AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #1 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har ligget syk i helgen men en treåring og en baby. Jeg er så sliten og dårlig, helt grusomt. Heldigvis har jeg mannen min som har tatt på seg alt av ansvar på strak arm. Ikke bare en gang har tankene mine gått til alenemødrene i helgen. Alt dere mestrer alene! Jeg har så mye respekt for dere!! Anonymous poster hash: 8beb9...c21 12
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #2 Skrevet 15. juni 2015 Takk. Ja, dere som har en partner er heldige. Vet du hva noe av det verste med å være alene er...? For min del så er det ensomheten. Det å alltid være alene på skoleavslutninger, foreldremøter o.s.v. Når man ser at "alle" andre er par, og der er man alene kun jeg og ungen. Og når barnet mitt gjør noe, f.eks har tegnet en fin tegning, mistet sin første tann, tatt sitt første skritt o.s.v, så har jeg "ingen" å dele det med. Ihvertfall ingen som bryr seg og gleder seg like mye om det slik som jeg gjør... Men men. Jeg trøster meg med at det er bedre å være alene enn å være i et forhold som ikke funker, og hvor man ikke blir behandlet bra ("faren" til barnet mitt mishandlet oss, derfor er jeg helt alene med barnet og vi har ingen kontakt med ham...) Anonymous poster hash: 90886...269 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #3 Skrevet 15. juni 2015 Skjønner ikke at noen vil være alenemødre. Ja, vet at noen er det ufrivillig. Men at noen kan være det frivillig... et under. Og det er neppe sunt verken for mødrene eller for ungene. Anonymous poster hash: 441fb...8bd 2
teknosilje Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Skjønner ikke at noen vil være alenemødre. Ja, vet at noen er det ufrivillig. Men at noen kan være det frivillig... et under. Og det er neppe sunt verken for mødrene eller for ungene. Anonymous poster hash: 441fb...8bd Så ufølsom og uvitende sagt! 99% vil vel ikke være alenemor! Men det må da være bedre å være alenemor alene enn å være alenemor i ett forhold... Hilsen ikke alenemor 6
Alethia Skrevet 15. juni 2015 #5 Skrevet 15. juni 2015 Skjønner ikke at noen vil være alenemødre. Ja, vet at noen er det ufrivillig. Men at noen kan være det frivillig... et under. Og det er neppe sunt verken for mødrene eller for ungene. Anonymous poster hash: 441fb...8bd Har ikke hatt vondt av det iallefall. Går helt fint. 1
Rotemor Skrevet 15. juni 2015 #6 Skrevet 15. juni 2015 (endret) Jeg har ligget syk i helgen men en treåring og en baby. Jeg er så sliten og dårlig, helt grusomt. Heldigvis har jeg mannen min som har tatt på seg alt av ansvar på strak arm. Ikke bare en gang har tankene mine gått til alenemødrene i helgen. Alt dere mestrer alene! Jeg har så mye respekt for dere!!Anonymous poster hash: 8beb9...c21 Takk på vegne av alle det måtte gjelde. Men du; det handler mye om forventninger! Man klarer det man MÅ i slike situasjoner. Det er nesten verre hvis du forventer å få hjelp og den ikke kommer. Og det trenger man ikke være alenemor for å føle på!! Håper du er frisk igjen nå, ellers god bedring! Endret 15. juni 2015 av Rotemor 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Jeg er "alenemor", bortsett fra at jeg egentlig ikke er det, for pappaen er jo fortsatt i bildet selv om vi ikke er sammen lenger. Hva menes med alenemødre for dere? Når jeg er syk, ringer jeg pappaen og sier at han må ta seg av barnet, fordi jeg er dårlig. Samme gjør han, når han har barnet på samvær og han skulle bli dårlig. Anonymous poster hash: a0f08...4a5 1
Rotemor Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Jeg er "alenemor", bortsett fra at jeg egentlig ikke er det, for pappaen er jo fortsatt i bildet selv om vi ikke er sammen lenger. Hva menes med alenemødre for dere? Når jeg er syk, ringer jeg pappaen og sier at han må ta seg av barnet, fordi jeg er dårlig. Samme gjør han, når han har barnet på samvær og han skulle bli dårlig. Anonymous poster hash: a0f08...4a5 Man kan være alene med barn i kortere eller lengre perioder uavhengig av partner/eks/familie for øvrig. I denne sammenhengen er vel ikke spørsmålet ditt så relevant. TS mener de som er nødt til å være alene, spesielt når de er syke...
