Gå til innhold

Desperate damer på nettdating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er mest desperate på datingsider?

De barnløse som begynner å få dårlig tid eller alenemødrene som jakter på en farsfigur for ungen(e)?

Anonymous poster hash: 8410b...ddd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er de så desperate da?

Virker sånn ja.

Er mann på 37 og registrerte meg på Møteplassen.Vil helst treffe damer på samme alder som meg selv pluss/minus inntil 5 år.Ble bombardert med meldinger fra alenemødre,og de barnløse jeg har skrevet til vil bli gravide så fort som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt en lignende observasjon fra en fyr. At damene sa de ikke hadde tid til å date en nyskilt for de ville ha barn innen 6 mnd (!)

Syns det høres litt sprøtt ut.

Jeg opplevde det samme fra en fyr. Han ringte meg, og lurte på når jeg ville ha barn og hvor mange jeg ville ha. Jeg som ikke visste hva jeg skulle ha til middag en gang.

Anonymous poster hash: 23cfe...14d
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 og barnløs. Jeg opplever at jeg får svært mye meldinger på Sukker, både fra alenefedre og fra barnløse som jeg har en sterk følelse av at også vil stifte familie. Synes det er veldig bra. Blir gjerne gravid innen 6 mnd jeg, men ikke med hvemsomhelst.

Anonymous poster hash: e251d...e4d
Skrevet (endret)

Har møtt mange menn med familieønske på nett.Det er nok ikke bare damer,men begge kjønn etter en viss alder.

Endret av Sandie
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Hvem er mest desperate på datingsider?

De barnløse som begynner å få dårlig tid eller alenemødrene som jakter på en farsfigur for ungen(e)?

Nå er jeg en av disse "alenemødrene", har de annenhver uke. Og jeg er overhode ikke ute etter en farsfigur til mine barn. De har allerede en far!

Så du må ikke dra alle under en kam her.

Kan også legge til at jeg er heller ikke er en desperat "alenemor".

Endret av AnnetteF
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes desperate folk i alle aldre og blant begge kjønn. Tror jeg er ganske jevnt fordelt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at noen er så ivrig, man kjenner jo ikke noen før det er gått en viss tid.

Jeg vil heller være barnløs enn å få barn kjapt med noen man ikke kjenner skikkelig.

Men det er kanskje bare meg. Orker liksom ikke stresse med ting. Det som skjer, det skjer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kan se akkurat den fra begge sider.

Når man er ung og har livet foran seg så er det jo ikke så vanvittig viktig å avklare hvor man står. Selv når man når en alder der man er åpen for noe mer, trenger det ikke skje umiddelbart.

Vil man ha barn, så er det et ganske sterkt behov. Både for menn og kvinner, men kvinner har som kjent noe mindre tid.  Det betyr at man faktisk kommer til et punkt der det er "nå eller aldri".

Det betyr ikke at kvinner i denne situasjonen bestemmer seg for at de skal bli gravide innen x antall måneder, uavhengig av med hvem - historiene du blir fortalt av denne sorten er enten unntak eller sterkt overdrevne. Det det faktisk betyr, er at man begynner å verdsette tiden sin mer. Det er jo en generell bieffekt av å bli eldre - du innser hvor fort dagene og årene går og du ofrer mindre tid på aktiviteter du ikke liker, vennskap som bare suger energien ut av deg eller menn du ikke har noen fremtid med. 

Saken er jo ganske enkelt den at det tar tid å bli kjent med noen, filtrere ut de som ikke er rette for en, bygge gjensidig tillit. Og om man skulle investere seg emosjonelt og ting klapper sammen halvveis igjennom kurtisen, skal man i tillegg ha en healingfase der man stavrer seg på bena og kaster seg ut i datinggamet igjen. Og om det faktisk er en gjensidig match begynner man ikke å diskutere ekteskap og barn innen forelskelsen faktisk har lagt seg og man kan tenke rasjonelt - som oftest tar et par år. 

Når du ser ting i dette perspektivet ser du hvor tåpelig og bortkastet det faktisk er for en godt voksen kvinne med familie i kikkerten å bruke den ene kvelden i uken hun har tid og energi til å dra ut i middag og konversere i tre timer, med en fyr som allerede vet at ekteskap og barn ikke er noe han overhodet kan tenke seg de neste fem årene - eller i det hele tatt.

Så cluet her er ikke å finne ut om gitt mann vil forplikte seg til DEG umiddelbart. Men om han er åpen for å forpliktelse seg til noen. Og dersom temaet i seg selv leder til at han stikker, så er svaret antakeligvis nei.

Tro meg, jeg kjenner et par evig single menn (38 og 45, respektivt), som stadig klager over presset de opplever fra jevnaldrende kvinner. Jeg trodde en stund de var skikkelig uheldige med hvilke "bunny boilers" de kom borti. Nå ser jeg at saken er den at kvinnene de dater stiller forsiktige, legitime spm. om hvor de ser seg selv i fremtiden - og som resultat får de total angst. De vil ikke forplikte seg, og da blir tema et minefelt, uansett hvordan det er bragt opp. Det er jo greit nok, fra kvinnenes side - de slapp unna.

Det som kjennetegner "desperasjon" som en negativ ting, er jo at man senker krav og standard for å få det man vil ha, fordi man tror det er nesten umulig. Det at man virkelig, virkelig vil ha noe er selvsagt ikke negativt i seg selv.

Endret av Neeli00
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Greit nok å være ambisiøs og ha mål i livet.

Men hadde en mann sagt at han ville ha barn og ekteskap på de første datene så hadde hele spenningen vært over for min del. Da hadde jeg tenkt at jeg bare var en verpemaskin for ham, og ikke at det var meg han var interessert i, bare den første og beste damen som kunne få avkommet hans.

