AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Hei! Jeg er en jente på 25år som nå har jobbet i min første seriøse fulltidsjobb, i noen måneder. Jobben er relevant for min utdanning, derfor trodde jeg at jeg kom til å trives godt i en jobb som det. Problemene mine bunner ut i at jeg har fått dårlig opplæring på arbeidsplassen, og hun som lærte meg opp kan ofte invitere de andre på avdelingen for å vise hvilke feil jeg har begått slik st hun kan le. Ofte kan hun også rope ut gjennom lokalet og få meg til å besvare spørsmål, hvis jeg svarer feil ler hun høyt. Det har nå utviklet seg til at jeg er helt nervevrak for å gjøre en feil, jeg passer på og trippelsjekker alt. Hun kan også gi motstridende beskjeder, en gang sa hun at jeg skulle arkivere etter dato, noen timer senere sa hun at jeg skulle arkivere etter alfabetet (og da spurte jeg flere ganger om hun var sikker) så kom hun et par timer senere og sa det var dumt å arkivere etter tittel. Det har nå blitt slik at jeg unngår henne og klarer ikke helt å omgås ordentlig, noe jeg tror hun reagerer på siden hun nå er enda mer påpasselig med å følge med på meg. Det største problemet er at jeg grubler mye over dette når jeg kommer hjem fra jobben. Før jeg sovner sliter jeg veldig med angst for morgendagen, tidligere trodde jeg dette ville gi seg etterhvert som jeg ble tryggere i jobben, men tvert om! Det blir nesten bare værre! I dag var hun ikke på jobb, og jeg hadde det faktisk mye bedre. Jeg fikk slappet ordentlig av. Før jeg skulle avslutte arbeidsdagen skulle jeg slette noe fra pcen. Dokumentene har fire datoer, en innkomstdato, en klargjøringsdato, dato for behandling og dato for avsluttet behandling. Vi kan slette dokumentene etter x-antall uker. Noen dokumenter kan sletter 4 uker etter avslutningsdato, andre skal slettes 8 uker etter innkomstdato. Første gangen jeg skulle slette dokumenter på egenhånd klarte jeg å slette feil, det fikk jeg høre. I dag slettet slik jeg er sikker på at det skal være, men jeg har en følelse av at det ikke stemmer og at det kommer til å bli bråk om dette i morgen... Enda en ting er at hun forventer at jeg er den som gjør feil hele tiden. Hvis det kommer inn noe så bare gir hun det rett til meg og ber meg rette opp i feilen min, enda det er ting som tilhører andre avdelinger som ikke jeg har vært borti. Hun er vanskelig å snakke med, fordi hun vet alt veldig godt og er den mest mest utdanning og erfaring på bygget. Hun tar ikke til seg så mye av det jeg sier til henne heller. Hva gjør jeg med dette? Skal jeg bite tennene sammen og håpe på at det blir bedre snart?Anonymous poster hash: 4b460...0cb
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Du kan jo prøve å snakke med henne om det, hvis ikke det blir bedre får du finne deg ny jobb å slutte ingen sjefer skal være sånn hun burde ikke vært sjef, må jo være lov til å gjøre feil alle gjør feil engang i blant tilogmed de beste gjør feil. Anonymous poster hash: 5c1f5...99d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2015 #3 Skrevet 16. juni 2015 Tror du en dame som tar glede og tilfredsstillelse i å drite ut TS kan snakkes med? Niks, enten gå til høyere makter eller slutt. Denne type person kan ikke snakkes til fornuft, den kan bare trues eller fjernes om den skal være en mindre plage. Du kan gå skikkelig inn for å være nedlatende mot henne og ta igjen med samme mynt. Da vil hun muligens være mer forsiktig mot deg da hun selv kan bli driti ut foran kollegaer. Men vær obs på at dette kan slå tilbake på deg selv om andre kollegaer som ikke skjønner greia dømmer deg for det. Anonymous poster hash: 4a7c4...432
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå