Drikkeflaska Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Jeg er nå 19 år og har søkt påbygg til høsten. Da vil jeg være ferdig med vgs når jeg er 20. Dersom jeg velger å gå et år til på vgs etter det (for å ta feks apotekteknikk) vil jeg være 21 når jeg er ferdig. Vil det da si at jeg ikke har mulighet til å komme inn på universitet/høyskole med førstegangskvote?
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Du kan komme deg inn med førstegangsvitnemål frem til 21 år ja Anonymous poster hash: 5a5f6...7b5
Drikkeflaska Skrevet 14. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 14. juni 2015 Du kan komme deg inn med førstegangsvitnemål frem til 21 år ja Anonymous poster hash: 5a5f6...7b5 Men da vil jeg jo være fyllt 21 år. Ved førstegangskvote har jeg karakterer til å komme inn på det studiet jeg ønsker, men det går jo ikke ved ordinær kvote, da den gjerne er over 60, noe jeg ikke har karakterer for å få en slik poengsum.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #4 Skrevet 15. juni 2015 Men da vil jeg jo være fyllt 21 år. Ved førstegangskvote har jeg karakterer til å komme inn på det studiet jeg ønsker, men det går jo ikke ved ordinær kvote, da den gjerne er over 60, noe jeg ikke har karakterer for å få en slik poengsum. Altså, det er til og med det året du er 21 år. Det du også må tenke på er at du kan bruke poenggrensen fra samordna opptak som en retningslinje, men det kan bli flere søkere eller at søkerne får et høyere snitt, så det er ikke sikkert du har snitt til å komme inn sånn sett, men det må du jo bare se det året du søker Det er vanskelig å spå hvilket snitt det kommer til å være. Anonymous poster hash: 5a5f6...7b5
Drikkeflaska Skrevet 15. juni 2015 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2015 Altså, det er til og med det året du er 21 år. Det du også må tenke på er at du kan bruke poenggrensen fra samordna opptak som en retningslinje, men det kan bli flere søkere eller at søkerne får et høyere snitt, så det er ikke sikkert du har snitt til å komme inn sånn sett, men det må du jo bare se det året du søker Det er vanskelig å spå hvilket snitt det kommer til å være. Anonymous poster hash: 5a5f6...7b5 Det vet jeg, men tror jeg har ganske så god mulighet til å komme inn. I alle fall mye bedre ved førstegangskovte enn ved ordinær kvote. Da har jeg ingen mulighet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå