AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Hva synes dere om at en gutt på 20 år ikke får lov til og gjøre det han vil? Veldig strenge foreldre som ringer hele tiden, spørr hva han gjør og hvor han er og henter han om han blir senere enn 9-10 tiden. Vet at han egentlig har lyst og gjøre det han vil, men samtidig ikke vil "skuffe" foreldrene sine. Hva hadde dere gjort om det var noen som sto dere nært, eller var dere selv?Anonymous poster hash: afe93...150
Biloba Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Hvis han ikke vil ha det slik, må han flytte ut og begynne å markere grenser. 7
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Foreldre har ingenting de skulle sagt når det kommer til en 20 åring. Deres rett til og bestemme noe som helst over han tok slutt da han fylte 18. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Hvis han ikke vil ha det slik, må han flytte ut og begynne å markere grenser. Han har ikke økonomi til og flytte ut med det førsteAnonymous poster hash: afe93...150
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Foreldre har ingenting de skulle sagt når det kommer til en 20 åring. Deres rett til og bestemme noe som helst over han tok slutt da han fylte 18. Hvis man bor i foreldrenes hus når man er 20 så er det ting de kan bestemme, jo. Høres imidlertid ut som disse aktuelle foreldrene er urimelige. Anonymous poster hash: 68be1...e35 11
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 (endret) Hvis man bor i foreldrenes hus når man er 20 så er det ting de kan bestemme, jo. Høres imidlertid ut som disse aktuelle foreldrene er urimelige. Anonymous poster hash: 68be1...e35 De kan bestemme om han får lov og ha fester i huset og slikt siden det er deres hus.. Men de kan ikke bestemme hvor lenge han kan være ute. Endret 14. juni 2015 av Balian de Ibelin 3
Gjest gjestvest Skrevet 14. juni 2015 #7 Skrevet 14. juni 2015 (endret) Hei TS Jeg synes denne 20-åringen uttrykker seg saklig og voksent. Jeg lurer da på hvorfor han ikke kan ta en prat med sine foreldre på samme måte som du gjør med oss her. Si at han kan si til sine foreldre at han er voksen, ansvarsbevisst, og at har ingen som helst planer om å skuffe sine foreldre. At de kan stole på ham. De kan i det minste gi ham en sjanse for å bevise det. Endret 14. juni 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #8 Skrevet 14. juni 2015 Hvis man bor i foreldrenes hus når man er 20 så er det ting de kan bestemme, jo. Høres imidlertid ut som disse aktuelle foreldrene er urimelige.Anonymous poster hash: 68be1...e35 Som hvem han skal møte, hva han skal få lov til og hvor lenge? Anonymous poster hash: afe93...150
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #9 Skrevet 14. juni 2015 TS her. Kan forklare at han ikke er en gutt som fester eller drikker særlig, ikke vil han holde fester hjemme heller. Men foreldrene skal alltid vite hvor han er og med hvem, hva de gjør osv, henter og kjører om han skal til venner. Det lengste han får være hos venner seint er 9-10 tiden og blir henta for og bli kjørt hjem. Han mener selv foreldrene har rett til og bestemme så lenge han bor hjemme, men vet han selv egentlig har lyst og få lov til mer. Får heller ikke lov og sove hos venner.Anonymous poster hash: afe93...150
Gjest gjestvest Skrevet 14. juni 2015 #10 Skrevet 14. juni 2015 Virker som foreldrene passer veldig på gutten: Er redd det skal skje ham noe. Eller tar jeg helt feil? I så tilfelle kan gutten ha en dialog om hvordan han kan berolige dem, så dette ikke sliter gutten ut. Eksempelvis kan han ringe dem istedenfor at de ringer ham. Så gutten får litt kontroll tilbake, og gradvis blir frisk igjen. Andre ting kan også gjøres annerledes....
