AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Torsdag kveld tok brukte jeg en sånn billig ansiktsmaske fra HM, biggest mistake of my life. Jeg våknet dagen etter med ekstremt mye nupper over hele ansiktet! Ble selvsagt forbannet, men var jo på en måte selvpåført . Fredagen lot jeg det bare være og håpet på at det skulle gå over - har en krem som jeg brukte en gang jeg fikk nupper og de forsvant med engang, jeg hadde håp med andre ord. Neida, vånet på lørdagen værre, nuppene var irriterte. Dro på apoteket å kjøpte kortiosonkrem ble mye bedre til søndagen, fortsatte å bruke, idag er det også litt bedre. Det jeg lurer på er da : Hvor lang tid tar det egentlig før alt er borte? Mener å ha lest at kortisonkrem er ugunstig å bruke over lengre tid? Kan jeg bruke sminke over kortisonkremen? Jobber i butikk og synes det er veldig ubehagelig å ekspeditere kunder seende slik ut. Burde jeg dra til legen? Eller bare la det være? Noen som har opplevd dette før? Tar gjerne imot alt av tips! Anonymous poster hash: 88f17...e95
Gjest Saxofon Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Det kan sikkert ta en uke. Og jeg ville ikke brukt sminke over utslettet, ser for meg at det lettere kan bli betent da.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Det kan sikkert ta en uke. Og jeg ville ikke brukt sminke over utslettet, ser for meg at det lettere kan bli betent da. Ja, tenker det jeg og men, jeg må nesten dekke litt over. Føler meg så fæl og er ekstra sårt når jeg er blandt kunder hele dagen .. Anonymous poster hash: 88f17...e95
Gjest Saxofon Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Ja, tenker det jeg og men, jeg må nesten dekke litt over. Føler meg så fæl og er ekstra sårt når jeg er blandt kunder hele dagen ..Anonymous poster hash: 88f17...e95 Drit i det, tipper det ikke ser så gale ut som du tror
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Kortisonkrem i anskiktet skal brukes på rette måten. Med god fuktighetskrem over, som smøres på etter 15 til 20 minutter. (Uten å fjerne kortisonkremen). Dette r viktig for å unngå tynnhud og andre hudskader av kortison. Når du først har reagert på et kostmetisk produkt, så kan du lettere begynne å reagere på andre stoffer i kosmetikk, så du bør være ekstremt forsiktig med å bruke produkter og særlig i kombinasjon med kortison! Kortisonen kan maskere reaksjon slik at du når du slutter med kortison får en voldsom allergisk reaksjon. Uten at jeg dermed kan forutse at dette kan komme til å skje, men man vet aldri. Du bør til lege og få en vurdering på saken, ja. Du bør og lese om hun nrk laget sak om for kort tid tilbake som fikk veldig reaksjon på øyevippeexstention, på grunn ab allergi mot et stoff i limet. Det stoffet finnes nemlig i det meste av kostmetikk, og kan være det du har begynt å reaere på. Anonymous poster hash: 3a983...d22
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 http://www.nrk.no/hordaland/birgitte-blei-alvorleg-sjuk-av-ny-type-allergi-1.12392674 MI heter stoffet. Anonymous poster hash: 3a983...d22
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Drit i det, tipper det ikke ser så gale ut som du tror Det har du nok rett i! De bryr seg vel fint lite om det Kortisonkrem i anskiktet skal brukes på rette måten. Med god fuktighetskrem over, som smøres på etter 15 til 20 minutter. (Uten å fjerne kortisonkremen). Dette r viktig for å unngå tynnhud og andre hudskader av kortison. Når du først har reagert på et kostmetisk produkt, så kan du lettere begynne å reagere på andre stoffer i kosmetikk, så du bør være ekstremt forsiktig med å bruke produkter og særlig i kombinasjon med kortison! Kortisonen kan maskere reaksjon slik at du når du slutter med kortison får en voldsom allergisk reaksjon. Uten at jeg dermed kan forutse at dette kan komme til å skje, men man vet aldri. Du bør til lege og få en vurdering på saken, ja. Du bør og lese om hun nrk laget sak om for kort tid tilbake som fikk veldig reaksjon på øyevippeexstention, på grunn ab allergi mot et stoff i limet. Det stoffet finnes nemlig i det meste av kostmetikk, og kan være det du har begynt å reaere på.Anonymous poster hash: 3a983...d22 Nei, nå ble jeg livredd her! Skal få bestilt legetime fort - Håper jeg er heldig at dette blir med den ene gangen. Tusen takk for svar ! http://www.nrk.no/hordaland/birgitte-blei-alvorleg-sjuk-av-ny-type-allergi-1.12392674 MI heter stoffet.Anonymous poster hash: 3a983...d22 Takk for link! Anonymous poster hash: 88f17...e95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå