Gjest agnesb Skrevet 16. juni 2015 #21 Skrevet 16. juni 2015 Er det ingen som skjønner at en brann ikke bestandig er synlig? Det er røyken som dreper, ikke flammene? Man skal ALDRI forlate ett sovende barn! Postkasse og søppel, ok. Naboer, ut å kjøre osv, ikke ok! det er faktisk ikke opp til deg og bestemme på den måten du utrykker deg for.. Du kan mene. Men herregud chill vi er ofte oppe hos svigers vi. Aldri lenge og før m babycall men ikke nå når hun er blitt større.Aldri lenge såklart men. Hagearbeid, sitte ute, og alt sånn og. Om du har barn sitter du da inne hele sommeren du ??? aldri gjester ingenting etter barnet er lagt?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #22 Skrevet 16. juni 2015 det er faktisk ikke opp til deg og bestemme på den måten du utrykker deg for.. Du kan mene. Men herregud chill vi er ofte oppe hos svigers vi. Aldri lenge og før m babycall men ikke nå når hun er blitt større.Aldri lenge såklart men. Hagearbeid, sitte ute, og alt sånn og. Om du har barn sitter du da inne hele sommeren du ??? aldri gjester ingenting etter barnet er lagt? Hvofor kan man ikke ha gjester?Anonymous poster hash: 2172a...55f
MockingJay Skrevet 16. juni 2015 #23 Skrevet 16. juni 2015 Jeg kan gå så langt som babycallen rekker. Da når jeg bort til tre naboer blant annet. Det er min grense for hvor langt jeg går. Huset er under oppsikt hele tiden (mtp brann for eksempel), og dersom det skulle skje noe inne hører jeg det på babycallen. Vet ikke om et eneste merke av babycaller som på et eller annet tidpunkt svikter på å si ifra .. Just so u know Har erfaringer fra ganske mange, og de kan rekke og vare før de plutselig ikke sir i fra endag, for så å neste dag funke igjen. Ikke noe å stole fullt og helt på mao.
Gjest agnesb Skrevet 16. juni 2015 #24 Skrevet 16. juni 2015 Hvofor kan man ikke ha gjester?Anonymous poster hash: 2172a...55f nei altså setter det bare på spissen jeg. var ett spørsmål:) om man ikke kan gå ut av huset omtrent siden hagearbied var ekskludert? synes det er veldig merkelig....
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #25 Skrevet 16. juni 2015 Avhengig av barnas alder så syns jeg det må være greit å være i hagen, hos naboen (spørs jo litt på hvor langt unna det er selvsagt) eller et annet sted i nærheten. Så lenge man sjekker med jevne mellomrom, og ellers ikke har noen grunn til å føle seg utrygg. Jeg har barn på 2 og 5, og hadde nok ikke dratt på butikken mens de sov... Men kanskje om noen år, det vet jeg ikke enda. Jeg tror generelt magefølelsen er en bra målestokk i denne sammenhengen (så fremt man er mentalt frisk og oppegående, noe de fleste foreldre er). Magefølelsen kan ikke redde sovende barn fra røyk (ved brann). Anonymous poster hash: 46686...b34
Luckiness Skrevet 16. juni 2015 #26 Skrevet 16. juni 2015 Kommer helt an på alderen til barnet. Jeg har ikke barn selv. Men man merker vel om barnet er såpass selvstendig, forstår regler og vet at h*n må ringe dersom det skjer noe. Om man av en eller annen grunn er nødt å gå en tur ut av huset når barnet egentlig ikke er modent nok til å være alene, så ville jeg spurt en nabo om å komme over i den tiden det tar. Og selv om barnet er gammel/moden nok til å være alene, så ville jeg alliert meg med en nabo. Slik at om det skjer noe alvorlig, barnet plutselig blir redd o.l. så kan barnet gå til naboen/ringe naboen som er rett ved og ikke vente til man selv kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #27 Skrevet 16. juni 2015 Kommer helt an på alderen til barnet. Jeg har ikke barn selv. Men man merker vel om barnet er såpass selvstendig, forstår regler og vet at h*n må ringe dersom det skjer noe. Om man av en eller annen grunn er nødt å gå en tur ut av huset når barnet egentlig ikke er modent nok til å være alene, så ville jeg spurt en nabo om å komme over i den tiden det tar. Og selv om barnet er gammel/moden nok til å være alene, så ville jeg alliert meg med en nabo. Slik at om det skjer noe alvorlig, barnet plutselig blir redd o.l. så kan barnet gå til naboen/ringe naboen som er rett ved og ikke vente til man selv kommer hjem. Alle dere som ville ha spurt en nabo: bor dere på landet? I byen kan en ikke bare spørre en nabo...Anonymous poster hash: 46686...b34
Luckiness Skrevet 16. juni 2015 #28 Skrevet 16. juni 2015 Alle dere som ville ha spurt en nabo: bor dere på landet? I byen kan en ikke bare spørre en nabo...Anonymous poster hash: 46686...b34 Har man ikke naboer i umiddelbar nærhet så kan man heller ikke bruke forslaget, det er vel innlysende? Bor man på landet så får man finne andre løsninger. Og en løsning vil vel da være å ikke dra fra barnet da det ikke er naboer/andre folk i nærheten dersom det er noe. Jeg ville vært mer skeptisk til å la et barn være alene et mer "øde" sted enn i et nabolag med mange hus (og naboer som vet om at barnet er alene et viss tidsrom).
prill Skrevet 16. juni 2015 #29 Skrevet 16. juni 2015 Magefølelsen kan ikke redde sovende barn fra røyk (ved brann). Anonymous poster hash: 46686...b34 Ja, det er sant. Det jeg mente var at om magefølelesen din sier at du ikke bør gå lenger enn til f.eks hagen, så er det som regel en grei indikator. De fleste vil jo rent instinktivt kjenne hvor langt det er ok å bevege seg før man ikke lenger har oversikt. Og jeg regner med at på et eller annet tidspunkt vil barna være så store og selvstendige at det er ok å gå en tur på butikken el.l etter leggetid. Men vet ikke akkurat hva "aldersgrensen" er. Og kanskje er de da så store at de ikke legger seg før butikkene stenger.
mann_oslo_41 Skrevet 16. juni 2015 #30 Skrevet 16. juni 2015 Magefølelsen kan ikke redde sovende barn fra røyk (ved brann). Anonymous poster hash: 46686...b34 Poenget er vel, i allefall for meg, at man kan ikke oppdra barn med holdningen om værste scenario ALLTID kan skje. Barna blir tullete av det! Få elektrikker til å kontrollere anlegget hvert 2. År, og gjør nødvendig oppgraderinger
^^Belle^^ Skrevet 17. juni 2015 #31 Skrevet 17. juni 2015 Vet ikke om et eneste merke av babycaller som på et eller annet tidpunkt svikter på å si ifra .. Just so u know Har erfaringer fra ganske mange, og de kan rekke og vare før de plutselig ikke sir i fra endag, for så å neste dag funke igjen. Ikke noe å stole fullt og helt på mao. Det er sant, og det tror jeg (håper ihvertfall) de aller fleste er klar over. Men man må uansett klare å stole et minimum på babycallen. Jeg har ihvertfall aldri holdt vogna ute under oppsyn HELE tiden, eller sitter utenfor barnerommet HELE tiden, for å sette det på spissen. For min del er det snakk om å ha en god mellomting mellom å skulle ha total kontroll hele tiden (som i mine øyne blir en smule hysterisk), og å klare å slappe av og ta seg litt hagearbeid for eksempel, eller stikke bort til naboen for en rask skravlings for å slappe av en kveld. Man kan like fullt stikke hodet innom huset med ujevne mellomrom. Kanskje det er jeg som er for avslappet, ikke vet jeg.
MockingJay Skrevet 17. juni 2015 #32 Skrevet 17. juni 2015 Det er sant, og det tror jeg (håper ihvertfall) de aller fleste er klar over. Men man må uansett klare å stole et minimum på babycallen. Jeg har ihvertfall aldri holdt vogna ute under oppsyn HELE tiden, eller sitter utenfor barnerommet HELE tiden, for å sette det på spissen. For min del er det snakk om å ha en god mellomting mellom å skulle ha total kontroll hele tiden (som i mine øyne blir en smule hysterisk), og å klare å slappe av og ta seg litt hagearbeid for eksempel, eller stikke bort til naboen for en rask skravlings for å slappe av en kveld. Man kan like fullt stikke hodet innom huset med ujevne mellomrom. Kanskje det er jeg som er for avslappet, ikke vet jeg. Er jo forskjell på å arbeide i hagen å gå på besøk da vet du Jeg stirrer da heller ikke å stirrer på barnet, og kan godt gå ut med søpla, dusje og beise terrassen. Men det et jo en sjanse for at jeg kan høre henne om hun våkner. Det er det ikke sjanse for i et annet hus. Synes det er helt fornuftig tenkning å holde seg på tomta hvertfall, alt annen blir i mine øyne alt for sketchy og usikkert. Det er ikke hysterisk, det er sunn fornuft Hvor gammel er din da? Hvorfor kan ikke naboen din komme til deg? 1
^^Belle^^ Skrevet 17. juni 2015 #33 Skrevet 17. juni 2015 Er jo forskjell på å arbeide i hagen å gå på besøk da vet du Jeg stirrer da heller ikke å stirrer på barnet, og kan godt gå ut med søpla, dusje og beise terrassen. Men det et jo en sjanse for at jeg kan høre henne om hun våkner. Det er det ikke sjanse for i et annet hus. Synes det er helt fornuftig tenkning å holde seg på tomta hvertfall, alt annen blir i mine øyne alt for sketchy og usikkert. Det er ikke hysterisk, det er sunn fornuft Hvor gammel er din da? Hvorfor kan ikke naboen din komme til deg? Nå misforstår du meg totalt her. Jeg har aldri snakket om lange besøk hos naboen, og om jeg skulle finne på å dra på en