Gjest Hofmann Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 (endret) Jeg har ligget syk i helgen men en treåring og en baby. Jeg er så sliten og dårlig, helt grusomt. Heldigvis har jeg mannen min som har tatt på seg alt av ansvar på strak arm. Ikke bare en gang har tankene mine gått til alenemødrene i helgen. Alt dere mestrer alene! Jeg har så mye respekt for dere!!Anonymous poster hash: 8beb9...c21 Hadde det berre vore så vel. Men desverre er born av åleinemødre overrepresenterte i barnevernstatistikken: http://www.dagen.no/Samfunn/Flest_alenem%C3%B8dre_i_barnevernssaker-61033 "19 prosent av barn i barnevernet bor med både mor og far. Tilsvarende tall på landsbasis er 74,6 prosent. 43 prosent av barn i barnevernet bor sammen med mor. Tilsvarende tall på landsbasis er 14,6 prosent." "Det var overraskende at det er så betydelig forskjell mellom de som er i barnevernet og de som ikke er det, sier Willy Lichtwarck, professor og forskningsleder ved Nordlandsforskning. Han er prosjektleder for Det nye barnevernet, som er en omfattende forsknings- og utviklingsprosjekt i barnevernet. Den største gruppen er enslige mødre med barn." Endret 15. juni 2015 av Veslefrikk
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Hadde det berre vore så vel. Men desverre er born av åleinemødre overrepresenterte i barnevernstatistikken: http://www.dagen.no/Samfunn/Flest_alenem%C3%B8dre_i_barnevernssaker-61033 "19 prosent av barn i barnevernet bor med både mor og far. Tilsvarende tall på landsbasis er 74,6 prosent. 43 prosent av barn i barnevernet bor sammen med mor. Tilsvarende tall på landsbasis er 14,6 prosent." "Det var overraskende at det er så betydelig forskjell mellom de som er i barnevernet og de som ikke er det, sier Willy Lichtwarck, professor og forskningsleder ved Nordlandsforskning. Han er prosjektleder for Det nye barnevernet, som er en omfattende forsknings- og utviklingsprosjekt i barnevernet. Den største gruppen er enslige mødre med barn." Var dette virkelig nødvendig? At det går an... Anonymous poster hash: 02b43...699 3
Gjest Hofmann Skrevet 15. juni 2015 #11 Skrevet 15. juni 2015 Var dette virkelig nødvendig? At det går an... Anonymous poster hash: 02b43...699 Dette er barnevernet sine eigne ord, og ikkje noko eg diktar opp. Det er viktig at folk er klar over at det å vere åleinemor ikkje er nokon dans på roser.
Rotemor Skrevet 15. juni 2015 #12 Skrevet 15. juni 2015 Dette er barnevernet sine eigne ord, og ikkje noko eg diktar opp. Det er viktig at folk er klar over at det å vere åleinemor ikkje er nokon dans på roser. Alvorlig talt. Snakk om å misbruke statistikker! Også så unødvendig i denne sammenhengen!! Så fordummende for deg å kaste ut de tall du synes passer best for å tråkke litt på enslige forsørgere! Du slenger ut barnevernets tall som om det er relevant. Relevansen der ligger vel i de forsvunnede fedrene og er ikke representabel for den menige kvinne i gata. Burn! 5
Gjest Hofmann Skrevet 15. juni 2015 #13 Skrevet 15. juni 2015 Alvorlig talt. Snakk om å misbruke statistikker! Også så unødvendig i denne sammenhengen!! Så fordummende for deg å kaste ut de tall du synes passer best for å tråkke litt på enslige forsørgere! Du slenger ut barnevernets tall som om det er relevant. Relevansen der ligger vel i de forsvunnede fedrene og er ikke representabel for den menige kvinne i gata. Burn! Det var ikkje meininga å trakke deg på tærne.