Når noen stiller sånne spørsmål for kjapt, så får jeg også forpliktelsesangst.

Skal det ikke være litt avslappet og gøy i begynnelsen? Finne ut om man liker hverandre, og så se hva som skjer etter det? Kose seg med en begynnende flørt?

Litt av spenningen er jo uforutsigbarheten. Blir det for seriøst med en gang så er jo moroa vekke.

• Liker 2
Skrevet

Blir det for seriøst med en gang så er jo moroa vekke.

...for deg! ;) 

Jeg har hatt god opplevelse med å være veldig tydelig på mine intensjoner helt fra starten av. Noen ønsker å leke seg gjennom ting og aldri ta en seriøs prat før man absolutt må. Min erfaring er at det kan være vel å lurt å vise sine kort tydelig under hele prosessen. (OK, ikke si du vil ha 3 barn og gifte deg neste august på første date. Det er lov å ha sosiale antenner). Å vise at man ønsker å være seriøs behøver ikke være grusomt og negativt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

...for deg! ;) 

Jeg har hatt god opplevelse med å være veldig tydelig på mine intensjoner helt fra starten av. Noen ønsker å leke seg gjennom ting og aldri ta en seriøs prat før man absolutt må. Min erfaring er at det kan være vel å lurt å vise sine kort tydelig under hele prosessen. (OK, ikke si du vil ha 3 barn og gifte deg neste august på første date. Det er lov å ha sosiale antenner). Å vise at man ønsker å være seriøs behøver ikke være grusomt og negativt.

Ja, for meg, du har helt rett ;)

Vil ikke vite alt med en gang :)

Det er jo ikke alle som liker at ting blir så seriøst så fort. Er vel litt forskjellig fra person til person.

Jeg er litt som en "typisk mann" der, blir skremt hvis noen er for seriøse for fort.

Hvis en mann hadde begynt å spørre meg ut om barn og ekteskap på 1. daten så hadde jeg begynt å svette og måtte gått og tatt meg en whisky :overrasket:

Skrevet

Synes ingen er desperate :) Blir jo egentlig litt mer desperat å dra på byen for å få seg et ligg.

• Liker 3
Skrevet

Jeg stiller opp om noen har lyst på bolle i ovnen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg en av disse desperate enslige mødrene.

Bare at jeg er ikke så desperat, for jeg orker ikke å ha en kjæreste. Jeg har nok med barn, skole, jobb og trening. Så det jeg leter etter er en fast pulekompis.

Anonymous poster hash: 3ed32...a3b
  • Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Er jeg den eneste som ikke er, eller har aldri vært på nettdating? Av de single?

Jeg hører så ofte om Møteplassen, Sukker, Tinder, virker som nesten alle har en aller annen gang vært borti disse plassene, og da begynner jeg å lure.

Endret av gjestvest
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 og barnløs. Jeg opplever at jeg får svært mye meldinger på Sukker, både fra alenefedre og fra barnløse som jeg har en sterk følelse av at også vil stifte familie. Synes det er veldig bra. Blir gjerne gravid innen 6 mnd jeg, men ikke med hvemsomhelst.

Anonymous poster hash: e251d...e4d

Jeg er 40 og barnløs, og det er ikke måte på hvor mange meldinger jeg får fra barnløse menn og alenefedre som vil ha barn (eller flere) med meg. Synes av og til det er noe spesielt med alenefedre der ungen deres eller ungene deres er 6 måneder eller alle under 5 år. Jeg mener, hver er desperate her liksom? :P

Anonymous poster hash: dc882...f99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh hjelp! Jeg er så forbanna lei av den generaliseringen av alenemødre. For det første så er det ikke SÅ forbanna mange ALENE mødre i dette landet, da tenker jeg på damer som er 100% alene med ungene. Som regel er det en pappa i bildet også, det er bare at de ikke er sammen lenger. Jeg har barn, men trenger virkelig IKKE en fyr som skal være en pappa for barnet mitt, for barnet mitt har en pappa fra før. 

Jeg tenker nok at mange menn innbiller seg at dama er på jakt etter en pappa til barnet sitt, så fort de får vite at hun har barn fra før - det er vel heller der det ligger, ikke at de skriver at "jeg trenger en farsfigur til barnet mitt" i nettdatingprofilen sin. Det er lov å være kjærester selv om man har barn fra tidligere forhold uten at noen skal bli steforelder. 

Jeg har forøvrig kjæreste og han er ikke en pappa til mitt barn. 

Anonymous poster hash: 9f089...cc5
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh hjelp! Jeg er så forbanna lei av den generaliseringen av alenemødre. For det første så er det ikke SÅ forbanna mange ALENE mødre i dette landet, da tenker jeg på damer som er 100% alene med ungene. Som regel er det en pappa i bildet også, det er bare at de ikke er sammen lenger. Jeg har barn, men trenger virkelig IKKE en fyr som skal være en pappa for barnet mitt, for barnet mitt har en pappa fra før. 

Jeg tenker nok at mange menn innbiller seg at dama er på jakt etter en pappa til barnet sitt, så fort de får vite at hun har barn fra før - det er vel heller der det ligger, ikke at de skriver at "jeg trenger en farsfigur til barnet mitt" i nettdatingprofilen sin. Det er lov å være kjærester selv om man har barn fra tidligere forhold uten at noen skal bli steforelder. 

Jeg har forøvrig kjæreste og han er ikke en pappa til mitt barn. 

Anonymous poster hash: 9f089...cc5

Norge har svært mange alenemøre.Dette har selvsagt noe med trygdeordninger å gjøre.Det kan bli god business å være alenemor,få gratis utdannelse osv...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...