Gå til innhold

Akutt psykiatri


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er alle akutt psykiatri hjelpe greier via telefon? Hva med de som ikke klarer å ringe... Pga psyke. Jeg lider og jeg klarer ikke å ta den telefonen jeg trenger.

Anonymous poster hash: c4413...876

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kirkens SOS har chattetjeneste. I noen tilfeller kan de tilby seg å ringe for deg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye erfaring med akuttpsykiatri, og jeg har aldri trengt å ta en eneste telefon (bortsett fra til legevakt, men der sier man jo bare at man trenger time)? Hvem er det du må ringe til?



Anonymous poster hash: afc2e...4a3
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det har jeg følt på i psykiske kriser også. Jeg har telefonskrekk, men det hadde vært så godt å chatte eller maile med noen. Så fint om det er chattetjeneste nå. Håper du finner hjelp, TS.

Anonymous poster hash: 7d46c...ef1

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Kirkens SOS har som nevnt chattetjeneste på hverdager fra 18.30-22.30. Man kan også sende meldinger til Kirkens SOS og være garentert svar innen 24 timer.

Mental Helse på www.sidetmedord.no ar diskusjonsforum og meldingsfunksjon hvor du får svar innen 2 virkedager.

Det finnes også diverse diskusjonsforum på mer eller mindre spesifikke diagnoser. Dessverre har disse blitt færre etter at Facebook inntok verden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mye erfaring med akuttpsykiatri, og jeg har aldri trengt å ta en eneste telefon (bortsett fra til legevakt, men der sier man jo bare at man trenger time)? Hvem er det du må ringe til?

Anonymous poster hash: afc2e...4a3

Hei.

Det er ikke bare bare å ta den telefonen og si jeg må ha en time når jeg har sosial angst og takler ikke å ringe i det hele tatt..

Det svartnet veldig før i dag, ved 3-4 tiden. Jeg rotet nesten i panikk etter tabletter fordi jeg orket ikke mer vondt, hele meg bare skrek etter å avslutte livet. Heldigvis for meg hadde jeg kvittet meg med tablettene tidligere Pga akkurat dette (glemte det). + samboer min fikk dratt meg ut av hva enn det var som skjedde i hodet mitt. Takker for svar. Håper det blir flere tjenester på nett etterhvert.

Ts

Anonymous poster hash: c4413...876

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Hei.

Det er ikke bare bare å ta den telefonen og si jeg må ha en time når jeg har sosial angst og takler ikke å ringe i det hele tatt..

Det svartnet veldig før i dag, ved 3-4 tiden. Jeg rotet nesten i panikk etter tabletter fordi jeg orket ikke mer vondt, hele meg bare skrek etter å avslutte livet. Heldigvis for meg hadde jeg kvittet meg med tablettene tidligere Pga akkurat dette (glemte det). + samboer min fikk dratt meg ut av hva enn det var som skjedde i hodet mitt. Takker for svar. Håper det blir flere tjenester på nett etterhvert.

Ts

Anonymous poster hash: c4413...876

Hvis du bor i en by, må du ikke nødvendigvis ringe legevakten på forhånd. Der er det bare å møte opp og vente. Om du synes det er vanskelig å sitte blant folk, kan du høre om du kan få sitte på et behandlingsrom. Hvis de har kapasitet, pleier dette å gå fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...