Rotemor Skrevet 15. juni 2015 #14 Skrevet 15. juni 2015 Hadde det berre vore så vel. Men desverre er born av åleinemødre overrepresenterte i barnevernstatistikken: http://www.dagen.no/Samfunn/Flest_alenem%C3%B8dre_i_barnevernssaker-61033 LER MEG SKAKK!! Kilde: D-dagen!! Overtroiske fanatikere som referanse Dommedagsprofetier! 1
Rotemor Skrevet 15. juni 2015 #15 Skrevet 15. juni 2015 Det var ikkje meininga å trakke deg på tærne. Lol....Du gjorde ikke det. Du dreit deg bare ut. 1
Gjest Hofmann Skrevet 15. juni 2015 #16 Skrevet 15. juni 2015 (endret) LER MEG SKAKK!! Kilde: D-dagen!! Overtroiske fanatikere som referanse Dommedagsprofetier! Kilden er barnevernet sjølv, og det forskarteamet dei har satt på saka. Avisa "Dagen" berre omtaler saken. Men om det er noko spesifikt i studien som du meinar er feil, må du gjerne poengtere det. Og så kan du jo le etterpå, om du først har klart å hoste opp eit poeng Lol....Du gjorde ikke det. Du dreit deg bare ut. Det ser unekteleg slik ut, på trass av at du prøvjer så godt du kan å kamuflere det med smileys. Endret 15. juni 2015 av Veslefrikk 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #17 Skrevet 15. juni 2015 Kilden er barnevernet sjølv, og det forskarteamet dei har satt på saka. Avisa "Dagen" berre omtaler saken. Men om det er noko spesifikt i studien som du meinar er feil, må du gjerne poengtere det. Og så kan du jo le etterpå, om du først har klart å hoste opp eit poeng Det ser unekteleg slik ut, på trass av at du prøvjer så godt du kan å kamuflere det med smileys. Herregud, du er virkelig mindre smart. Statistikken din gjelder jo ikke den vanlige kvinnen i gata. #jerk #douche Anonymous poster hash: 02b43...699 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #18 Skrevet 15. juni 2015 Takk på vegne av alle det måtte gjelde. Men du; det handler mye om forventninger! Man klarer det man MÅ i slike situasjoner. Det er nesten verre hvis du forventer å få hjelp og den ikke kommer. Og det trenger man ikke være alenemor for å føle på!! Håper du er frisk igjen nå, ellers god bedring! Vil bare kommentere at jeg synes du er en koselig kg-er med empati og rettferdighetssans! God bedring ts <3Anonymous poster hash: b260b...ffb 2
Gjest Hofmann Skrevet 15. juni 2015 #19 Skrevet 15. juni 2015 Herregud, du er virkelig mindre smart. Statistikken din gjelder jo ikke den vanlige kvinnen i gata. #jerk #douche Anonymous poster hash: 02b43...699 Eg er ikkje den av oss som treng å ty til personangrep, så intelligens trur eg ikkje er noko du bør snakke for høgt om. Statistikken gjeld menneske innenfor barnevernet, samanligna med mennesker som ikkje har noko å gjere med barnevernet. Og som du kan se, er åleinemødre overrepresenterte i forhold til andre. Og det er akkurat det eg har påstått, hverken meir eller mindre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #20 Skrevet 15. juni 2015 Eg er ikkje den av oss som treng å ty til personangrep, så intelligens trur eg ikkje er noko du bør snakke for høgt om. Statistikken gjeld menneske innenfor barnevernet, samanligna med mennesker som ikkje har noko å gjere med barnevernet. Og som du kan se, er åleinemødre overrepresenterte i forhold til andre. Og det er akkurat det eg har påstått, hverken meir eller mindre. Nå er det et fåtall som er involvert i bv... men det er klart du ikke evner nok hjernekapasitet til å forstå det... Igjen: #douche Anonymous poster hash: 02b43...699 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå