Gå til innhold

Dårlig råd-ferie med barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da kommer sommeren igjen og vi vil jo gjerne finne på noe fint med barna. Problemet er bare at økonomien er så himla trang i år på grunn av en del uforutsette ting som har skjedd på kort tid.

Barna er 2 og 3 år gamle.

Lurer på om dere har noen tips og råd til hva vi kan finne på/hvor vi kan reise på lavest mulig budsjett..?

På forhånd takk.

Anonymous poster hash: ce3f8...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn på 2 og 3 år trenger ikke reise for å ha en topp sommerferie. Badestrand i nærheten, besøk på bondegård om mulig, ta med niste ut i skogen. Mye du kan gjøre som ikke koster ekstra.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere trenger jo ikke å reise. Dra på utflukter i nærområdet, sett opp telt i hagen, geocaching, dra på stranda uansett vær - plukk steiner og skjell.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare være hjemme. Bare finne på koselige ting. dra på stranda, ut å grille. kan evt leie en hytte ganske billig å være der en uke eller lang helg.



Anonymous poster hash: c1376...6a6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt hjemme :) De vil ikke huske særlig av å ha vært vekkreist uansett. Kanskje dere kan låne en hytte av familie/venner og være der en ukes tid? Gå turer, bade om det er mulighet, grille o.l. Om dere vil utenlands så går det vel billig ferge over til Danmark og mener man kan leie hus/leiligheter til en ok pris. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips så langt! 😊 Vet at barna ikke vil huske så mye men vil så gjerne la de få oppleve noe ekstra gøy. Men det kan vi jo gjøre resten av året også da... Alt må jo ikke skje på sommeren.

Telttur hørtes jo veldig koselig ut!! Det tror jeg jammen vi skal prøve å få til!! 😀

Anonymous poster hash: ce3f8...349

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips så langt! Vet at barna ikke vil huske så mye men vil så gjerne la de få oppleve noe ekstra gøy. Men det kan vi jo gjøre resten av året også da... Alt må jo ikke skje på sommeren.

Telttur hørtes jo veldig koselig ut!! Det tror jeg jammen vi skal prøve å få til!!

Anonymous poster hash: ce3f8...349

 

Ekstra gøy for unger i den alderen er jo feks. telttur i hagen, piknik i parken (bestem at dere skal ha kostymer alle sammen!), badeturer etc. Så små barn har MYE større glede av de små, nære tingene som er litt utenfor hverdagen, enn dyre ferier og fancy fornøyelsesparker de uansett ikke husker noe av senere. 

Anonymous poster hash: 3bf43...48e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om kommunen deres har utlånssentral!

Det har vi :)

Gratis kano, sekk, telt, You name it:)

Ellers er jo hele dager på stranda med smart matpakke alltid deilig da!

Anonymous poster hash: ea563...bc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da våre var på den alderen lå vi i telt i hagen, dro på stranda og gikk på besøk. Utforske lekeplasser og barnehager (utenom åpningstid ) er også gode tips :)

Anonymous poster hash: 5d4d0...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turist i egen by :) Sjekk opp arrangementer som er utover sommeren. Ta en langhelg på en campingplass. Reis til besteforeldre/tanter/onkler. Reis på den lokale stranden. Tenk å slippe stress på flyplassen og overfylte tivoli og timesvis med bilkjøring. Spar til en tur neste sommer/høstferien/vinterferien. Husk at sommeren kan nytes hvor som helst, og at det er godt å slappe av også :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utlånssentral er et veldig godt tips, tror også røde kors har et ferietilbud som muligens kan være aktuelt?

 

Edit:

La nå merke til at barna er 2-3 år, da kan du bare senke skuldrene og slappe av og kose deg med dem. Gå turer i skogen, se om det er en besøksgård i nærheten, ta en busstur et sted og spis lunsj i naturen, bare vær sammen og finn på noe litt annet enn dere gjør til vanlig. :)

Endret av Sunnfjording
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp med humøret! :)

 

Barna dine er i flotte aldersgrupper med tanke på den økonomiske situasjonen dere er i! 

 

Hadde de gått på skolen hadde det gjerne blitt mer spørsmål direkte til dem om hva de hadde gjort i sommer når skolen begynner igjen på høsten. 

 

Dessuten har de enda ikke så veldig mye kunnskap om hva de eventuelt går glipp av. I disse aldersgruppene er de ikke like bevisste på hva som finnes av tilbud i Norge og verden for øvrig. 