liten snarvisitt har jeg faktisk en velfungerende babycall. Vi har et såpass stort hus at vi ikke hører ungene om vi sitter i ''kinorommet'' vårt og ser film eller om vi sitter ute på terrassen, og da må man kunne stole på babycallen sin. Da blir det det samme for oss om vi sitter nede i stua, ute på terrassen, er i garasjen eller svipper bortom naboen for en kopp kaffe. Jeg synes ikke det er sketchy eller usikkert i det hele tatt, og jeg har all min sunne fornuft innabords. Mine er 4 og 2,5, og om naboen kommer bort til oss eller omvendt er hipp som happ siden alle i nærheten har barn i samme alder. 2
Kattugla Skrevet 17. juni 2015 #34 Skrevet 17. juni 2015 Du hadde nok heller ikke dratt fra dine barn etter leggetid og kjørt 3-4 mil unna... Det var jo det det i utgpkt var snakk om her! Hvem snakker om å kjøre 3-4 mil unna mens barn sover?
MockingJay Skrevet 17. juni 2015 #35 Skrevet 17. juni 2015 Nå misforstår du meg totalt her. Jeg har aldri snakket om lange besøk hos naboen, og om jeg skulle finne på å dra på en liten snarvisitt har jeg faktisk en velfungerende babycall. Vi har et såpass stort hus at vi ikke hører ungene om vi sitter i ''kinorommet'' vårt og ser film eller om vi sitter ute på terrassen, og da må man kunne stole på babycallen sin. Da blir det det samme for oss om vi sitter nede i stua, ute på terrassen, er i garasjen eller svipper bortom naboen for en kopp kaffe. Jeg synes ikke det er sketchy eller usikkert i det hele tatt, og jeg har all min sunne fornuft innabords. Mine er 4 og 2,5, og om naboen kommer bort til oss eller omvendt er hipp som happ siden alle i nærheten har barn i samme alder. Hvordan kan du garantere at du har en velfungerende babycall? Er du synsk? I vårt babycall sortimang har vi hatt to, og begge har sviktet plutselig. Barnet har kommet å funnet oss, eller vi har hørt henne. Begge babycallene funker optimalt 999 av 1000 ganger, men det er vist slik at de kan svikte på å fange opp en eller annen gang. Jeg hører de da heller ikke overalt i huset, men om mitt barn skulle våkne så finner hun oss hvertfall. Jeg hadde sendt en bekymringsmelding om jeg hadde fått vite at noen av mine bekjente gjør slik du beskriver. Kan godt være at alt er tipp topp og fantastisk ellers, men bv er jo også vant med at ellers gode foreldre bare trenger litt veiledning på noen små områder før de fyker videre. 1
^^Belle^^ Skrevet 18. juni 2015 #36 Skrevet 18. juni 2015 Hvordan kan du garantere at du har en velfungerende babycall? Er du synsk? I vårt babycall sortimang har vi hatt to, og begge har sviktet plutselig. Barnet har kommet å funnet oss, eller vi har hørt henne. Begge babycallene funker optimalt 999 av 1000 ganger, men det er vist slik at de kan svikte på å fange opp en eller annen gang. Jeg hører de da heller ikke overalt i huset, men om mitt barn skulle våkne så finner hun oss hvertfall. Jeg hadde sendt en bekymringsmelding om jeg hadde fått vite at noen av mine bekjente gjør slik du beskriver. Kan godt være at alt er tipp topp og fantastisk ellers, men bv er jo også vant med at ellers gode foreldre bare trenger litt veiledning på noen små områder før de fyker videre. Tuller du nå? Bekymringsmelding? Virkelig? Nei, dette blir for dumt. For det første: det er snakk om et max 10 minuttersbesøk hos nærmeste nabo, som bor bokstavelig talt 20 meter fra inngangsdøren vår. Og nå har ikke jeg sagt at dette er noe jeg gjør ofte, eller i det hele tatt. Jeg brukte det bare som et eksempel på hva jeg anser som greit. For det andre: jeg vet vi har en velfungerende babycall fordi den fungerer? Vi har hatt vår babycall i 4 år nå, og ikke en eneste gang har den slått seg vrang. Jeg sjekker alltid at jeg er innenfor tillatt radius mtp. signal og jeg sjekker alltid at den tar inn lyd fra babyenheten før jeg drar noe sted. Noe mer kan jeg ikke gjøre, og som jeg har sagt før, man må kunne stole såpass på babycallen at man kan tillate seg selv å være borte i noen minutter. Da vil jeg heller foreslå at dere får dere ny babycall som faktisk fungerer. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #37 Skrevet 18. juni 2015 Guttungen vår er to og et halvt og kan finne på å stå opp og vandre rundt i huset. Selv om det er barnesikret er jo ikke det noe vi ønsker uten at vi er tilstede. Og ja vi har babycall, men det har hendt at han har vært så stille at den ikke har slått ut. Så jeg går ikke ut av huset annet enn for å kaste søpla. Anonymous poster hash: 9c3af...514
