AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #1 Skrevet 14. juni 2015 Hei :-) Er det ulovlig å sove i bilen sin i en natt på offentlig parkering? Er på bybesøk og har ingen sted å sove inatt, og gidder ikke legge meg inn på hotell! :-)Anonymous poster hash: 8898e...a40
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #2 Skrevet 14. juni 2015 Det er både risikabelt og ulovlig på offentlige parkeringsplasser. Anonymous poster hash: 6876c...e68
Fjompen Skrevet 14. juni 2015 #3 Skrevet 14. juni 2015 Det er nok kanskje risikabelt, det kommer helt an på hvor du velger å plassere bilen. Jeg tror ikke det er spesifikt ulovlig, det er jo mange som velger slike løsninger på ferie med campingbil.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #4 Skrevet 14. juni 2015 Oja. Er i en veldig liten "by" så kunne jo funnet et slags hjemmeside evt. Bare sovet et par timer..Anonymous poster hash: 8898e...a40
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2015 #5 Skrevet 14. juni 2015 Ulovlig i følge hvilken lov? Jeg har sovet i bilen ved flere anledninger. Spesielt om jeg skal kjøre langt. Det anbefales jo å heller sove litt enn risikere en ulykke. Men jeg passer på å stå litt usjenert. Anonymous poster hash: ce652...b1c 6
Gjest Margit Spat Skrevet 14. juni 2015 #6 Skrevet 14. juni 2015 Det er ikke ulovlig å sove i bilen, men man bør jo velge overnattingsstedet med omhu med tanke på sikkerhet. Vi har overnattet i bilen flere ganger på langkjøringer, men da har vi valgt litt usjenerte plasser. Jeg har dessuten følt meg tryggere fordi vi er to.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #7 Skrevet 15. juni 2015 Du må sette bilen et sted det er lov å campe. På de aller fleste parkeringsplasser er camping ulovlig. Anonymous poster hash: 0a12c...6a2
reiseglad Skrevet 15. juni 2015 #8 Skrevet 15. juni 2015 Du må sette bilen et sted det er lov å campe. På de aller fleste parkeringsplasser er camping ulovlig. Anonymous poster hash: 0a12c...6a2 Men hun skal jo ikke campe! Bare sove. Jeg har sovet mange ganger i bil, men velger ikke offentlige parkeringsplasser. Står på en utkjørsel, litt diskret, eller i utkanten av et parkeringsområde. Har sovepose i bilen. Er det godt vær, ruller jeg ut liggeunderlag på bakken ved slden av bilen, krøller meg inn i soveposen og sover noen timer før jeg kjører videre. Ville ikke velge å ligge utendørs i "by" da, men litt utenfor tettbygde strøk, no problems! 1
Testosteron Skrevet 15. juni 2015 #9 Skrevet 15. juni 2015 Jeg sov i bilen en gang. Det var helt i begynnelsen av august, men likevel i kaldeste laget viste det seg. Jeg hadde problemer med å sovne, men da jeg først sovnet, så sov jeg helt til klokka 9. Da var det varmt i bilen. Det viste seg at jeg ikke hadde parkert så usjenert som jeg trodde. 1
-Jiinxs- Skrevet 15. juni 2015 #10 Skrevet 15. juni 2015 Jeg har sovet også en natt i bilen, husker ikke hvor jeg stod men fikk ingen som banket på ruten eller noe slikt. Sov uansett ikke mer enn maks 5 timer på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå