Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarte å sovne i solen i dag mens jeg lå på rygg, og trynet mitt lå på siden. Resultat? Knallrød foran, knallrød i halve ansiktet og kritthvit bak. 

Jeg skal på skoleavslutning i morgen, og lurer på om rødheten vil forsvinne litt over natten? Har smurt meg som en galning med fuktighetskrem. 

Noen andre tips til å få bort rødhet? 

Jeg ser ut som en skikkelig kokt tomat :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig fuktighetskrem funker ikke. Du bør bruke aftersun eller aloe vera. Dersom du er skikkelig solbrent kan du bruke hyderokortison til det verste gir seg.

Anonymous poster hash: 5d341...5d4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk after sun eller aloe vera. Kan bruke foundation med spf for å jevne fargen ut litt mer men du vil nok ha en synlig skille uannsett i morgen tenker jeg.

Ikke ta det så tungt, det er ikke så farlig å se litt "morsomt" ut selv om det ikke er ønskelig. Slike ting skjer og det er garantert noen andre som føler med deg.

Men selvfølgelig veldig dumt at du har blitt solbrent, ikke bra for huden!

Anonymous poster hash: fd7c6...79a
Skrevet

Vanlig fuktighetskrem funker ikke. Du bør bruke aftersun eller aloe vera. Dersom du er skikkelig solbrent kan du bruke hyderokortison til det verste gir seg.

Men vil det røde gå litt bort til i morgen? Dette er helt krise....

Skrevet

Bruk after sun eller aloe vera. Kan bruke foundation med spf for å jevne fargen ut litt mer men du vil nok ha en synlig skille uannsett i morgen tenker jeg.

Ikke ta det så tungt, det er ikke så farlig å se litt "morsomt" ut selv om det ikke er ønskelig. Slike ting skjer og det er garantert noen andre som føler med deg.

Men selvfølgelig veldig dumt at du har blitt solbrent, ikke bra for huden!

Anonymous poster hash: fd7c6...79a

Pleier aldri å bli brent, bare dumme meg som klarte å sovne i denne tustelige posituren :-( får håpe noe av rødheten går litt bort til i morgen. Jaja, jeg er jo kjent for å elske solen, så de forstår nok greia *ler*

AnonymBruker
Skrevet

Off, må være forsiktig! Aloe vera gel uten parfyme gjør susen for meg, men det går nok ikke vekk til i morra nei. Får du heller ta det med litt latter og smil, kanskje en vits om hvor heit du er^^,

Anonymous poster hash: 40945...5ec
Skrevet

Litt ekkelt, men funker som f (yapp har prøvd det sjøl):

Gni deg inn med surmelk eller yoghurt, rikelige mengder, og la det tørke. Lurt å stå i dusjen for det blir rimelig klinete. Vent 15-30 minutter og skyll forsiktig av, ikke bruk såpe. Lukter grønne hesteballer mens det står på men Aaaaahhh - relief etterpå :)

AnonymBruker
Skrevet

Men vil det røde gå litt bort til i morgen? Dette er helt krise....

Det kommer helt an på hvor solbrent du er. 

Skrevet

Jeg får jo ikke skaffet hverken surmelk eller aloe vera nå:-/ Blæ! Får komme som Rudolf da. Hele neseryggen inkludert eplekinn er ildrøde xD

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får jo ikke skaffet hverken surmelk eller aloe vera nå:-/ Blæ! Får komme som Rudolf da. Hele neseryggen inkludert eplekinn er ildrøde xD

Legg på kalde omslag før du legger deg. Og kanskje du har hydrokortison liggende?

Skrevet

Legg på kalde omslag før du legger deg. Og kanskje du har hydrokortison liggende?

Jeg har tatt meg en kald dusj eneste. Har ikke en skit liggende. Har virkelig lært nå. Eneste jeg har er brudelin og pyresept. Og spenol og dove selvbruning. Haha nå ler jeg av meg selv..
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt meg en kald dusj eneste. Har ikke en skit liggende. Har virkelig lært nå. Eneste jeg har er brudelin og pyresept. Og spenol og dove selvbruning. Haha nå ler jeg av meg selv..

Kalde omslag og kald dusj er jo ikke helt det samme. Legg en kald klut over ansiktet, evt fukt bomullspads med kaldt vann og legg på der der trengs.

Skrevet

Kalde omslag og kald dusj er jo ikke helt det samme. Legg en kald klut over ansiktet, evt fukt bomullspads med kaldt vann og legg på der der trengs.

I will do! Takk for tips!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det med solbrentheten i dag? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...