 

Det blir mye hvordan du vinkler det ovenfor dem der og da!

 

Ta en tur til nærmeste bibliotek. Der er det gratis bøker og filmer etc. man kan låne. :)

 

Meld deg inn i lokale selges/gis bort/lånes-grupper på Facebook og spør om noen har fiskeutstyr som de kan leie bort for en helg. 

 

:)



Anonymous poster hash: c795b...700
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for positive svar og flott tips!! 😊

TS

Anonymous poster hash: ce3f8...349

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ekstra gøy for unger i den alderen er jo feks. telttur i hagen, piknik i parken (bestem at dere skal ha kostymer alle sammen!), badeturer etc. Så små barn har MYE større glede av de små, nære tingene som er litt utenfor hverdagen, enn dyre ferier og fancy fornøyelsesparker de uansett ikke husker noe av senere. 

Anonymous poster hash: 3bf43...48e

 

 

Tror jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene er, som andre sier, i en alder som er veldig grei. 

Det er ikke dårlig økonomi i seg selv som er det verste, når kassa er bunnskrapt, men hvordan foreldrene takler situasjonen. Og du later til å være løsningsorientert, jeg er sikker på att ungene får en flott og minnerik ferie.

Her hvor jeg bor får vi hvert år et hefte i postkassa med gratisturer for store og små, i regi av turistinformasjonen. Det er noe som passer for alle. Kanskje du finner slike turer der du bor om du sjekker turistinformasjonens nettsider?



Anonymous poster hash: 51690...6c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor dere? :)



Anonymous poster hash: 3a5cc...bcd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville sett meg om etter en rimelig hytte å leie i en ukes tid. Kanskje en liten togtur unna?

 

Det er klart det er mye å gjøre i egen by også om sommeren, uansett hvilken by man bor i. MEN det blir fort slitsomt å arrangere alle disse aktivitetene, finne et program for dagen, ordne med matpakker, transport, som regel er det NOEN utgifter knyttet til det meste, selv om det er gratis.

 

Hvis dere leier en liten og billig hytte (finnes nettsider hvor private leier ut hyttene sine tror jeg?), kan dere bare senke skuldrene og "være" en uke. Ikke noe stress, planlegging, åpningstider, bussbilletter, bare være i naturen. Byen venter uansett når dere kommer hjem, og etter en uke på landet kan det være kjekt å oppsøke byens tilbud igjen.



Anonymous poster hash: 5158d...c48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror disse feriene blri veldig hypet opp av at man tror alle andre reiser verden rundt i ferien.

 

Ifølge mutteren så hadde vi selv veldig dårlig råd da jeg var liten og hun var alene med tre gutter. Jeg visste ikke at vi hadde dårlig råd før jeg ble voksen. På en eller annen måte så var det aldri noe problem om vi hadde lite penger. Det som hun ikke hadde råd til kjøpte hun brukt og vi var helt i hundre uansett.

 

Tror det har litt med forventninger å gjøre og dem er det ofte vi voksne som skaper og ikke barna.

 

Personlig så er jeg i tvil om hva som er den beste ferien for to stykk på 2 og 3. Kan aldri tenke med at det er lange reiser med fly og bil.

Tror dem langt mer vil foretrekke å være hjemme, og heller besøke bondegårder, stranden, campe i hagen eller i skogen og lignende. Alt lett tilgjengelig og skal ikke se bort fra at det er noen venner som også er hjemme i samme tidsrommet.

 

Og forslagene i tidligere poster her er jo veldig gode.



Anonymous poster hash: 66265...eca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så små unger trenger ingen tur for å ha det gøy. I den alderen er en stor dam i hagen hysterisk festlig, da trenger man ikke reise til badeland akkurat.. 

 

Har dere dårlig råd, så spar heller pengene til ungene blir eldre og faktisk setter pris på å få reise vekk i ferien. I såpass ung alder har ikke ungene større glede av å reise enn å få være hjemme. Gjerne tvert imot; ungene setter pris på å slippe lange bilturer eller stress med tog og fly og laaaange strekk (kanskje på over en time!!) hvor de må sitte i ro. 

 

 



Anonymous poster hash: 45588...47d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene skal til syden og har fumnet ut at flyet drar fra gardermoen kl 06 om morgenen og at flyet fra tyrkia reiser hjem igjen kl 01 om natta. Goood tuur med tre små!! 😄 Vi skal kose oss hjemme i tre uker vi, gleder meg 😊

Anonymous poster hash: a0b50...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...