Gå til innhold

Er du redd for edderkopper?

65 stemmer

1. 1. Er du redd for edderkopper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange er redd de beista her? 

259vmfb.jpg

Anonymous poster hash: efefe...0eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke. De er interessante og fascinerende.

Men datteren er veldig redd dem, tror hun har det fra mora til en venninne.

Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Tja. Er fascinert av dem, syns de er kule og vakre på en sær måte. Også når de er mange, men da holder jeg meg unna. Hjemme hos meg er det en god del edderkopper, de lar jeg være i fred, så lenge de lar meg i fred. Og så gjør de en god jobb med å ta fluer. Idag var det en liten søt svart og hvit sak som krabbet opp armen min, da smeltet jeg litt 😊 De store feite med korte bein som trives i kjellere er litt ekle, men lar dem også i fred. Med unntak av hvis jeg finner en stor ekstra fet en på soverommet, da tar jeg den ut. Store taranteller og sånt syns jeg bare er kule

Endret av pærecider
Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

Edderkopper er mitt største mareritt :S Litt flaut men kan ikke noe for det. Jeg ble livredd når jeg leste et sted at det hadde regnet edderkopper. De for med vinden og kunne "reise" langt.  :redd:

Endret av Fotballen
AnonymBruker
Skrevet

Så legger du ut bilde :rolleyes:

Anonymous poster hash: c9524...bea

Skrevet

Jeg var det før, da jeg bodde i et stort, gammelt hus hvor det nærmest var edderkopper i hvert hjørne. Gikk rundt og stresset hele tiden, og klarte aldri å slappe helt av. Nå har jeg ikke sett en edderkopp på to år, og kjenner at jeg har et mye mer avslappet forhold til dem. Nå klarer jeg å tenke på og se bilder av dem uten at pulsen øker, men synes fortsatt de er ekle og vil helst holde meg på avstand.

Gjest Fluttershy
Skrevet

Ja, jeg er redd de ekle krypene. De verste er de der flygende edderkopplignende greiene som har lange føtter og null kontroll på hvor de virrer. Jeg klarte å spenne mannen midt i fjeset en gang i min flukt fra en slik.

Er livredd veps også.

Skrevet

Ikke redd dem. Men jeg vil likevel helst ikke se dem innendørs, da det tyder på fukt. I seg selv er de bare nyttedyr, og gjør ikke skader på hverken bygninger eller innbyggere.

Skrevet

Jeg kan la den gå på hånda mi såfremt jeg har kontroll på den, men jeg kvier meg for å fjerne dem fra verandaen og den slags. For ikke å snakke om hvis jeg går meg på dem i hodehøyde eller noe - da blir det kaving og veiving i stor stil! :bond:

Gjest krølletomat
Skrevet

Nei. Jeg synes de er fasinerende og søte. Har støtt og stadig edderkopper innom her jeg bor, bor i kjellerleilighet.

Størrelsen på edderkoppene varierer fra "bitteliten og knapt tydelig liten skapning" til stor husedderkopp ("mini-tarantell"). Har også hatt besøk av noen hoppeedderkopper, de er morsomme. :)

Bruker bare å fange de og hive de ut.

Skrevet

Livredd! Hvis jeg ser en hyler jeg og roper på mannen. Hvis jeg ser en fanget i et glass eller lignende går det greit, for da vet jeg den ikke kommer seg ut. Jeg skader de aldri, selv om jeg er redd for de trenger de ikke lide. Ber alltid folk slippe de ut uten å skade de.

AnonymBruker
Skrevet

Fascinerende og flotte nyttedyr. Vil bare ikke ha for mye fysisk kontakt med de :P

Anonymous poster hash: 225b3...01f
AnonymBruker
Skrevet

HVorfor er det saa mange som er redde edderkopper i forhold til fluer egentlig? 

Anonymous poster hash: 06b3a...397
Gjest Kaffelattn
Skrevet

Hvor mange er redd de beista her?

259vmfb.jpg

Anonymous poster hash: efefe...0eb

Meget og svært redd for edderkopper..de er så ekle og jeg hyler høyt hver gang jeg ser en eller flere! Iiik...!! Æsj.

• 2 uker senere...
Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg er så redd for edderkopper at jeg nå går i terapi for å komme over frykten, hehe. Jeg tør ikke å være alene på verandaen om sommeren eller gå ned i kjellerboden. En gang jeg var hjemme alene hang det edderkopper rett utenfor ytterdøren vår, da var jeg ikke utenfor døren på FEM (!) dager.... Jeg turte rett og slett ikke å gå ut av døren. Frykten er lammende. Jeg synes det er litt pinlig å være redd for noe så lite og ufarlig, men jeg klarer ikke å ta meg sammen. Nå får jeg heldigvis hjelp, og jeg merker at det funker :-)

Skrevet

Litt redd dem,men synes ikke noe om å drepe dem pga min frykt.Får mannen til å kaste dem ut :D

Sån skrekkblandet interesse.. tror jeg..

Skrevet

Jeg er ikke redd for de sånn sett. Men jeg er redd for at de skal være giftige... :fnise: 

Skrevet

Jeg er ikke redd for de sånn sett. Men jeg er redd for at de skal være giftige... :fnise:

Godt du bor i Norge da. Ikke engang nedover i Europa fins det edderkopper som er giftige for mennesker.

I Australia er det mer action.

Skrevet

Godt du bor i Norge da. Ikke engang nedover i Europa fins det edderkopper som er giftige for mennesker.

I Australia er det mer action.

Ja, jeg er fullt klar over det! Men jeg er redd for at de skal være giftige fordet :bond:

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke redd. Men vil ikke ha de i huset liksom. Syns de er litt ekle. Pleier å drepe de.

Anonymous poster hash: d4540...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...