Gå til innhold

Ulovlig å sove i bil en natt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Er det ulovlig å sove i bilen sin i en natt på offentlig parkering? Er på bybesøk og har ingen sted å sove inatt, og gidder ikke legge meg inn på hotell!

:-)

Anonymous poster hash: 8898e...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er både risikabelt og ulovlig på offentlige parkeringsplasser.

Anonymous poster hash: 6876c...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kanskje risikabelt, det kommer helt an på hvor du velger å plassere bilen. Jeg tror ikke det er spesifikt ulovlig, det er jo mange som velger slike løsninger på ferie med campingbil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja.

Er i en veldig liten "by" så kunne jo funnet et slags hjemmeside :P evt. Bare sovet et par timer..

Anonymous poster hash: 8898e...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig i følge hvilken lov?

Jeg har sovet i bilen ved flere anledninger. Spesielt om jeg skal kjøre langt. Det anbefales jo å heller sove litt enn risikere en ulykke.

Men jeg passer på å stå litt usjenert.

Anonymous poster hash: ce652...b1c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det er ikke ulovlig å sove i bilen, men man bør jo velge overnattingsstedet med omhu med tanke på sikkerhet. Vi har overnattet i bilen flere ganger på langkjøringer, men da har vi valgt litt usjenerte plasser. Jeg har dessuten følt meg tryggere fordi vi er to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må sette bilen et sted det er lov å campe. På de aller fleste parkeringsplasser er camping ulovlig.



Anonymous poster hash: 0a12c...6a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du må sette bilen et sted det er lov å campe. På de aller fleste parkeringsplasser er camping ulovlig.

Anonymous poster hash: 0a12c...6a2

 

Men hun skal jo ikke campe! Bare sove.

 

Jeg har sovet mange ganger i bil, men velger ikke offentlige parkeringsplasser. Står på en utkjørsel, litt diskret, eller i utkanten av et parkeringsområde. Har sovepose i bilen. Er det godt vær, ruller jeg ut liggeunderlag på bakken ved slden av bilen, krøller meg inn i soveposen og sover noen timer før jeg kjører videre. Ville ikke velge å ligge utendørs i "by" da, men litt utenfor tettbygde strøk, no problems!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov i bilen en gang. Det var helt i begynnelsen av august, men likevel i kaldeste laget viste det seg. Jeg hadde problemer med å sovne, men da jeg først sovnet, så sov jeg helt til klokka 9. Da var det varmt i bilen. Det viste seg at jeg ikke hadde parkert så usjenert som jeg trodde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet også en natt i bilen, husker ikke hvor jeg stod men fikk ingen som banket på ruten eller noe slikt. Sov uansett ikke mer enn maks 5 timer på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...