Teriyaki Skrevet 18. juni 2015 #38 Skrevet 18. juni 2015 Herlighet! Å begynne å sende bekymringsmelding fordi man stikker ti min til naboen? Jeg ser ikke helt problemet altså. Vår babycall har rekkevidde på 800 meter. I teorien i alle fall. Så jeg pleier av og til å lufte hunden på kvelden. Ikke nå når jeg har liten baby, men før han kom. Gikk ikke langt. Holst meg vel innenfor en radius på ca 30 meter, så tok ikke lange tiden å løpe tilbake dersom han våknet, og jeg var vel ute i ca ti minutter. Falt meg aldri inn at det skulle være noe galt i dette. For å si det sånn så tviler jeg sterkt på at barnevernet hadde gjort noe med at noen stikker ti min til naboen. Da jeg var lita så gjorde mine foreldre det samme. Bare at de var borte hele kvelden (kom innom noen ganger i tillegg til babycallen). Det var helt vanlig da. 1
MockingJay Skrevet 18. juni 2015 #39 Skrevet 18. juni 2015 Tuller du nå? Bekymringsmelding? Virkelig? Nei, dette blir for dumt. For det første: det er snakk om et max 10 minuttersbesøk hos nærmeste nabo, som bor bokstavelig talt 20 meter fra inngangsdøren vår. Og nå har ikke jeg sagt at dette er noe jeg gjør ofte, eller i det hele tatt. Jeg brukte det bare som et eksempel på hva jeg anser som greit. For det andre: jeg vet vi har en velfungerende babycall fordi den fungerer? Vi har hatt vår babycall i 4 år nå, og ikke en eneste gang har den slått seg vrang. Jeg sjekker alltid at jeg er innenfor tillatt radius mtp. signal og jeg sjekker alltid at den tar inn lyd fra babyenheten før jeg drar noe sted. Noe mer kan jeg ikke gjøre, og som jeg har sagt før, man må kunne stole såpass på babycallen at man kan tillate seg selv å være borte i noen minutter. Da vil jeg heller foreslå at dere får dere ny babycall som faktisk fungerer. Fortell bare deg selv det du trenger du
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #40 Skrevet 18. juni 2015 Tuller du nå? Bekymringsmelding? Virkelig? Nei, dette blir for dumt. For det første: det er snakk om et max 10 minuttersbesøk hos nærmeste nabo, som bor bokstavelig talt 20 meter fra inngangsdøren vår. Og nå har ikke jeg sagt at dette er noe jeg gjør ofte, eller i det hele tatt. Jeg brukte det bare som et eksempel på hva jeg anser som greit. For det andre: jeg vet vi har en velfungerende babycall fordi den fungerer? Vi har hatt vår babycall i 4 år nå, og ikke en eneste gang har den slått seg vrang. Jeg sjekker alltid at jeg er innenfor tillatt radius mtp. signal og jeg sjekker alltid at den tar inn lyd fra babyenheten før jeg drar noe sted. Noe mer kan jeg ikke gjøre, og som jeg har sagt før, man må kunne stole såpass på babycallen at man kan tillate seg selv å være borte i noen minutter. Da vil jeg heller foreslå at dere får dere ny babycall som faktisk fungerer. Vi gikk også over til naboen mens lille var liten. Vi er typiske to-hus-tett-i-tett. Ved å sitte på terrassen deres var vi faktisk nærmere rommet hennes enn ved å sitte i vår egen stue. Babycall med kamera var selvfølgelig også på. Tror ikke folk som svarer så krast på dette skjønner at dette er en situasjon med nyanser. Har man et normalt stort hus er det faktisk noen meter fra stua til barnets rom. Om man sitter der, hos en nabo eller på terrassen er jo likegyldig, så lenge man både ser huset og ungen og kan være der like kjapt om noe skulle skje. Nå som hun sover i vanlig seng forlater vi ikke huset lengre. Nå kan hun gå ut av sengen når hun ønsker, uten å lage en lyd. Kan derfor ikke stole på en babycall. Anonymous poster hash: 82dbc...995 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå