Gå til innhold

Det å bo i en ghetto i Oslo


Gjest Halvveis

Anbefalte innlegg

Gjest Halvveis

Er det bare stort sett folk som bor i hvite bydeler i Oslo som er positive til ghetto-liv i Oslo? Det er knapt noe nordmenn igjen i ghetto-skolene, men i aviser står det om vestkantpolitikere som vil ha flere asylsøkere hit. Jeg ser noen nordmenn i gatene, men det er ofte lavtlønte som ikke har råd til å flytte eller NAV folk. I gatene paraderer nye norske landsmenn i bmw og tar seg til rette. I enkelte områder i øst har kommunen etablert flere kommunale hus/boliger for rusmisbrukere fra vestkanten.

 

Er det mange av dere som ønsker å flytte til slike bydeler?

 

Dersom dette er et tabu-emne så er det bare å slette denne tråden. Innvandrere er sikkert hyggelige, men dette er en ghetto-tråd som tar for seg polariseringen som alle ser, men ingen snakker om siden det ikke er politisk korrekt.

Endret av Halvveis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke områder er dette? Bodd på oslo øst hele mitt liv og jeg er ikke lavtlønnet eller nav klient. Har bodd på holmlia,tøyen,grønland,kalbakken og kampen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve Norge vil ha tusener av nye flyktninger hit, men INGEN vi bo i nærheten av dem eller lar ungene gå på samme skoler.  Merkelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke områder er dette? Bodd på oslo øst hele mitt liv og jeg er ikke lavtlønnet eller nav klient. Har bodd på holmlia,tøyen,grønland,kalbakken og kampen.

 

Da må du være blind!

Bor i bydel Stovner, og her bor det så mange innvandrere at det er blitt en søppel-ghetto.

Samme for Tøyen,bare møkk og søppel.Kniver,drap og enda mer møkk.

Anonymous poster hash: a25ab...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg bor også øst i Oslo og lurer på hvilke områder du helt spesifikt tenker på, for jeg kan ikke si at jeg har merket så mye til noen ghetto her jeg bor. Her er det en salig blanding av folk. Men jeg har ikke barn i skolealder, så jeg skal ikke uttale meg om hvordan skolene funker her.



Anonymous poster hash: 38f8f...27e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er født og oppvokst på Holmlia i Oslo, men syntes da ikke dette var særlig ghetto? Bare fordi det er flerkulturelt betyr ikke det at det er et dårlig miljø. Vi vokste opp med et åpent sinn og lærte hverandre å kjenne. Jeg har flere utenlandske venner, og vet hvor gode mennesker de er. 

Endret av urenluren
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da må du være blind!

Bor i bydel Stovner, og her bor det så mange innvandrere at det er blitt en søppel-ghetto.

Samme for Tøyen,bare møkk og søppel.Kniver,drap og enda mer møkk.

Anonymous poster hash: a25ab...05f

 

Er det MANGE drap på Tøyen? 

Anonymous poster hash: f777f...c49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Oslo, nærmeste bestemt i Søndre Nordstrand. Inntil nylig bodde jeg i bydel Alna og nå bor jeg i bydel Grorud. Merker lite til denne ghettoen du beskriver. Men det skal sies: jeg bryr meg lite om hudfarge. Det viktigste for meg er å ha det bra og at bomiljøet er trygt. Vi trives kjempegodt og jeg er glad mine barn får voksne opp her.

 

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søppel faktisk.. Det er noe som sier meg at det er TS som er søppel - ikke utlendingene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Groruddalen går kriminaliteten ned og befolkningen opp. Det var vesentlig mer kriminalitet der på 80-tallet når befolkningen stort sett var etnisk norsk. Da var det ghetto-tilstander. Det er det ikke nå.

Anonymous poster hash: 23115...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være blind!Bor i bydel Stovner, og her bor det så mange innvandrere at det er blitt en søppel-ghetto.Samme for Tøyen,bare møkk og søppel.Kniver,drap og enda mer møkk. Anonymous poster hash: a25ab...05f

Jaja,jeg er sikkert blind. Har bare bodd her i 28år så du har nok rett.

Å hva menes med "utlendinger"? Mener dere nyankommende asylsøkere eller mennesker som har bodd her i lang lang tid og som jobber og betaler skatt til dette landet? For ja, de betaler og bidrar på lik linje som alle andre så de med utdanning i "livets harde skole"kan gå uføretrygda og henge på den lokale kroa hver eneste dag.

Faktisk,om du visste litt om hvordan ting er i Oslo, så burde du vite at andelen av de som misbruker stoffer og alkohol befinner seg stort sett på Oslo Vest, der er det vanligere med flatfylla blandt ungdom enn blandt ungdom i "ghettoen".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Østkanten i Oslo, rett ved beryktede Furuset, og her er det helt supert å bo. Mange nasjonaliteter, ja, men også en del norske. Stille og rolig, fin natur i nærheten og hyggelige naboer. Jeg er skikkelig positivt overraska. (Flytta hit for et halvt år siden, fra Frogner faktisk :)



Anonymous poster hash: ca4a6...050
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ingen Ghettoer i Norge. Å kalle innvandrertette bydeler i Oslo for Ghetto, er å vise temmelig lite respekt for folk i andre deler av vreden som faktisk bor i Ghettoer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...