Gå til innhold

Hvor ofte trener du i uken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker du å trene og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jogger minst 5 ganger i uka fordi jeg elsker det :)

Gjest morhjertegod
Skrevet

3-4 ganger i uken, cardio og styrke, forde jeg vil være sterk og i god form, ikke forde jeg liker det  :(

Skrevet

Hva liker du å trene? For tiden går jeg små fjellturer (ca. 1-2 timer) nesten hver dag.  (Jeg liker også langrenn, styrketrening og yoga).

Hvorfor? Flere grunner:

• Kroppen min trenger bevegelse i ulendt terreng.
  • Det gir overskudd.
  • Sosialt, går ofte sammen med andre. Når jeg går sammen med mannen min får vi kvalitetstid sammen.
  • Gleder meg til å komme meg ut, er ofte dagens høydepunkt.
  • Følelsen etterpå er verdt det. :)
  • Kommer ut i naturen,  fin utsikt. 
  • Når jeg/vi går nye turer, er vi ofte på oppdagelsesferd. Mye rart man kommer ut for. 
AnonymBruker
Skrevet

3-6 gg

Anonymous poster hash: 3dd3f...361
Skrevet

Veldig forskjellig... Alt fra 2-6 ganger, men tror gjennomsnittet ligger på rundt 4. Trener fordi jeg føler at jeg må, og ønsker å bli fornøyd med kroppen min. Trener på senter, så går mest i maskiner, sykkel, ellipse, osv. 

Skrevet

Jeg går på tur hver dag ettersom jeg har en hund. Ellers trener jeg fra 0-5 ganger i uken. Jeg trener rett og slett når jeg føler for det. Noen uker har jeg mye motivasjon, andre uker har jeg ikke. Pleier å trene cardio og diverse styrkeøvelser, jogge og sykle. Trente pilates og litt yoga før, så tenker å begynne med det igjen for å få litt variasjon :)

• Liker 3
Skrevet

3-6 ganger i uka. Tre dager med halvtime kardio og styrke på hele kroppen, og alt fra en halvtime til en time kardio de andre dagene som regel, hvis jeg kommer meg avgårde. Hører det visstnok er bra for kropp og sinn med litt trening, så da gjør jeg det  :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

3 dager karate, 3 dager styrke, og 1 dag enten løping, fjelltur, eller ingenting. Så 6-7 dager i uken. 

Jeg trener fordi det gir god mental og fysisk helse, og fordi det er gøy.

Karate er god trening for hele kroppen, man får trent både styrke, kondisjon, balanse, smidighet, kroppskontroll, koordinasjon, mot, reflekser, hukommelse og lattermuskler.

Styrketrening er ekstremt viktig, spesielt for kvinner, for å motvirke tap av bein- og muskelmasse som i alderdommen fører til beinskjørhet og invalidiserende muskelsvinn. I tillegg ser kroppen utrolig mye bedre ut med faste muskler. og det er kjempegodt for psyken å kjenne at man er sterk og selvstendig og ikke avhengig av andre for å løfte tunge ting. I tillegg er det kjempegøy å sette nye perser. 

Løping gjør jeg når jeg har lyst, fordi det er bra for kondisern. Fjellturer er god kondisjonstrening, i tillegg til balzam for zjelen. 

Anonymous poster hash: 3868b...853
Skrevet (endret)

Går tur med hundene, så jogger jeg alt mellom 20-60 min kommer litt an på intensitet og hva jeg orker etter jobb, men helst annenhver dag. Går tur for dyra trenger det og det er gøy! Jogging gir meg feelgood mens jeg holder på og etter :D

Endret av infectedsopp
Skrevet

Blir gjerne 5-6 økter i uken, samt en til to gruppetimer (jeg er instruktør) og PT-timer ved siden av. 

Trener fordi jeg elsker det - skal bli god i kettlebell, vil være stor og sterk, samt ha god kondis. Trener derfor kettlebell (3 ganger i uken), løper ca 15-20km i uken og trener minst en styrkeøkt :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Går daglige lange (minimun 90 min) turer i variert terreng i hurtig tempo.

Årask: Slanking

Anonymous poster hash: 52b62...739
AnonymBruker
Skrevet

80% av tiden ligger jeg mellom 3-4 økter i uka. Trener kampsport 3 ganger i uka, og så blir det enten jogging, intervall, eller gåturer i terreng den siste dagen. Skulle trent mer styrke men da må jeg liksom ofre noe annet ellers synes jeg det blir for mye:\

Trener pga. mye sykdom i min familie, og få ting er bedre forebygging en aktivitet og et greit kosthold:) Jeg elsker å trene kampsport. Helt vanvittig god trening, det er sosialt, godt miljø, og gjør underverker for trygghetsfølelse og selvtillitt:)

Jogging og turgåing har en slags avkoblings-funksjon for meg. Jeg går 100% på autopilot og er helt i min egen verden når jeg farer rundt. Plutselig kan 2 timer ha gått og jeg er ikke alltid like sikker på hvor jeg har vært :fnise:

Anonymous poster hash: 9986a...d47
AnonymBruker
Skrevet

Trente 3 ganger i uken løping frem til holmenkollstafetten. Trente for å komme inn på laget og prestere så godt som mulig. Liker å få skryt pga progresjon:-)

Mann

Anonymous poster hash: 3a80c...5da
Skrevet

2 ganger i uka. Tredemølla, spinning og litt styrke :)

Skrevet

3 ganger i uka, løp og slyngetrening.

Liker å få frisk luft og holde meg i god form, ha en ok pen kropp og koble av alene

Skrevet

Trener 6 dager i uken, variert med både kondisjon og styrke. Går mye på ellipsemaskinen, løper intervaller på mølla og generell styrketrening med maskiner og vekter ellers. 

Helt avhengi av trening! Det er som terapi for meg, og den ene dagen jeg ikke trener føler jeg meg tung og slapp. Kroppen man får er bare en bonus for min del.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2-3 dager synes det er nok

Anonymous poster hash: afcb6...dfd

Skrevet

Jeg er fysisk aktiv omtrent hver dag, men noen få unntak (kanskje 4-5 dager per mnd). Jogger mye, omtrent fire-fem ganger i uka (utendørs eller på mølle), og varierer litt med ellipsemaskin slik at joggingen ikke blir for langvarig. I tillegg trener jeg styrke ca tre ganger i uka. Er også glad i å gå turer i skog og mark, og gjør det så ofte jeg har muligheten :) 

Skrevet

Tja, det er vel styrketrening to-tre ganger i uka, løping 6-7 ganger i uka (dvs. nesten daglig), og svømming en gang i ny og ne. Så det blir vel en del...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...