Gå til innhold

Mensen på p-piller


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager for dårlig overskrift, hadde ingen anelse om hvordan jeg skulle beskrive kort hva spørsmålet mitt går ut på.

 

Jeg har gått på P-piller siden Oktober i fjor, og får mensen en gang i måneden. Det som er greia er at den siste tiden har jeg fått plutselig mer utflod, hatt mer vondt i hodet og vært tidvis kvalm. 

 

Så lurte jeg på om jeg skulle vente til neste uke for å se om jeg får mensen, men er ikke menstruasjon på pilla en "falsk" menstruasjon? Hvis jeg er gravid, kan jeg fremdeles få mensen på p-pille bruk? 

 

For hvis jeg får mensen neste uke, er det da et sikkert tegn på at jeg ikke er gravid? 



Anonymous poster hash: 3503e...054
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få blødninger selv om man er gravid. Ta en test for sikkerhets skyld. 



Anonymous poster hash: 2a1ad...a10
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke mensen på p-piller, de hindrer eggløsning.

Du får bortfallsblødning på pillefri/sukkerpille uken.

 

MEN, du kan bli gravid selv om du går på p-piller. Sæden kan gå opp i eggledere, eller du kan glemme en pille og et egg kan gå delvis ned i egglederen og blir befruktet.

Ta en test, det er fullt mulig å bli gravid, og fortsatt ha bortfallsblødninger



Anonymous poster hash: 94197...762
AnonymBruker
Skrevet

Takk for informasjonen, og svar! :)

 

Tok en test, og jeg er (heldigvis) ikke gravid.

 

Hilsen TS



Anonymous poster hash: 3503e...054

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...