget? Og han har vel hatt med tegninger hjem underveis? Selv har jeg ikke et eneste bilde fra min tid i selve barnehagen, men kan ikke si jeg lider noen som helst nød på grunn av det. Har faktisk aldri tenkt over det, og aldri savnet det.

Om du er så fortvilet og misfornøyd som du skriver her, så får du si fra, da. Gutten er jo sikkert med på flere enn seks bilder, og jeg regner med at barnehagen har disse bildene lagret noe sted. I så fall burde det gå an å få tak i flere.

Anonymous poster hash: 6d60d...e1e
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Barna her fikk også permer da de sluttet i barnehagen. De var stas å se på de første par årene. Etter hvert ble de bare kastet, sammen med annet rask fra rommet. Jeg tror nok dette er langt mer sårt for deg enn for barnet. 

Anonymous poster hash: dbde6...e0d
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan slutte å skrive h*n nå, du har røpet at det er en han.

Anonymous poster hash: d0548...0c2

• Liker 9
Skrevet

I vår barnehage var det barn som tegnet sju tegninger hver dag. Så fort tegnesakene kom på bordet satte de seg ned. Noen tegner frivillig mens andre må tegne på kommando. Er han av typen som må tvinges til å tegne? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville spurt "sånn i forbifarten" om det manglet noen bilder eller tegninger, eller om han bare var kamerasky. Selv om en ikke tegner mye, så klarer man å rable ned mer enn to tegninger pr år. Og hvis ikke, så kan man ihvertfall kompensere litt med å legge inn litt ekstra bilder.

Er du sikker på at alle de andre fikk proppfulle permer med bilder? Kanskje de også bare fikk ca 6 bilder, og at resten var sånn 50 tegninger i uka. Og kanskje 7 andre kun hadde bare noen få tegninger og bilder, og at det egentlig bare er barnehagen som er slapp med å ta bilder og spare på ting?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo påfallende at en perm fra de siste 4 årene bare har bilder fra de siste månedene. Igjen, sløvt av barnehagen.

Anonymous poster hash: 07ef2...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han rett og slett ikke er så sosial og forsvinner litt i mengden. Det er alltid noen som stikker seg mer frem enn andre.

Anonymous poster hash: fffe1...132
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, kanskje jeg ikke har så mye peiling på dette her og ikke meningen å provosere nein, men er det så farlig? Du har vel masse tegninger o.l hjemme som ungen din har tatt med fra barnehagen, som et minne fra hans tid der?

De enig i at de kunne hatt flere bilder, spesielt hvis han har gått der i 4 år, men har ikke du mottatt bilder fra barnehagen tidligere? Da har du føre bilder av han fra hans barnehagetid...

Anonymous poster hash: a16b0...045

• Liker 5
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg har aldri skjønt poenget med å sensurere barnets kjønn i innlegg.. Særlig når du i setning skriver "han"..

Hvis du blir sår over noe sånt, er du i overkant følsom. Ikke la dette smitte over på gutten.

AnonymBruker
Skrevet

Det var litt knapt..

Men noen barnehager er flinkere enn andre. Datteren min gikk 4 år i en barnehage og fikk en perm med kanskje 5 bilder.

Fra barnehagen hun gikk i 6 mnd fikk hun en full perm med mange bilder og tegninger.

Anonymous poster hash: 0b74c...490

Skrevet

Kanskje de ansatte hadde glemt å lage hans perm, kom på det i siste liten og rasket sammen det de fant på kort varsel?

Gjest Mythic
Skrevet

På avdelingen i min barnehage ordnet jeg permer til førskolebarna til avslutning nå. Noen har stappfulle permer, mens andres er temmelig slukne. De som har lite, er enten de som er veldig ivrige på å ta med alt de lager hjem med en gang de har laget det, eller ikke er spesielt interessert i bordaktiviteter. Dere som mener dette er sløvt av barnehagen; Hva skal man gjøre? Tvinge dem til å produsere bilder den siste måneden før barnehageslutt, slik at man har noe å putte i permen?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han rett og slett ikke er så sosial og forsvinner litt i mengden. Det er alltid noen som stikker seg mer frem enn andre.

Anonymous poster hash: fffe1...132

I mappen vi fikk fra vår barnehage er det også med flere gruppebilder. Så i TS sin barnehage virker det som om at det er sløve ansatte. 

Jeg ville spurt deg om de er sikre på at de ikke har flere bilder av ham lagret. Hos oss er det slik at kvaliteten på bildene var variabel, men man blir jo glad bare av å ha dem egentlig. Det er gode minner å ta vare på, så jeg kan forstå deg.

Anonymous poster hash: 063ad...972

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri skjønt poenget med å sensurere barnets kjønn i innlegg.. Særlig når du i setning skriver "han"..

Hvis du blir sår over noe sånt, er du i overkant følsom. Ikke la dette smitte over på gutten.

har aldri skjønt hvorfor kjønnet skal spille noen rolle.

Anonymous poster hash: e6f3c...ce5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På avdelingen i min barnehage ordnet jeg permer til førskolebarna til avslutning nå. Noen har stappfulle permer, mens andres er temmelig slukne. De som har lite, er enten de som er veldig ivrige på å ta med alt de lager hjem med en gang de har laget det, eller ikke er spesielt interessert i bordaktiviteter. Dere som mener dette er sløvt av barnehagen; Hva skal man gjøre? Tvinge dem til å produsere bilder den siste måneden før barnehageslutt, slik at man har noe å putte i permen?

Har ikke dere hatt noe pedagogisk opplegg med forming utover året da?? Her er de svært pedagogiske året rundt.

Anonymous poster hash: 063ad...972

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...