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #11 Skrevet 14. juni 2015 De kan bestemme om han får lov og ha fester i huset og slikt siden det er deres hus.. Men de kan ikke bestemme hvor lenge han kan være ute. Som hvem han skal møte, hva han skal få lov til og hvor lenge?Anonymous poster hash: afe93...150 Nei,det var derfor jeg skrev at de er urimelige. Den jeg svarte sa at de ikke kan bestemme noe som helst. Anonymous poster hash: 68be1...e35 1
Tibbie Skrevet 14. juni 2015 #12 Skrevet 14. juni 2015 Som person på sidelinjen ville jeg ikke gjort noe. Her er det han som må gjøre noe om han har problemer med det. Kanskje tjene penger sånn at han kan flytte for seg selv? Tre måneder i jobb, så har han depositum til ei leilighet + penger til diverse møbler. Så er han fri. Om han ikke får lov å flytte, og han virkelig vil det, kan han bruke loven mot foreldrene om han ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #13 Skrevet 14. juni 2015 Virker som foreldrene passer veldig på gutten: Er redd det skal skje ham noe. Eller tar jeg helt feil? I så tilfelle kan gutten ha en dialog om hvordan han kan berolige dem, så dette ikke sliter gutten ut. Eksempelvis kan han ringe dem istedenfor at de ringer ham. Så gutten får litt kontroll tilbake, og gradvis blir frisk igjen. Andre ting kan også gjøres annerledes.... Ja, veldig redde og alt for strenge. De skjønner ikke at han har lov og bestemme selv og har hjernevasket han til og tro dette er riktig. Hvordan skal jeg få han til og snakke med foreldrene sine når han ikke forstår hva han har krav til og bestemme ? Er redd for han, fordi han roter seg inn i mere trøbbel og tull når han må holde ting skjultAnonymous poster hash: afe93...150
minister-mio Skrevet 14. juni 2015 #14 Skrevet 14. juni 2015 Hadde det vært meg hadde jeg fått jobb, flyttet ut og gitt foreldrene mine klare grenser og sagt ifra at de ikke bestemmer over meg lenger.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #15 Skrevet 14. juni 2015 Hadde det vært meg hadde jeg fått jobb, flyttet ut og gitt foreldrene mine klare grenser og sagt ifra at de ikke bestemmer over meg lenger. Han studerer, så tid til jobb er ikke så mye desverre..Anonymous poster hash: afe93...150
sweg Skrevet 14. juni 2015 #16 Skrevet 14. juni 2015 Lol, jeg er like gammel som den gutten, og jeg vet akkurat hva du mener. Jeg hadde kjæreste her om dagen, og jeg kunne ikke dra til han etter fest fordi jeg visste jeg måtte være hjemme til klokka 02. Ellers klikker mora mi bananas og kaller meg alt mulig av slut og slikt. Kjedelig å aldri kunne dra på nach uten å lyve om at jeg overnatter hos ei venninne eller noe (som hun absolutt hater at jeg gjør). Altså, jeg er enig i at jeg er over 18 og bør bestemme selv når jeg skal hjem og slikt. Dessverre nytter det ikke så lenge jeg bor hos henne, for det er hennes hus og hennes regler. Heldigvis bare 2 mnd igjen her hjemme. Så kan jeg bestemme alt selv, gleder meg!
Gjest gjestvest Skrevet 14. juni 2015 #17 Skrevet 14. juni 2015 (endret) Ja, veldig redde og alt for strenge. De skjønner ikke at han har lov og bestemme selv og har hjernevasket han til og tro dette er riktig. Hvordan skal jeg få han til og snakke med foreldrene sine når han ikke forstår hva han har krav til og bestemme ? Er redd for han, fordi han roter seg inn i mere trøbbel og tull når han må holde ting skjultAnonymous poster hash: afe93...150 [/ac Har han forsøkt å snakke med dem sammen med noen han føler seg trygg med? Endret 14. juni 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #18 Skrevet 14. juni 2015 Lol, jeg er like gammel som den gutten, og jeg vet akkurat hva du mener. Jeg hadde kjæreste her om dagen, og jeg kunne ikke dra til han etter fest fordi jeg visste jeg måtte være hjemme til klokka 02. Ellers klikker mora mi bananas og kaller meg alt mulig av slut og slikt. Kjedelig å aldri kunne dra på nach uten å lyve om at jeg overnatter hos ei venninne eller noe (som hun absolutt hater at jeg gjør). Altså, jeg er enig i at jeg er over 18 og bør bestemme selv når jeg skal hjem og slikt. Dessverre nytter det ikke så lenge jeg bor hos henne, for det er hennes hus og hennes regler. Heldigvis bare 2 mnd igjen her hjemme. Så kan jeg bestemme alt selv, gleder meg! Du får vertfall være ute til 02. Denne gutten må hjem kl 8-9 i helgene.Anonymous poster hash: afe93...150
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #19 Skrevet 14. juni 2015 Lol, jeg er like gammel som den gutten, og jeg vet akkurat hva du mener. Jeg hadde kjæreste her om dagen, og jeg kunne ikke dra til han etter fest fordi jeg visste jeg måtte være hjemme til klokka 02. Ellers klikker mora mi bananas og kaller meg alt mulig av slut og slikt. Kjedelig å aldri kunne dra på nach uten å lyve om at jeg overnatter hos ei venninne eller noe (som hun absolutt hater at jeg gjør). Altså, jeg er enig i at jeg er over 18 og bør bestemme selv når jeg skal hjem og slikt. Dessverre nytter det ikke så lenge jeg bor hos henne, for det er hennes hus og hennes regler. Heldigvis bare 2 mnd igjen her hjemme. Så kan jeg bestemme alt selv, gleder meg! Jam men ditt tilfelle er vel ikke så ekstrem at du blir hentet og kjørt og kl 10. Blir ringt opp og får ikke overnatte osv Anonymous poster hash: 88895...14a
Biloba Skrevet 14. juni 2015 #20 Skrevet 14. juni 2015 Han studerer, så tid til jobb er ikke så mye desverre..Anonymous poster hash: afe93...150 Hvis han studerer, kan han søke lån og stipend, og dermed komme seg på hybel eller ikke kollektiv. Vil han ha fordelene med å bo hjemme, er foreldrenes kontroll prisen. De er helt urimelige, men de kommer sannsynligvis ikke til å fire så mye på kravene så lenge de har den makten som ligger inne at de eier taket over hodet, klærne på kroppen og maten på bordet. Vil han leve som en voksen, så koster det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå