Thradredi Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Så jeg freaker ut her ! og ikke bare litt, men veldig. sånn kort om det så skal jeg ta arbeidsEKG i dag, men jeg er generelt frisk person og blablabla. Grunnen til arbeidsekgen er fordi jeg sliter med angst og redd for hjertesykdomn og jeg tør ikke trene fordi jeg får panikkanfall hvis hjertet mitt "tuller" da. Så derfor får jeg den. Anyways.. Jeg måtte ha med kolesterolverdiene mine til den legen jeg skal til i dag. Alt så bra ut bortsett fra HDL som var litt lavt, men sykesøsteren sa at legen ikke hadde skrevet noe notat under det som betyr at han ikke er beskymret for det da. men jeg derimot FREAKER UT ! (HDL verdiene mine var på 0.8) Jeg er nesten liv redd for å google alt dette fordi jeg forstår ikke alt av medisinsk begrep og jeg er redd for at jeg lager en egen historie i hodet. Jeg er 22 år og er et hakk overvektig, men ikke sånn veldig. Jeg snuser og det var vel det.. Har HDL verdiene noe å si på hvor mye mat du får i deg osv?
saranghae Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Så jeg freaker ut her ! og ikke bare litt, men veldig. sånn kort om det så skal jeg ta arbeidsEKG i dag, men jeg er generelt frisk person og blablabla. Grunnen til arbeidsekgen er fordi jeg sliter med angst og redd for hjertesykdomn og jeg tør ikke trene fordi jeg får panikkanfall hvis hjertet mitt "tuller" da. Så derfor får jeg den. Anyways.. Jeg måtte ha med kolesterolverdiene mine til den legen jeg skal til i dag. Alt så bra ut bortsett fra HDL som var litt lavt, men sykesøsteren sa at legen ikke hadde skrevet noe notat under det som betyr at han ikke er beskymret for det da. men jeg derimot FREAKER UT ! (HDL verdiene mine var på 0.8) Jeg er nesten liv redd for å google alt dette fordi jeg forstår ikke alt av medisinsk begrep og jeg er redd for at jeg lager en egen historie i hodet. Jeg er 22 år og er et hakk overvektig, men ikke sånn veldig. Jeg snuser og det var vel det.. Har HDL verdiene noe å si på hvor mye mat du får i deg osv? hva var total kolesterolet ditt da? det viktigste med kolesterol verdier er forholdet mellom HDL og LDL og tilsammen bør de være under 4 eller, totalkolesterol på 5 eller høyere er lett forhøyet kolesterol. er du jente? jenter skal helst ha HDL på over 1,3 så du har litt lavt HDL det kan du forbedre med trening og spise havre! kolesterol kan også være arvelig, har du arvelig høyt kolesterol?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå